{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

BMW design. Kedeligt? {{forumTopicSubject}}

Hej boys & girls.

Nu er jeg en ejer af min første BMW, og kontra mine andre biler jeg har ejet (Audi og Mercedes) så syntes jeg faktisk at BMW virker lidt "gammeldags" og lidt plastik agtig - nu tænker jeg kabine mæssigt. Det virker ikke som om der er sket så meget de sidste mange år i forhold til andre bilmærker. Kan godt se forskel fra en 3 serie og 5 serie, det er meget stor forskel, men alligevel.

Tager du en A4 el. A6 syntes jeg ikke forskelligen er så stor som hos BMW. Skulle nok have valgt en anden vogn, 'men kan ikke rigtig kritisere noget som jeg aldrig har haft.. Hvad er jeres mening omkring BMW generelt?? Holder deres gearkasser - selvfølgelig hvis de er serviceret. Angående deres motor har jeg dog kun hørt godt om.

Mvh Dahl.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW design. Kedeligt?
  • #1   23. nov 2016 Jeg synes både BMW og mercedes har hængt i bremsen med interior... Men synes da mercedes er kommet rigtig godt igen, det er dælme fint i de nye biler.


  • #2   23. nov 2016 Hvilken BMW har du købt?

    Jeg har nu altid fundet BMW som det mest behalige sammen med Mercedes - også interiør mæssigt. Man skulle lige vænne sig til det nye infocenter og lidt andet, men ellers mener jeg de er godt med fremme. Eneste negative at sige om BMW er deres uendelige mangel på plads på bagsæderne, i ellers ergonomiske design.

    Og motor og gear holder hele vejen. Der har været et par svipser motorer i nyere tid og der har været lidt bøvl med dieselgearkasser der gik i stykker - dog oftest fordi folk ville chippe lortet til ukendelighed samtidig med at køre dem hårdt.


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #3   23. nov 2016 Nu er Audi og Mercedes også lige kommet med helt nye modeller indenfor de sidste par år. Det er først nu BMW er begyndt og skifte deres modeller ud. ZF gearkassen skulle være temmelig holdbar, bliver også brugt af mange andre producenter

  • #4   23. nov 2016 Det er en 335d e91. Og ja pladsen på bagsæderne er helt helt galt. Det så jeg ikke da jeg købte den smiley

  • #5   23. nov 2016 Det er da en lækker bil! Men det kommer også an på hvad man er til. Jeg har ikke brug for alt muligt ekstra knapper, glans og andet pjat.. Jeg har aldrig kunne lide Audi´s interiør da det virker som noget T-Hansen af og til havde hjulpet med.



  • #6   23. nov 2016 Nu er en E91 jo ikke helt ny. Syntes F10/F11 gør det utrolig godt! Både udvendig og indvendig.

  • #7   23. nov 2016 Det kan godt være Audi og Mercedes er lidt mere luksus. men jeg kan nu godt lide det lidt mere rå ved en BMW. men vi er jo heldigvis forskellige . en gang BMW altid BMW

  • #8   23. nov 2016 Ja det er selvfølgelig rigtigt. Altså jeg er glad for den, ingen tvivl der. Den bliver også i garagen det næste stykke tid. Jeg skal have fundet mig nogle lækre sommersutter til næste sæson og overvejer lidt om jeg skal have pakket den ind i noget lækkert folie da sort er lidt kedeligt smiley

  • #9   23. nov 2016 #6 : min er fra 2012, men ligner de gamle BMW'er rigtig meget. F10 og F30 er der sket rigtig meget med, men udvendigt kan jeg bedre lide e'modellerne.

  • #10   23. nov 2016 Jeg har nogle 20"bbs prøv at se mit fotoalbum.

  • #12   23. nov 2016 #10 - De er egentlig fede nok, men de har bare lidt skrammer smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #13   23. nov 2016 E9x modellerne er desværre kendt for at have et ret trist interiør.

    Men man kan på ingen måder sammenligne en 3 serie med tilsvarende årgang 5 serie.
    3 serie er en "alle mands bil" hvor 5éren er rettet på bankmanden, og andre i de lidt bedre betalte stillinger, derfor er der også puslet lidt ekstra om kabinen i dem smiley

    Men som Thomas også er inde på, så er det nok en smagssag.. Jeg har det lidt på samme måde med for mange knapper, gejl og ting man kan skrue på..


  • #14   23. nov 2016 Ja for interiøret er godt nok kedeligt i en 3 serie. Savner lidt luksus faktisk

  • #15   23. nov 2016 Men hvad er luksus interiør mæssigt? BMW har altid været lidt mere "råt - men godt" fordi de har leveret motor og undervogne i stor format.

    Luksus er så subjektivt... smiley


  • #16   23. nov 2016 Jeg synes at der er noget discount-agtigt over en standard 3-serie eller 4-serie BMW's interiør, men betaler man ekstra og får nogle upgrades, synes jeg sagtens at de kan være fede. Eks. den M4 jeg prøvede i sommers synes jeg havde en fed kabine, den virkede langt mere eksklusiv.



  • #17   23. nov 2016 De kan godt virke lidt kedelige, stille og stilrene. Men i de nye topmodeller, synes jeg bestemt de har nogle fede kabiner.
    En ganske alm. F30 kabine er ikke noget man bliver opstemt over. Men det er kvali, man skal virkelig være voldsom, for at lave ridser/hakker.


  • John K
    John K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
    #18   24. nov 2016 jeg har denne e90 og synes kabinen er på ingen måde kedeligt.

    profilbillede
  • #19   24. nov 2016 Enig John.. Det er heller ikke en kedelig kabine for mig, dog er farvekombinationen ikke lige for mit øje - men igen, det er smag og behag og det ville sku være kedeligt hvis vi alle var ens smiley

  • #20   24. nov 2016 Er også sindsyg glad for min.

    Til sammenligning har jeg lige lavet en Q5 fra 2011, det var sgu også en kedelig kabine. Den havde stadig de gamle "knæk" ratkontakter, det virkede da helt forkert.


  • #21   24. nov 2016 Jeg synes bmw kabinerne er super kedelige når man tænker på hvad bilerne koster..

    det hjælper lidt med m-tech udstyr, og det hjælper MEGET med alcantra... men stadig kedeligt, dog er det ikke min først eprioritet når jeg vælger bil, men de er for sløve ifht hvor mange hk de har, selv en 325i med knap 200hk føles ikke ret hurtig, er dog sikker på at deres motorer er skudstærke, hvis man holder sig fra nogle bestemte modeller, men kan ikke leve med at bøsninger i undervognen går efter blot 150-200.000km


  • #22   24. nov 2016 Forstå ikke BMW hypen.
    Alle snakker om Driving machine. Osv.
    Syntes selv det en fin nok bil
    Deres M-modeler gør den til konkurrenter med Magt men
    Som helhed så er BMW tætterenpå Audi end Mercedes. Jaguar

    Ville gerne selv havde en E39 men der er mange ting ved den bil jeg ville arbejde på at gøre bedre

    Kort sagt BMW fin bil men den er ikke ligeså go som Mercedes


  • #23   24. nov 2016 Hvilke bøsninger går efter 150.000?
    Så må du have været uheldige med de biler da.
    Og ja de gamle benziner, føles kedelige. Men prøv de nye, de føles langt fra sløve.


  • #24   24. nov 2016 Rene, ja de nye med turbo er helt sikkert sjovere.. men er mest til sug, og en ordentlig sug motor findes kun i Merne...

    har ikke selv ejet en bmw, men den sidste jeg kiggede på en E46 325Ci som havde gået 220.000km der var bøsningerne gået ved 170k km kunne jeg se på synsrapporten, og tærrede bremserør, og det afskrækker mig lidt, især fordi den bil var MEGET ppæn..


  • #25   24. nov 2016 Mirza - Jeg vil give dig ret i at en bimmer skal have m-tech før den ligesom signalere noget som fanger mig. Men det samme gælder Mercedes og Audi med deres S-line og AMG optik. Men lad være med at montere diverse M udstyr som udstødninger, og klister M3/M5 mærker på vognen når det ikke er en M vogn. Har set flere 520'ere med M bagende på og der går bare lidt af det når den ikke flytter sig særlig meget i krydset smiley

  • #26   24. nov 2016 Men mirza, bremserør og gummiophæng er jo slidt pga af alder. Det er jo en gammel bil.


  • #27   24. nov 2016 Bøsninger i undervogn, bærearme osv..

    Det kan godt være det er meget normalt..

    Men jeg er vant til at Hondaer først skal have skiftet bøsninger, trækaksler, hjullejer mm ved 3-400.000km.. og synes sgu det var lidt tidligt.. men det er også fordi jeg køber brugte lidt ældre biler.. hvis den var spritny, så ville jeg ikke gå op i den slags..


  • #28   24. nov 2016 Aah nu har vi haft honda, og trækakslerne er jo så tynde som en finger.
    Og de nyere 2,2dtec har vi skiftet mange dyser og partikelfiltre.


  • #29   24. nov 2016 Ja men de går sgu ikke i stykker medmindre man er fast invetar på striben..

    min 20 år gamle Civic VTi med 396.000km på klokken havde været på bane i 8år.. og den havde aldrig brækket trækaksler, bøsningerne bagi var stadig originale, det samme med bremserør.. hjullejer skiftede jeg ved 350.000km...

    Diesel motorer har jeg ikke meget til overs for.. heller ikke fra Honda...


  • #30   24. nov 2016 Nej de er ikke til at slide op, fede kørermaskiner i vti modellerne.
    Men for meget hjulspind, og du kan knække trækakslerne midt over.


  • #31   24. nov 2016 Ja.. jeg har set mange eksemplarer der har knækket dem ved 200.000km men som sagt det er pga. hjulspin.. det har jeg aldrig udsat min for, men den har set mange racerbaner tilgengæld smiley

    Der røg dog en kobling, og en toppakning i de 10 år jeg havde den (ved 250.000km) stadig ok med henblik på hvor mange tæsk den fik..


  • #32   24. nov 2016 Gad godt have en vti til sjov. Men de er bare ikke til at støve op i ok stand. smiley

  • #33   24. nov 2016 Nej, og de få der er tilbage ryger for 40-50k

    http://www.bilgalleri.dk/honda-civic-1_6-vti/id-2155514

    Sjovt, jeg gav 70k for min i 2006 hehe


  • #34   9. dec 2016 BMW har også noget som Audi ikke har.. smiley

Kommentér på:
BMW design. Kedeligt?

Annonce