{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Lotte H
Lotte H
Tilmeldt:
2. dec 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hvornår nye vinterdæk? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet nogle næsten "nye"/ikke slidt vinterdæk der er 5 år der passer kiaen - altid lagt tørt.. De er på fælge. 1000 kr - (tænker man kan byde de 800 kr). Hvad tænker du om det køb eller ville du købe helt nye? Mine egne er jo efterhånden 8 år.

Jeg køre omkring 5000 km årligt så mine egne er overhovedet ikke slidt, men har hørt man skal skifte omkring de 8 år i forhold til at blive møre. Mine har altid langt i tør garage.

(jeg ved ikke om mine er møre - har ingen forstand på det.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår nye vinterdæk?
  • #1   2. dec 2016 5 år der går ikke lang tid før de mørner så snart de kommer på vej begynder de så ville jeg ikke gøre

  • Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   2. dec 2016 Tak for svar smiley

  • #4   2. dec 2016 Du kan evt finde rigtig gode tilbud på dækonline.dk smiley

  • #5   2. dec 2016 Nye dæk koster ikke så meget og sp hat du 8år frem for 3. Det kan næppe være pengene der strammer nå den ikke bruges til mere end 13.7 km dagligt.
    Jeg ville sige køb dig en go cykel og et klippe kort det kan slet ikke betale sig andet.


  • Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   2. dec 2016 Sø-Propel: Min bil er mit luksus og jeg er ikke meget for offentlig transport. smiley

    Jeg købte den fra ny for 8 år siden kontant, så jeg har ikke udgift til afbetaling hver måned, så det mærkes ikke rigtig i budgettet at have bilen. smiley Jeg nyder friheden og bruger den også på job når vejret er dårligt. (okay det er så 10 km i alt smiley )

    Så længe der er råd vil jeg have bil og jeg mangler bestemt ikke penge.


  • Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   2. dec 2016 Daniel R: Ja bestemt - de få gange jeg handler stort. (jeg er single smiley )

    En gang bil - altid bil. smiley smiley smiley


  • #9   2. dec 2016 jeg vil mene at hvis du kun køre 5000km om året så kan du bare køre på vinterdæk året rundt

  • #11   2. dec 2016 Billede af dine nuværende dæk ?

  • #12   2. dec 2016 det det samme med min mor efter hun er gået efterløn kørt hun også max 5000km vis ikke mindre har jeg valgt at sætte vinterhjul på de orginale alufælge så hun køre med dem året rundt da jeg holder bilen i orden for hende det kan ikke betalte sig at skiftet mellem dem med de km

  • #13   2. dec 2016 Det nærrig at ville købe brugte dæk nå man ikke køre mere.
    Jeg gav lige over 2000 for 4stk. Goodyear Ultragrip 9 i 195/65-R15
    Så der dæk til 8år til (personligt er det Max.4 år eller 3mm dybde der er grænsen for mig)
    Det er det eneste der holder fast på vejen og lovgivningen i Danmark er alt slap. Og jeg er normalt liberal


  • #14   2. dec 2016 Jeg køre ikke med vinterdæk der er mere end 6år/3mm gamle, min erfaring siger mig at særlig på is og sne er de ikke længere gode at køre på. Men hvorfor ikke overveje noget helårsdæk når du ikke bruger bilen mere, mener Michelin har lavet noget som skulle være ganske okay. Eller vinterdæk året rundt som tidligere nævnt.

  • #16   2. dec 2016 Hvad koster nye kvalitets dæk til din bil ? Koster de mere end din selvrisiko ? , eller er det bare en enkelt gang dækkene skal stoppe bilen inden den rammer en anden bil--kantsten--cyklist eller andet der kan koste........

    Hvem siger at de brugte dæk kun er 5 år ? Er det sælger, eller har du selv kontrolleret produktions-markeringen på dækkene ?
    Det er selvfølgelig svært at sige uden at have set dækkene, men umiddelbart synes jeg ikke du vinder ret meget ved at købe brugte dæk. Der er sket en udvikling , så nyere vinterdæk står som regel bedre fast og larmer mindre end de 5-8-11 år gamle dæk.
    Køb nyt, og få mest sikkerhed for pengene er mit korte råd smiley


  • Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #17   2. dec 2016 Tak for svar alle sammen. Som skrevet er jeg helt uvidende om dæk. smiley

    Jeg køber nogle nye.


  • #18   2. dec 2016 #15 vi er som udgangs punkt enige om at helårsdæk som regel er noget skrammel, men lige netop Michelin nye skulle være rigtig gode i de test jeg har set, og de er ikke frygtelig dyre, og med det km antal bilen køre synes jeg godt man kan argumenter for dem.
    problemet for vinterdæk om sommeren er den noget længere bremselængde som det giver, vinterdæk er bedst om vinteren.


  • #19   2. dec 2016 Har en VW UP og købte en stålfælg for at have et reservehjul !!
    1 ny stålfælg koster netto til mig (mekanikker) 325 Kr. incl. moms så hvis fælgene på de hjul du vil købe er pæne så køb dem og smid dækkene væk hvis de er for gamle smiley
    polobjørn


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #21   2. dec 2016 Vi plejer at anbefale max 4 kørte år, da de bliver hårde og mister vinterdæk funktionen. smiley

  • #22   2. dec 2016 Hvad str er det du bruger Lotte?
    Har et sæt i overskud, de er fra 2014.


  • Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #23   2. dec 2016 Det er til en Kia Picanto. Jeg kan se du bor i Sønderjylland så det hjælper vist ikke. smiley

  • #24   2. dec 2016 Kommer fra Viborg til Ballerup og der findes fragtmænd.
    Men de er str 195/65 x 15" eller 16 ", så de er alt for store til din bil.


Kommentér på:
Hvornår nye vinterdæk?

Annonce