1.550 visninger
|
Oprettet:
Udstødningsrør ligger op ad benzin tank {{forumTopicSubject}}
Hey BG
På min golf2 køre mit udstødningrør næsten lige op af benzin tanken, og har opdaget at varmeskjoldet mangler, skal jeg være nervøs nå jeg køre eller sker der intet
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Men selvfølgelig tager det da lidt længere tid om at den bliver varm, men nu bliver den jo heller ikke 100 grader i den ende af bilen.
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg syntes bare aldrig at en udstødning er vild varm i den ende af bilen, og tit slet ikke så varm at det kan få en tank til at explodere mm.
Men nu er jeg heller ikke specialist.
Men jeg har nu set rigtig mange biler der ikke har de skjolde på længere fordi de enten er rustet op, eller at folk har hevet dem af for de rasler og skramler.
Og det er jo ikke tit man hører om ulykker hvor en bil er explomderet på en ret så varm sommerdag... ,-)
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 288
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
En udstødning bliver absolut varm nok til at lave problemer. Især hvis det er en plastiktank.
Så på med varmeskjoldet igen.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg skriver at den ikke bliver 100 grader på en alm. bil. Jeg har da afmonteret og repareret masser af biler, og fra midt bil og bagud, kan man da tage ved udstødningsrøret, selv om folk lige har kørt 50-100 km. eller mere. det er mere foran bilen bliver varmere....
Plastictanke, dem har jeg mere end en gang lappet med en loddekolbe, som jo kan smelte tin osv. de bliver nu en del over 100 grader, og så modtagelig er en tank nu ikke, og jeg kan se at ts golf åbenbart er fra 1990 så er ikke sikker på at den har plastictank.
Men måske du lige ved hvor man køber plastic skjoldet, så du kal hjælpe ts den vej.
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Jeg har haft biler på rullefeltet hvor der går ild i undervognsbehandling osv over bagpotten.
Tro mig. Vi er langt over de 100 gr.
En TFSI er over 1100 gr oppe ved turboen.
En diesel er på 800 gr.
Bevares den blir koldere bagud men der er en grund til rustfrit rør bliver gyldent helt ud på bagpotten.
Høj temp.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
mener ikke jeg kommenterede på rullefeldt hvor den normale luftmodstand og vind ikke er tilstede.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Er målt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Dette kan jeg som regel ikke gøre ved forrør eller manifold med de bare næver, men fra midt bagud er det som reglen ingen problem...
Og jeg snakker stadig en alm. bil med alm. kørsel, i dette tilfælde bliver der spurgt til en golf 2.. (Tjek gerne spørgsmålet i toppen)
Men det kan da under mig hvis udstødningen er varmeledende i alt metallet, at alle gummi ophængene ikke smelter væk, når nu en tank kan...?
Benzinen og dieselen skal jo også varmes op...
Hvilket udstyr har du forøvrigt brugt til at måle de 1100 grader med, det må da være bekosteligt.
Ydermere mener jeg at have læst at rustfrit har et smeltepunkt på omkring 1371 grader så der er jo ikke så langt derop...
Det har jo også noget at gøre med om du har fjerne diverse potter på din bil, og har direkte rør på, da udstødningen jo gerne skal aflede gasser og varme fra motoren, men selvfølgelig mener du nok stadig at udstødningen på en alm. bil ved alm. kørsel og gerne lidt frisk kørsel, forbliver på samme temperatur, som når den får luft under vingerne frem for i et rullefeldt, hvor man selvfølgelig kun tester ved de mest alm. hastigheder.. men uden vind under bilen.
Det er i mine øjne også utroligt at en motorcykkels udstødning ikke er helt blå.. Overalt...
Ligesom varmefast maling osv. har bla. en margen der trækker sig fra ca. 600 grader til omkring 1090 grader på de gængse produkter, og det skulle være beregnet til bla. manifold og udstødninger,.
Men du får da bare ret.... selv om jeg stadig har skindet på mine fingre den dag idag....
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
ikke for jeg skal gøre mig klog på temp i en udstødning men du må da erkende der er en grund til det skjold er monteret fra fabrikken
og så mange basse øre kan det jo ikke koste hos en hugger
har en gang set en bil hvor potten den fik et hul så der kom udstødnings gas op på bunden der måtte vi skifte den bagerste bund måtte da den var svedet helt af heldigt bilen ikke brændte af
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Og hvis han ved hvor man kan få det, kunne han jo hjælpe ts istedet.
De er som jeg skrev enten rustet op eller faldet af rigtig mange biler, og vi hører da ikke om biler der er brudt i brand, eller har du?
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Ja det er da godt, at du så kunne blive glad og selv tro på det....
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Så jeg har nok en lille ide om hva jeg snakker om.
Jeg har målt temp. på hver cyl.
Før og efter kat.
Udstødningstryk osv så jeg er ikke et geni omkring udstødning men mener nu jeg har en ide om emnet.
Man bruger en udstødningstemp. sensor til at måle den slags med.
Også under kørsel på vejen.
Så det kan godt være du har en bil på liften med en motor i tomgang osv.
Prøv at mærk under drift i stedet for.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Ja vi kan jo ikke konkurrer om hvis far der er stærkest, da min ikke lever mere. men er sikker på at han kunne have banket din far....
Men men, jeg har også eget værksted, og har mindst 35 år på bagen. i at reparere biler.
Tuning har jeg aldrig intereseret mig for, da jeg har en mening om dette, og at det tit ødeligger biler, ikke kun på motoren, men så meget andet, samtidig har vi ikke den store mulighed for at bruge de danske veje til at kunne udnytte tunede biler, da det bliver svært i henhold til forhold og diverse fartgrænser, så er dette lagt fast...
Du skrev jo at du havde ret, så hvorfor blive ved...
Men kan lige repetere igen....
Til trådstarters spørgsmål, spørger han til hans golf 2, og ifølge hans tidligere spørgsmål, ser det ud til at det handler om en 1,8 monopoint fra 1990...
Jeg mener IKKE jeg har kommenteret på tunede biler, men har skrevet alm. biler ved alm. brug...
men skal vi kommentere på tunede biler på et rullefeldt, så har du jo sikkert blæser på kølingen, men nok ikke på undervognen som ude på de danske veje i alt slags vejr.
Derfor mener jeg ikke et rullefeldt tjener til sammenligning till hvad trådstarter spørger om på hans golf...
Jeg spurgte også hvad du brugte til at måle en temp på 1100 grader, bla. under kørsel, da det mig bekendt er bekosteligt udstyr for den alm. dødelige dansker...
Men skal vi ikke bare lade det ligge, da vi nok ikke bliver enig, om hvad en alm. bil, i alm. drift på de danske veje, som jeg går ud fra er gældende på Bilgalleri...
Og så kan vi ellers hold skæg og snot hver for sig....
Udstødningsrør ligger op ad benzin tank