{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.003 visninger | Oprettet:

Hvad indeholder service? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Er der nogen steder man kan slå op hvad et service på en bil skal indeholde?
Jeg tænker til hvis man selv vil udføre det.

Det er en min Insignia 2.0CDTI 160 der er tale om

Jeg ved at normal service interval er 30.000 på olie og 150.000 på tandrem.

Men hvad indeholder et service?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad indeholder service?
  • #2   30. nov 2016 Autodata og tolerance data er en mulighed.
    Hvis du skal bruge service skema på din bil så skriv årgang (evt reg. Nr, så man finder den helt rigtige bil), samt hvilket service du tænker (år/kilometer).
    Hvis du skriver en mail så kan jeg godt sende det til dig derpå.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #3   30. nov 2016 olie skift bremser kigges efter og smøres styrtøj gennemgås og tjekkes for slør revnede manchetter bremse væske alt under bilen tjekkes optisk om alt sidder som det bør
    da vores aygo var ny ville de have 4200 for et alm olie service og sikkerheds tjek har selv serviceret den siden nu har den kørt 200000 med små reps såsom vandpumpe hjul lejer og så alm service med olie tændrør luft filter pære osv
    syns de stjæler folks penge og jeg vil ikke sponsere deres bil domiciler

• #4   30. nov 2016 Rene L

Opel er faktisk ikke så dyre med service, men jeg foretrækker bare at gøre det selv smiley

• #5   30. nov 2016 Waterboy

PB Sendt smiley

• #7   30. nov 2016 Det står helt sikkert i din servicebog smiley

• #8   30. nov 2016 Tænker bare om der er noget med gearolie og sådan.

Men har lige snakket med en makker som har været ved Opel og han siger at der intet servie interval er på gearkasserne, så det er jo dejligt nemt smiley

• #9   30. nov 2016 Men det skader nu ikke at skifte gearolie, selvom Opel ikke mener at det er nødvendigt. Jeg tror sgu ærlig talt ikke på sådan noget livstids-olie.

• #10   30. nov 2016 Bruger selv tolerance data smiley fint tilfreds. Er ikke mekaniker nej, mek alligevel er det dejligt at åbne programmet og se hvad der skal laves

• #11   30. nov 2016 Jeg gør det også selv og er for 15 år siden udlært hos Peugeot.

I mit hoved er jeg af den opfattelse at et service i dag er:
    Minimal visuel kontrol.
    Skift af olie og filter.

Kunne man ikke tjene ekstra, ud fra den minimale visuel kontrol, så er det ud af porten igen.

• #12   30. nov 2016 ja og det lyder ikke til at der er så meget mere i det smiley

• #13   30. nov 2016 Hyundai laver f.eks. eftersyn for 1295,- på deres biler der er 5+ år. - Det er egentlig okay, men uden tvivl altid billigere selv.

Jeg plejer bare at skifte det hele samtidigt - Pollen, luftfilter, olie+filter+dieselfilter. (20.000-30.000 km/1år). Gearkasse olie lidt forskelligt, men nok ved 60.000/2-3år
    Måske ikke nødvendigt med f.eks. dieselfilter, men kan godt lide det bare spiller smiley

• #14   30. nov 2016 Jeg gør lidt ligesom Michael N: jeg skifter olie og oliefilter med 10.000 kilometers interval, og så skifter jeg luftfilter og brændstoffilter med 30.000 kilometers interval. Delene til sådan en gammel Golf 3 som min koster vitterligt ingenting, så det kan ikke betale sig at være fedtet når det kommer til at servicere den.

• #15   30. nov 2016 Kommer and på kilomtertal smiley (Y) jeg kan slå den op på frontal, det er jo om det bare lige er olieskift og bremser renset/bilen ses efter eller om det er alle filtre og så bremser smiley

• #16   30. nov 2016 Hej
    se i service bogen der står alt skrevet næsten.
    Du bør nedsætte olieterminen til 20k. Det er trods alt en møgende diesel.
    Der står givet intet om gear olie, men det er også ligegyldig når DMF'en skal skiftes ved ca 140-180t. Der ryger der gerne en sjat ud akseludtagninger, men tag alligevel også at skifte al gearolien når man alligevel er det hjørne af dytten.
    Ellers er det bare at hølde øjnene åbne for snigende slid på ophæng, affjedring og bremser
    Go fornøjelse i besparelserne ved DIY
    MVH Kp

Kommentér på:
Hvad indeholder service?

Annonce