{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Ny regler om lys på biler {{forumTopicSubject}}

Endelig har de fundet ud af at folk ikke tænker på at tænde lyset på de ny biler. Fik skældt ud i sidste uge da jeg sagde at det er farlig at køre uden lys på bag enden og det var lovlig men nu har hun problemer når den ny lov kommer smiley smiley .
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/nye-regler-nu-skal-dit-baglys-taende-af-sig-selv/6301159

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny regler om lys på biler
  • #1   22. dec 2016 Jeg mødte en igår i Odense by kl 20.00 uden noget lys OVERHOVEDET!! hvordan kan man ikke se at der intet lys er foran på bilen?? En kvinde i start tyverne vil jeg mene. At miste kørekort på stedet..

• #2   22. dec 2016 Det er efterhånden en gammel nyhed.. smiley Min bil er før det igen blev gjort lovligt, men tænder baglygterne uanset om det er lyst eller mørkt.. Og det er heldigvis heller ikke så svært..
    Men skældud ligefrem? Dem der kører uden burde da ikke snakke for højt..

• #3   22. dec 2016 Når hendes bil er fra før de nye regler er trådt i kraft, så kan hun fortsætte med slukkede baglygter,(udenfor lygtetændingstiden).

• #4   22. dec 2016 Kun 1000 kr bøde? Det sku ikke en skid det der

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 195
    #5   22. dec 2016 Møder dagligt en hver morgen kl 6 som intet lys har på..
    Han har kun de 2 "små" lygter foran på hans skrammel kasse.. Og det er en sort bil!

• #6   22. dec 2016 #5 så giver du vel tegn med det lange lys hver morgen.?

• #8   22. dec 2016 Møder også en del, der kører med 1 lys foran eller bagpå, og så har jeg mødt et par stykker, der slet ikke har haft lys på..

• #9   22. dec 2016 Jamen nu skal jeg være ærlig. Jeg køre uden positionslys. For at tænde lygterne om aften skal jeg dreje knappen 2 gange men jeg kom vist til at dreje den en gang til positionslys det vil sige jeg havde intet lys i forlygterne jeg har lagt mærke til det først 2 minutter efter jeg har kørt, en cyklist advarede mig smiley hehe. Det kan ske

• #10   22. dec 2016 Ser også mange med 1 øjet fatter ikke folk kan se at hvis den sidste pære går så er de usynlige smiley . Gå rundt om min bil næsten hver dag og ser om lyset er ok.

• #11   22. dec 2016 Oplever også alt for ofte folk der glemmer at tænde lyset, eller generelt med forkert lygteføring, men værst var det to af gangene. Skræmmende nok var begge gange på den samme vej.
    Den ene fik et venligt blink med fjernlys, det resulterede i han klodsede bremsen fordi han mente jeg provokerede, kørte så op på siden af ham i det næste lyskryds, men han nægtede at rulle vinduet ned, og fandt nok heller aldrig ud af at han selv var den store idiot at have glemt lyset.
    Den anden, var en Peugeot 208 med de lorte LED lygter på foran som umuligt lyser vejen mere end et par meter frem. Han blev åbenbart bange da jeg blinkede af ham, så han fattede heller ikke advarslen smiley
    Det er sjovt, for jeg kører hverken i en særlig smart mafiabil, eller med stor dynejakke og masser af tattoos smiley smiley

• #12   22. dec 2016 Var forbi Toyota i sidste uge, der snakkede jeg med en sælger om den nye Avensis, hvor han fortalte der snart kommer et nyt lille facelift, men hvor den nye model kører på samme typegodkendelse som den nuværende og derfor vil selv den nye model ikke blive ramt af denne lov.
    Nu tror jeg alle Avensis'er inklusiv vores har lyssensor men stadig underligt at man kan sende en "ny" model på gaden og stadig kan slippe uden om denne nye lovgivning smiley

• #13   22. dec 2016 Mødte en for noget tid siden uden noget lys på. Blinkede med lygterne, mens vi holdt for rødt. Personen tændte lyset, gik ud for at se om det var tændt, satte sig ind i bilen og slukkede lyset igen smiley Synes det utroligt, at man ikke kan se, at man ikke har noget lys på bilen midt om natten...

• #14   22. dec 2016 Hahahahahaha smiley
    Alle vores biler er heldigvis udstyret med lyssensor/regnsensor men i lys tåge, hvor der ikke kommer fugtighed på ruden tænder lyset ikke...

• #15   23. dec 2016 Vores nye op er heldigvis klargjort til de nye regler..

Ser fandme mange uden lys på - endnu.

• #16   23. dec 2016 simpel løsning.. intet lys i instrument bordet hvis du ikke har tændt det alm nærlys... sådan er begge mine biler strikket op... er selv trikker så intet problem når det ikke er canbus. skal siges at begge biler har baglys tændt på kørelyset om dagen

• #17   23. dec 2016 Vi har 2 nye toyotaer, på aygoen er der eftermonteret lyssensor + konstant bagkys, på aurisen er der original monteret lyssensor.
    Det er også fint med lyssensor, men den virker ikke i tåge hvor lyset jo oftest ikke er svagt, det eneste rigtige er konstant baglys.

• #18   23. dec 2016 Hvis jeg får en ny bil så skal der fandme ikke være baglys på OM DAGEN, men så snart at det er mørkt eller deslige så er det fint nok smiley

• #19   23. dec 2016 @16 begge vores biler har fuldt smadder på lyset i instrumentbrættet og det dæmper sig jo mere mørkt det bliver, lyset kan derfor også være tændt selvom der er dæmpet eller fuldt smadder på lyset i instrumenterne smiley Hvis det regner og det ikke er mørkt eksempelvis er der fuldt lys i instrumenterne sammen med nærlys, så din regel gælder ikke helt smiley

• #20   23. dec 2016 Jesper!, Både den Passat og den Mazda jeg kørte med automatisk sensor fandt ud af at blænde op og ned når at det var tåget.

• #21   23. dec 2016 #19 de fleste ældre biler.. som mine.. tænder først instrument lys ved positionslys og nærlys.. derfor .. det kommer ganske automatisk at man har glemt at tænde lyset på bilen , når man ikke kan se instrumenterne

• #22   23. dec 2016 Enig med DangerDane, der skal ikke være lys på baglygterne i dagslys. Det er overflødigt. Min gamle 2011 bil er med sensor, så den tænder selv baglygterne, når det bliver mørkt. I daglys er de slukkede.

JakobR har også ret i, at temmelig mange kører med forkert eller defekt lygteføring. Ser tit biler med den ene forlygte justeret til at lyse op i luften. Eller hvor den ene side slet ikke virker. OG....så er der alle de mange, som her i den mørke vintertid, benytter deres tågelygter som "supplerende nærlys". Nej det er IKKE lovligt og JA det generer dine medtrafikanter.

Hvis politiet i en måned kørte klapjagt udelukkende på "supplerende nærlys", ville de kunne skovle bødekroner ind til statskassen.

Kommentér på:
Ny regler om lys på biler

Annonce