{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.007 visninger | Oprettet:

Skoda Octavia defekt Vindues visker relæ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har langt om længe fået anskaffet mig en bil igen, og det blev en Skoda Octavia 2.0 Combi Elegance fra 2004, den har gået 220.000 i runde tal, men der er så lige det at forrude viskeren ikke kan stoppe helt, når den er sat til sluk, og man kun har hastigheden at stille på, så køre den hele tiden, det virker lidt som om den tror der er en beskidt regn sensor, men da jeg ikke har nogen regn sensor ved jeg ikke lige hvad det kan være.

Jeg har kigget i sikrings boksen, og det ser fint ud, dog er der kun 2 sikringer i og en 3 til en større hvor der så ikke er koblet hverken ledninger eller sikring i.

Visker motoren fungere fint i alle positioner den stopper bare ikke når jeg slukker.

og selve relæet lyder "fint" forstået at den ikke klikker som en vanvittig, men kan det stadig være defekt?.

Det ville være super med lidt indputs, da jeg selv er lidt på bar bund nu.

Mvh. René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Octavia defekt Vindues visker relæ?
  • #1   22. nov 2016 Jeg har selv haft en Skoda Octavia indtil 2012. Jeg havde også problemer med viskernerne, de stod og hoppede, når de skulle parkere. Jeg købte et viskerrelæ, men det blev fejlen kun værre af. Det viste sig, at var rust i viskerakslerne. De kunne ikke smøres. Da jeg skiftede akselarangementet, så fungerede det perfekt (med det oprindelige relæ). Hvis viskernerne slet ikke stopper, så tror jeg, på at fejlen er i viskermotoren, eller ledningerne/stikket til denne.

  • #2   22. nov 2016 Jeg vil gerne supplere mit svar. HVIS viskerne KØRER, så er din sikring O.K. Hvis den ikke kan stoppe, så har du et visker-PARKERINGS-problem. I viskermotoren er der en slæbering, der drejer med akslen. Motoren får 12 volt gennem denne, undtagen, når akslen står i parkeringsstillingen. Mit bedste bud er en defekt motor (pga. kortsluttet slæbering) eller også er lednings/stikforbindelser forkert. Prøv med en anden motor.

  • #3   22. nov 2016 Det kan også være snavs inde i kontakten ved rattet.

  • #4   25. nov 2016 Hej og tak for svarene, det må jeg lige se om jeg kan finde tid til at kigge på her i weekenden.

Kommentér på:
Skoda Octavia defekt Vindues visker relæ?

Annonce