{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Lucas A
Lucas A
Tilmeldt:
5. dec 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

audi 80 {{forumTopicSubject}}

hej er der nogle kloge hoveder der ved om man kan tage indmad som stempler og knastaksel fra en 2.6 v6 og putte i en 2.0 e og om blokken osv holder til det? eller om der er andre måder at tune en 2.0e


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  audi 80
  • #1   5. dec 2016 Den ville du ikke kunne af den simple grund at den ene motor er en V6 og den anden er en R4 smiley

    Jeg ved ikke om stemplerne passer i størrelse men det skulle da undre mig meget.
    Men selvom de gjorde vil du jo ikke vinde noget ved det


  • Lucas A
    Lucas A Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   5. dec 2016 har du noget andet man kan gøre ved den da det er mere en de 20% vis man skifter moteren


  • Lucas A
    Lucas A Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   5. dec 2016 eller om man kan tage topstykke osv fra 2,0e 16v

  • #4   5. dec 2016 Du skal nok alliere dig med et tuningsfirma som kan levere dele til dig.

    Du kan sikkert få en anden knast til den og så en optimering af styreboksen.
    Men hør en tuner til det smiley


  • Lucas A
    Lucas A Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   5. dec 2016 kender du nogle billige tuner på sjælland som også er villig til at vidergive sådan noget info om hvad man kan gøre?

  • #6   5. dec 2016 Ikke på Sjælland desværre.
    Men du skal ikke regne med at de vil arbejde gratis smiley

    De skal jo leve af deres viden, og det er de færreste der giver det væk gratis smiley


  • Lucas A
    Lucas A Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   5. dec 2016 jaa ved jeg godt kender du så nogen der har noget til de gamle biler der

  • #8   5. dec 2016 Det koster mange penge at hive hestekræfter ud af en gammel sugemotor, økonomisk set er det helt i skoven. 30 HK ekstra kommer nok til at koste dobbelt så meget som bilen er værd.

  • Lucas A
    Lucas A Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   5. dec 2016 tjah har heldigvis en del steder jeg kan få dele fra både v6'ere osv vis du kender nogen man kan bruge fra dem eller noget andet man kan

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #10   5. dec 2016 du kan ikke bruge noget som helst fra en v6, kender du forskellen på en række motor og en V motor??? det giver slet ingen mening at tune på den

  • #11   5. dec 2016 Som Kompressor Knud siger, så har en V6'er og en række 4 ikke ret meget til fælles, så du kan ikke bruge stumperne fra sådan en motor til noget som helst. Det er langt billigere at købe en anden bil med flere kræfter, du skal have noget med turbo eller kompressor før du kan hente "billige" hestekræfter.

  • #12   5. dec 2016 Lucas A du er nødt til at forstå hvad V6 motoren er for en, og hvad den motor der ligger i din er for en.

    At begynde at ville tage stumper fra en V6 og putte på en R4 svarer til at tage stumper fra en kassevogn og bygge på en scooter. Forstået på den måde at det er 2 helt forskellige konstruktioner, 2 helt vidt forskellige motorer hvor intet er det samme..

    Der er ikke nogen nem og billig måde at få hk ud af din bil på. Det er du nødt til at acceptere først. Hvis du så stadig vil have flere hk kan du jo overveje at betale afgiften og så smide den v6´er i bagefter ?


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #13   5. dec 2016 De kunne da vist også fås med 5-cylindrede 2.3 maskiner ligesom Audi 100?

    Men som andre skriver kan det ikke forsvares økonomisk at begynde at tune på sådan en bil.. Hvis din 2.0 motor ellers fungerer som den skal så sørg for at den er velserviceret, nye tændingsdele, filtre osv. og så kører den sikkert ganske fint, og du kan spare pengene du ikke bruger på tuning op til din næste bil imens du drøner rundt i din velkørende Audi!! smiley


  • #14   5. dec 2016 Hvis du vil have en Audi 80 med flere kræfter end de 115 din nuværende har, så køb en som er født med det. 2,3 - 2,6 - 2,8 - S2 ( 2,1 - 2,2 Turbo).

    Det andet bliver for dyrt, og vil stadig være noget klamp.

    https://www.youtube.com/watch?v=8ni-vnLNKkg


  • #15   6. dec 2016 Jeg har en fuldforkromet emblemfri frontgrill til Audi 80 B4 til salg.
    Helt ny og ubrugt.
    Den får ikke bilen til at køre stærkere, men giver et fedt look.


    profilbillede
  • Lucas A
    Lucas A Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   16. jan 2017 beklager don men det er slet ikke mig elsker at kunne se de fire ringe emblemfri syntes jeg ser dumt ud på sådan en

  • #17   16. jan 2017 Mon ikke det billigste var at finde en med en større motor, den fås jo også med 2.3 5cyl. (136Hk) 2.6 V6 (150Hk) samt 2.8L V6 (174Hk) samt S2 med 2.2L 5cyl. (227Hk)
    V6 har dog ord for at bruge masse af olie......


  • Lucas A
    Lucas A Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #18   19. jan 2017 jo det er nok billigere men nu går mig og min kammerat og hygger os med at lave på den her og vil egentlig bare høre hvad man kunne gøre performance vis men da det er så svært tænkte jeg der var nogen herinde der vidste noget om det men jah er der så nogen der har gode tips til gøjl og gejl ikke alt for meget bling bling som alle andre unge drenge køre rundt med eller måske nogen der ved noget med sportudstødninger hvad der passer på den ved vores gamle havde fuld remus og den her har en supersprint bagpotte men hvordan finder jeg udstøddning der passer til den

  • #19   19. jan 2017 Google er din ven..

Kommentér på:
audi 80

Annonce