3.296 visninger
|
Oprettet:
Bil solgt til skrot, sælges nu på dba. {{forumTopicSubject}}
Hej derude. Må en bil der er solgt til skrot godt sælges videre som almindeligt? Min svigermors gamle bil er fornyligt blevet skrottet. Eller det troede vi, men faldt lige over bilen til salg på dba, Er der lovligt?
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
I har solgt den til ham. Om han vælger at hugge den op, og få tilskud. Eller han vælger at sætte den i stand og syne den. Det er da hans valg.. Han har købt og betalt den
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
hvorfor så brokke sig over den nu sælges, til en det vil lave den
er det fordi, man føler sig snydt,
pga han nu tjerne penge på det
skulle man prøve og sælge den før man havde skrottet den.
mange biler der sendes til skrot,
kan jo sagtens laves, hvis man gide bruge tid og penge på dem
maj 2005
Følger: 51 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 3.987
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 231
maj 2005
Følger: 51 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 3.987
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 1132 Biler: 15 Emner: 40 Svar: 748
skrotter en bil med en smasket tandrem, skrot manden smider ny motor i og kører videre i mit navn. kommer flere måneder efter med én fjerdedel af hvad det har kostet mig at han fortsat kørte i mit navn!!!!
De må ikke gøre det, når bilen er skrottet, så er den skrottet og må IKKE bruges til andet
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 2.984
Så slap dog lige af med at have ondt i røven over jeres eget TAB..
En afmeldt bil er kun afmeldt til den er synet igen jo..
jun 2007
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
jun 2007
jun 2007
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 60 Svar: 641
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 96 Svar: 933
aug 2008
ja hvem kan det idag, på skrotklare biler, ud over dem der har massevis af næsten gratis stumper,,,,,
Som skrotmanden jo har....
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 96 Svar: 933
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 116
aug 2008
Nu er det nok sjældent KUN en ting den er gal med når man overvejer at skrotte en bil.
Nu gik jeg ud fra at vi snakker biler der er nysynet til under 10.000,-kr. og lige der har jeg svært ved at se at man kan tjene et par tusind., netop fordi der ikke er mange der vil give over 10k for en bil der er skrotmoden, og slet ikke for en bil der ikke er nysynet men som har et par måneder eller et halvt år, til et helt år, da du jo bare på markedet kan finde en bil til mindre end de 10k som er nysynet og i fin stand.
Jeg syntes ikke længere det er bøvlet værd, så længe der er nogle enkelte skrothandlere der vil give omkring 2000-2500,- kr for en gammel bil, der skal skrottes, der er jo mange af dem hvor der skal laves noget på, og vil du gerne tjene det du mener fordi man har delen liggende, men den eller de dele har jo også en værdi, og mange idag vil ikke lade dig få bilen uden at omregistrere den, eller du får den uden plader.
Så hvis vi siger at bilen står fejlfri udvendigt i lak og dæk, og at den i kabinen er næsten ligeså.
Så har du en bil du giver foreksempel 2500,-kr for, plus omregistrering på 340,-kr. dertil kommer forsikring og vægtafgift, ligeledes et synsgebyr, og ikke mindst din egen tid, plus værdien på de dele du monterer, og ja selvfølgelig har vi alle nogle stumper liggende, men de har stadig en værdi, og når dit lager er væk, så har du intet tilbage.
Det gad jeg end ikke bruge en tanke på, da man jo bagefter også skal sælge bilen, og skal man være bare lidt hurtigt så betaler man også for en annonce..
Og så er vi ikke engang kommet til, at er det noget man gør ind imellem, så har man også en forpligtelse overfor skat osv.
Tag nu foreksempel en skrothandler der giver minimum for en bil, ca. 1500,-kr, som folk mindst vil have, han kan bytte om på nogle stumper fordi han har dem, og hvis han ikke kan sælge bilen, ja så kan han stadig indkassere pengene på bilen via. de 1500,-kr i skrotpræmie, og bagefter har han stadig de dele han satte på bilen, samt bilen så han kan ikke tabe, en skrothandler demonterer også de værdifulde ting på bilen, alt. alu bliver jo demonteret og solgt for sig, han kan tage brænstof, katalysator,pærer, sikringer, radio og tabte mønter i bilerne osv. så han kan kun vinde på det., han har jo også kontakterne.
Det kan jo gøre det på de stille dage, da de går der alligevel.
De ting kan vi andre dødelige jo ikke, og vi skal også have pladsen til det.
Hvis det drejer sig om et par tusinde, så vil jeg hellere hjælpe min bror, eller min nabo, og gøre dem glade, nogle gange kan man jo endda hjælpe hinanden hver især med vennetjenester.
Jeg mener bare ikke det andet kan betale sig mere, og dog, hvis det er en enkelt gang imellem, kan det jo være hyggeligt nok, men hvis du kikker ved forhandlere så er det jo ikke mange steder du finder en bil der IKKE er engro til under 10.000kr. for så skal du lede længe, og dem jeg kender der køber biler, vil hellere købe en billig bil til under 5000,-kr, som har et år eller halvandet til syn, som de kan køre i og så skrotte den bagefter.
Det er den verden jeg kender, her i den landsdel jeg bor, selv om du prøver at sælge en bil på bilbasen, gul og gratis, eller den blå avis, da de jo dækker hele landet.
Så er der jo ingen der vil give over 10.000,-kr for en nysynet bil, hvis de skal køre langt for at handle, jeg har erfaring for at de tit aldrig vil give mere end de 8-9000,-kr. for en nysynet ældre bil, så markedet har ændret sig.
Har du en anden opfattelse og erfaring, må du meget gerne uddybe, hvordan du vil skifte en del, og tjene et par tusinde på en bil til under 10.000,-kr., som du kan sælge som nysynet, eller bare noget det ligner.
For alle de biler jeg har rodet med i tidernes morgen, har defekter på bla. rust, bremserør, bremser generelt, samt et dårligt dæk eller to, og så er vi ikke engang kommet til bilens stand ud og indvendigt, samt motor stand, kobling, styre og bærekugler.
Men måske jeg har misforstået noget i tråden, altså som den debateres.
Kom gerne frisk og kast frisk lys over sagen., men for som Bay skriver så kan en tandrem jo dræbe drømmen om at tjene et par hurtige tusinde, ligesom topakning alene sammen med planslibning, måske bare en ny/nrugt dør kan dræbe drømmen.
Selv om de ikke engang skulle købe bilen inden den blev lavet og solgt videre.
Bil solgt til skrot, sælges nu på dba.