{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.200 visninger | Oprettet:

Ford F150 godt / skidt {{forumTopicSubject}}

Så Christian nu kan du komme på banen.

Overvejer at prøve en Ford F-150 Harley Davidson edition som en mulig overvejelse til firmabil nu hvor mit Mercedes ML halløj gik i vasken.

Jeg kan rigtig godt lide pladsen i den (dobbelt cab) og at den har et stort lad så jeg ikke skal have traileren på hele tiden smiley

Men er der nogle ting man skal være opmærksomme på, hørte fra en kammerat at de ikke er pisse-populære i staterne og folk vælger Dodge og Chevy i stedet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford F150 godt / skidt
  • #3   23. nov 2016 Tror det er uden, den har 325hk.

Det jeg er mest bekymret for er en astronomisk værkstedsregning fordi et eller andet åndsvagt går i stykker på den og dele ikke lige hænger på hylden ved reservedelspusheren..

Så er de holdbare nok eller ? Og hvordan er kvaliteten generelt på dem? Gider ikke sætte næsen op efter noget, tage ud og prøve en, og så er det bare lort med lort på smiley

• #4   23. nov 2016 No Fuel - ham jeg kender har arbejdet i alaska og oregon, der kører de ikke i Ford, men det er ikke ensbetydende med de ikke sælger godt andre steder, usa er jo et stort land smiley

• #6   23. nov 2016 Det er jo også bladfjedre smiley De går aldrig til ha ha ha

• #10   23. nov 2016 Sorry blev lige fanget af nogle petrolicious videoer smiley

Det er en tysker. Ikke nogen specifik der er flere af dem til mellem 17 og 18.000€

• #12   23. nov 2016 vil sige det sådan at en us slæde koster en del penge at vedligeholde og der er som regel lidt ventetid på delene.
    holdbarheden er der intet i vejen med, kan man holde rusten væk er det en evighedsmaskine som bare kører og kører.
    kan dælme godt forstå du er vild med den harley davidson model, den er knaldfed og har en masse lækre features.

• #16   23. nov 2016 Det skal ikke være en SRT10 Christian smiley

Er ude i noget tysker da den skal flexes.

Tigger- det er vel begrænset hvad der kan være af rust i en 8-10 år gammel bil ? Eller er de slemme ?
    Og ja jeg er godt klar over at vedligehold bliver en tand dyrere (dog er mercedes på ingen måder billig at holde kørende heller), det jeg er mest interesseret i er at vide om det er noget der går i stykker hele tiden, eller om det er holdbart nok, og om der er nogle weak-points man skal chekke eller lign.

• #18   23. nov 2016 Er sgu ikke så glade for de Dodge Ram. De er noget billigere, men interiøret er latterlig grimt. Kæmpe stort instrumentbord i det ondeste plastic (det ligner virkelig plastic) ruskind/alcantara wannabe på dørene, og alm læder look alike sæder... Det holder sgu ikke...

• #20   23. nov 2016 Og Christian det er faktisk ikke for hestekræfternes skyld og 0-100 tider, det tiltaler mig voldsomt at der er kabine i til 5 personer og et stort lad hvor jeg kan have mit lort smiley

• #21   23. nov 2016 Sådan en Ford f150 svt lightning har jeg nu altid haft et godt øje til men får nok aldrig råd

• #22   23. nov 2016 Ahr Christian, der er jeg ikke enig, syntes bestemt Ford slipper bedre ud af det med den øvelse der...

Dodge RAM

profilbillede
  • #23   23. nov 2016 Ford F-150

profilbillede
  • #24   23. nov 2016 Jeg kan ikke se forskel på om det er en Dodge eller en Yugo smiley

• #25   23. nov 2016 En truck er en arbejds hest,det er ikke for sjov det er den mest solgte type bil i USA,de køre alle steder og holder priserne bedre end alt andet derovre,tror ikke der findes en håndværker og en familie der ikke har en truck til at stå,og F150 er bare den bedste ellers ville den naturligvis ikke være dem mest solgte,hvis du passer den med service og lign er der ikke meget som går galt,det er et velprøvet produkt som de ikke laver meget om på for det er deres suverænt mest solgte produkt og det ville være som at skyde sig i foden at gøre det

• #26   23. nov 2016 Henning P det er også lidt den konklussion jeg er kommet frem til. Og jeg skal selvfølgelig ikke ud og køre 200km på en mark, men kan se det praktiske i en pickup. Skal man alligevel bolles i røven med vægtafgift kan man lige så godt tage den største DONG de har smiley

• #27   23. nov 2016 Jeg har ikke undersøgt det men hvis den skal trække meget og køre rigtigt mange km så overvej en 250 i stedet med en Diesel kværn de køre jorden rundt 10 gange uden bøvl

• #28   23. nov 2016 Den er bare på størrelse med en rutebil smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #29   23. nov 2016 Hehe,siden hvornaar er bedst saelgende ensbetydende med bedst ?
    Nej den er billig,DET saelger biler smiley
    Har selv haft en for en del aar siden,den havde koert ca 55.000m da jeg koebte den og koerte vel 30-40.000m i den og den fik repareret noget styretoej,det var saa vidt jeg husker det eneste der var galt med den.
    Mekanisk tror jeg det er en god bil,men interioeret er nok det vaerste jeg har set i en bil.

• #30   23. nov 2016 Det er ikke helt rigtigt at det kun er prisen,den er også driftsikker ganske som en Corolla som er den mest solgt i verden.

Det er rigtigt en 250 er stor men en 150 kan ikke fås med diesel kun benzin

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#31   23. nov 2016 Der er flere ting der spiller ind,synes bare at det var rimeligt misvisende at skrive den er det bedste han kan koebe.
    Hvis driftsikkerheden er vigtig saa vil 9 ud af 10 pickup ejere nok foreslaa dig en dodge med cummins motor,de er stort set ikke til at slaa ihjel.
    Og husk nu lige at saadan en crew cab er paent lang,det er ikke den mindste bil paa markedet,koereegenskaber er,tja,ikke imponerende.

• #32   23. nov 2016 Cummings fås ikke bedre og ja den er stor en US truck selv de små er store i DK
    oh ja det er bestemt ikke verdens bedste køreegenskaber men det er en god arbejdshest uanset hvilket mærke man så ender med

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#33   23. nov 2016 Ingen tvivl om det,de er bygget til at koere,det eneste der ville afholde mig fra at have en i DK er stoerrelsen og maaske tvivlsomme leveringer af res dele.
    Er maaske en ide at gaa en paa smallblock og se om der er nogen pickups der er nemmere at faa stumper til end andre.

• #34   24. nov 2016 Jeg har ikke kørt nogen af dem, ikke engang sat i nogen af dem, og mit skøn er 100% bare en fornemmelse....

Umiddelbart virker det som om at de fleste F150 jeg ser er arbejdsbiler. Umiddelbart virker det som om at mange vælger eks. Chevy eller GMC når de bruger dem til privat kørsel, altså som en slags "livsstilsbil".

• #37   24. nov 2016 Har en kammerat, der havde en F-350 Super Duty.. DEN er dælme stor, med både Double Cab og tvillingmontering bag... Superfed bil, men voldsomt upraktisk, da den jo nærmest ikke passer ind nogen steder..
    Hvad med en Toyota Hilux?.. Ikke overdrevent store, men ret velfungerende. smiley

• #38   24. nov 2016 Jeg skal bruge bilen til at trække en trailer på ca 2600kg. Mit førstevalg var Mercedes ML fordi de må trække 3500kg og så er sådan en jo super lækker selv i lidt ældre model fra 2006-2009.
    Var meget tæt på at overtage en her fra d. 1 dec men det gik i vasken. Det gør så at jeg lige tager et kig igen hvad der er på markedet. Det gør ikke noget det er en der kan flexes på hvide plader.
    Jeg falder over den her F-150 og tænker den ser sgu da fed ud, og kan egentlig godt lide ideen med et lad, det er fandme praktisk.

Det er ikke en bil der skal arbejde hårdt, den kommer ikke til at køre alverdens kilometer, så benzinøkonomi er jeg pænt ligeglad med.

Jeg går dog på ingen måder efter køreegenskaber, men der må gerne være komfort og plads, og så som sagt træk til i hvert fald 2500kg.

Min svoger stod med samme behov for noget tid siden og købte en Toureq V10 diesel. Startede med at skifte bremser på den for 22.000kr og så begyndte mellemdifferentialet at skabe sig kort tid efter.. Sådan noget gider jeg ikke ud i..

• #39   24. nov 2016 Nej, og Toyota, ihvertfald Hilux har stadig den "gammeldags" type af 4wd med den lille gearstang.. Jeg må trække 2800 med min. smiley

• #40   24. nov 2016 Det har ikke nødigt at være 4x4 men det er da rart nok at have smiley

En hilux kunne også være et bud.

• #41   24. nov 2016 De toureq v10 skal man også holdet sig fra det en fed bil og køre i men de koster kassen at holde køres kender til en hvor vw købte købte bilen tilbage efter et år pga af fejl hele tiden så heller tage de mindre tdi motore i dem

• #42   24. nov 2016 De kan ikke holde til det ganske enkelt, 750 Nm er simpelthen for meget ...

• #44   24. nov 2016 Der er ingen Lincoln til salg i Europa, jeg kan i hvert fald ikke finde dem smiley

Escaladen er et bud, men den bliver også hurtig dyr hvis den skal være nogenlunde årgang.

Et helt andet alternativ som jeg rigtig godt kan lide er Chevrolet Avalanche, syntes også den er ret fed, men det er den ondefløjtemig også et ordentlig skideskur.. smiley

• #47   25. nov 2016 Gmc syclone er også en fed maskine

• #48   25. nov 2016 Avalance, og andre Chevy trucks/SUVs, fås med Corvette motoren, bare mapped anderledes. Det er virkelig holdbare motorer, rimeligt forbrug og generelt ret billige at holde kørende. De nyere har typisk en 6.0'er, og det mere eller mindre samme motor som jeg havde i min Corvette.

• #49   25. nov 2016 Christian kan ikke finde en eneste i Tyskland, og generelt tror jeg ikke der er importeret ret mange til Europa hvilket gør reservedele til en meget dyr affære. De gængse ting til ford, dodge og chevy er til at skaffe herhjemme.

• #51   25. nov 2016 det er da sådan en bette sag her du skal have

profilbillede
  • #52   25. nov 2016 og vil du have en med lidt ekstra plads så er der sådan en her

profilbillede
  • #56   26. nov 2016 Christian ja det er meget bedre, tror dog ikke det sølvfarvede er rigtig alu smiley Men det er meget bedre, og efter 60 år med grønne digital tal i radioerne der ligner en købmandsregnemaskine fra 70´erne er jeg super glad for de endelig har skiftet over til en farveskærm. smiley

Der er ingen tvivl om at den kabine i RAM fra 2009 med stor sandsynlighed er plastic fantastic men den ser meget meget bedre ud end de øvrige.

• #57   26. nov 2016 Tigger det er sådan en presidentens bil er bygget på i USA bedre kendt som the beast smiley

• #61   26. nov 2016 Christian jeg har ikke noget at bruge de 50 hk ekstra til den må trække 4800kg på krogen i tyskland og 3500kg herhjemme uanset om det er en hemi eller ej. Og det er ikke en muskelbil jeg er ude efter. Kan godt se det kan være svært at forstå, men jeg har jo legetøjet i garagen i forvejen smiley

De er lidt pebrede jeg ville gerne holde mig under 20.000€

Den her kan jeg rigtig godt lide, dog er farven sådan lidt meh.. Og desværre ikke læderkabine, men da jeg kan købe ex moms koster den kun 19.000euro

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=231767614&isSearchRequest=true&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&makeModelVariant1.makeId=7700&makeModelVariant1.modelId=13&pageNumber=1

• #63   26. nov 2016 Hvad skulle fordelen være uden moms den er jo lidt lavere end i DK

• #74   26. nov 2016 Det er mit firma der køber den så jeg kan købe den momsfri som EU køb.

• #77   26. nov 2016 Michael S kan du se nogen der er ved at proppe den op i røven på dig ? Ingen har spurgt dig ?

• #82   26. nov 2016 # 74
    Jo Jo men skal du ikke svare/betale moms af den alligevel i DK hvis du køber uden i DE ??

• #83   26. nov 2016 Christian det kommer vel an på om du flexer afgiften på den smiley

• #84   26. nov 2016 Hovsa så røg Michael S lige på filter og fik en udstemme. Nyd den, og fuck så ellers ud af min tråd. smiley

• #85   26. nov 2016 Henning P , nix ikke når det er mellem EU lande og det er handel mellem virksomhed i Tyskland og virksomhed i DK. Ville jeg sælge den videre i DK og indregistrere den skulle der nok betales moms. Min tanke er dog at den skal flexleases så der kommer ikke moms på.

• #86   26. nov 2016 Ok kender ikke de regler omkring Flex,lyder bare underligt at man ikke bliver rippet her i DK

• #87   26. nov 2016 Henning P man bliver altid rippet i DK medmindre man finder alle de små lækre huller hvor det pludselig giver mening. Har du et CVR nummer kan du købe momsfrit fra alle EU lande.

• #88   26. nov 2016 Det har jeg men du bliver jo opkrævet moms i DK af varen hvis den ikke er betalt i et EU land,det er derfor at det er bedre at betale den i de fleste andre lande end DK da den typisk er højere end resten af EU.

• #89   27. nov 2016 Henning P nej det gør du ikke, det er kun hvis du sælger varen videre i DK at du skal opkræve moms på varen, og dermed betale den.

• #91   27. nov 2016 Jo du må du må gøre lige hvad du vil med den.

Det kan så være en rigtig dårlig forretning hvis planen er at den skal leveres tilbage til leasingyder efter endt leasing. Men hvis der nu står i kontrakten at du skal købe bilen ved endt leasing er det jo ikke noget problem.

• #92   27. nov 2016 Den BMW F30 mig og konen har leaset fra 1. februar får da et sæt ordentlige sommerskøjter på. Det foreslog BMW selv. Det måtte jeg gøre med som jeg ville. Den skal så returneres efter 24 måneder, og her skal den selvfølgelig stå med de originale sko. Så må jeg jo sælge de aludrenge jeg køber igen, eller bruge dem på en anden bil.

• #94   27. nov 2016 Ruh

Er det noget du har undersøgt grundigt for det lyder ikke rigtigt at du kan slippe for momsen,er ret sikker på at virksomheden selv skal indberette momsen hvis det er købt uden,men igen det finder vi jo ud af hvis du får købt en bil i DE smiley

• #95   27. nov 2016 Henning P, ja jeg har chekket det og jeg har gjort det flere gange uden problemer. Rent bogføringsmæssigt påføres momsen men da den modregnes dit køb skal du altså ikke af med moms. Derfor hedder det også momsfri eu handel.

I praksis sørger mit regnskabsprogram selv for at putte det både på og modregne det så længe jeg bogfører det korrekt som EU Erhvervelser.

I praksis fungerer det sådan at hvis jeg nu skal bruge et nyt sæt værktøj til værkstedet kan jeg købe det momsfrit i Tyskland, og bruge det til at arbejde med. Der bogføres moms men den modregnes med det samme og betales ikke.

Hvis jeg i stedet køber en vare i Tyskland som jeg vil sælge videre i DK skal jeg selvfølgelig opkræve dansk moms på fakturaen til den danske køber, og sende pengene til SKAT som normalt.

Hvad angår biler så ved jeg det ikke med sikkerhed, men da der ikke er moms på brugtvognshandel i DK går jeg stærkt ud fra at der heller ikke skal afregnes moms på en brugt bil som er købt i EU ud over ovenstående som selvfølgelig modregnes øjeblikkeligt.

profilbillede
  • #96   27. nov 2016 Christian : ja det skal den for jeg har ikke mulighed for at købe bilen ved endt leasing, den SKAL afleveres tilbage. Det betyder også at jeg ikke får den chippet eller noget som helst. Sommersko skal den have, det er lige så meget for ikke at slide på de vinterdæk den leveres med.

• #97   28. nov 2016 Nu kan jeg ikke snakke for Ford's vegne, selvfølgelig.. Men jeg har ejet hele 2 stk. RAM SRT10 Pick up's, og det er en skrøne at de er dyre i resverdele! Skiftede hjulleje og ABS censore på én af dem, og det kostede ca det halve end samme reparation på min tidligere Toyota Celica fra år 2000. Desuden var alt jeg skulle bruge på lager hos usa-autodele.dk som har det meste smiley Man skal slet ikke være så bange for dem.. I EU har langt de fleste fordomme om US biler, men det kan man bare grine lidt af, for 9 ud af 10 gange er det blot folks forestillinger, og ikke virkeligheden... Både hvad angår økonomi, køreegenskaber, og kvalitet smiley Ud og prøve én smiley

Kommentér på:
Ford F150 godt / skidt

Annonce