{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Fælge fra jazz på civic {{forumTopicSubject}}

Hej. Er ved at købe nogle originale Honda Jazz alufælge med 205/55-16 dæk på. Hul mål er det samme. Men som i kan se på billedet er ET målene ikke de samme. Men kan det gå alligevel uden de stikker udover skræmkanten eller skraber på andre steder. Bilen de skal på er en Honda Civic es 1,6 fra 2002 (den fra min profil). Håber at høre fra nogle civic eksperter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælge fra jazz på civic
  • #1   12. nov 2016 De øverste Et mål er på min civic

• #2   12. nov 2016 De har de begge ET 45

• #3   12. nov 2016 Er det en fejl på hjemmesiden eller hvad er det du mener? Det her står bag på fælgen, betyder det at ET målet er 53? og kan det gå

profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   12. nov 2016 Lovligt vil monteringen ikke være, da du ikke må formindske sporvidden, og det gør du når ET målet stiger

• #6   12. nov 2016 bg piraten det er mere om de kan være der jeg er interesseret i.

Mirza hvad mener du?

• #7   12. nov 2016 Altså std kører begge biler med ET45

men det kan nemt tænkes at de fælge du har fundet er med ET53, og er fra en anden model, eller ekstra udstyr..

så fælgene kommer til at stikke længere ind, og ikke længere ud, og i praksis er der INGEN synsmand der vil gøre noget ved det..

men det undrer mig lidt over at der er et 205mm dæk på en 6" fælg.. men det skal nok gå alt sammen

• #8   12. nov 2016 Har læst mig frem til at 205 er det der max kan sidde på en 6". Ville bare være træls hvis de ikke kan være i hjulkassen, eller de skraber på når man har nogen bag i.

• #9   12. nov 2016 Du må sætte fra ET45 ned til ET35 på din Civic. At gå helt op til en ET53 kan være uforsvarligt, da hjulene kommer alt for langt, ind under bilen. Og som regel ser det også tåbeligt ud, men det er så en helt anden sag. 205 dæk på en 6" vil som regel komme til at ligne et ballondæk 185-195 passer bedre alt efter profilen

• #10   12. nov 2016 Det er ikke uforsvarligt hvis de kan være der.. og hvis de kommer fra en jazz, som har et45, det samme som civicen så mon ikke de kan være der..

men 205mm i bredden, det KAN blive en udfordring

• #11   12. nov 2016 Altså jeg har snakket med Trafikstyrelsen mht. til en lign. sag, og de sagde at man flyttede balancepunktet uhensigtsmæssigt, hvis man satte et for højt ET på bilen, og derfor komme i problemer ved undvigemanøvre, og derfor måtte man aldrig gå den vej. Men selv ved ET45 kommer fælgene til at sidde langt inde, så ved ET53 bliver det ikke kønt. ET37 ville nok være optimalt

• #12   12. nov 2016 om det bliver kønt eller ej er måske ligegyldigt for trådstarter, den kører trods alt med ET45 fra fabrikken..

men det med balancepunktet, det er rigtig nok i teorien ja... men de 8 mm du flytter fælgene ind er 100% ikke noget du kan mærke.. jeg har prøvet at flytte fælgene ind, no problem

• #13   12. nov 2016 Fair nok, men nu har han lidt at tænke over smiley

Kommentér på:
Fælge fra jazz på civic

Annonce