3.110 visninger
|
Oprettet:
Købe Bil på Tyske Nummerplader {{forumTopicSubject}}
Hey BG.
Jeg vil gøre det her så kort som muligt!
Jeg har planer om at købe en brugt bil i Tyskland, køre den hele vejen ned til Afrika, og sælge den i Burkina Faso et sted.
Jeg vil dog på ingen mulig måde have noget som helst at gøre med danske nummerplader, da en registreringsafgift ville gøre hele den her plan umulig.
Derfor spørger jeg:
Er det muligt at få tyske nummerplader på en bil, selvom jeg ikke har adresse der?
Er det muligt at få (måske dansk, måske tysk) forsikring på en bil på tyske nummerplader, selvom jeg ikke har adresse der?
Alle svar er velkommende!
apr 2014
Emner: 3 Svar: 3
Min idé er inspireret af Jeroen van Bergeijk's bog "My Mercedes (is Not) for Sale", hvori han køber en gammel slidt Mercedes 180 fra '88 i Holland, og derefter tager turen ned til Burkina Faso, og sælger den for et fint stykke over hvad han selv havde givet.
Jeg har i lang tid nu haft virkelig meget lyst til at rejse, og da jeg så at man kunne få brugte årgang 2000+ Benzer, der havde kørt mindre end 100.000, for den nette sum af 2-3000€, så kunne er det altså begyndt at krible lidt i fingrene for at komme afsted.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
apr 2014
Findes der nogen services der til lade mig indregistrere en bil igennem dem?
Jeg ved at man kan købe tyske autocampere på tyske nummerplader, hvor firmaet så har din autocamper stående 100m over grænsen. Jeg skal jo, så at sige, kun bruge nummerpladerne indtil jeg når ned til Marokko.
apr 2014
Den redirecter mig til den tyske version af siden; windgroup.de.
Skal jeg bare sende en mail via kontaktformularen på siden? I så fald - dansk eller engelsk?
Anyways, tusinde tak for dit indput. Jeg lader lige tråden køre, i tilfælde af at der er andre der har nogle visdomsord.
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 135
Det kan nemt lade sig gøre
http://www.imc-motorclub.dk/home.html
Angelika dernede kan også snakke dansk:)
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Jeg havde nok taget et par ekstravagter i stedet
Købe Bil på Tyske Nummerplader