{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.880 visninger | Oprettet:

BMW 335i 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej BG jeg har kig på sådan en 335 xi coupé, der har gået 100.000 ca, og henter den fra Tyskland, nu er mit spørgsmål så, hvad skal man være opmærksom på ved denne model..... tænker om den har nogle svagheder man skal skynde sig at få skiftet, eller om de evt skulle være skiftet, på forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 335i 2008
  • #1   25. dec 2016 Den begynder at rasle fra wastegate lige ved ca 100.000 km

• #2   25. dec 2016 Som Bujar skriver.. Der kan forekomme raslen fra wastegate på et tidspunkt, men jeg har da kendskab til en 335i med knap 200000 Km på bagen der endnu ikke rasler - og den får klø.

Der har, især i USA og Canada, været problemer med benzinpumpern. -Google evt. 335i HPFP.

Der har på enkelte modeller også været problemer med dysebroer i motoren, og min fars 335i fik skiftet det på kulance da BMW først kendte til problemet efter garantien var udløbet.

• #3   25. dec 2016 -og husk nu at undersøge forsikring inden du står med en bil som de fleste vil have 20-30000 om året for bare med ansvarsforsikring. (Kan se du er 23).

• #5   25. dec 2016 Fordeler til 4x4

• #6   25. dec 2016 "turboen står vidst af på dem efter 200.000"

Der er 2 af dem..;) Og nej de står ikke nødvendigvis af efter 200000 KM..:)

• #8   25. dec 2016 Så er jeg nød til at spørge flabet.. Hvor mange kender du lige der har haft en 335i med N54 i OG som har kørt over 200000 KM? smiley

• #9   25. dec 2016 Dem kender han mange af, ligesom han har kørt i alle biler. Ironi kan forekomme.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #10   25. dec 2016 Tja Christian skrev i gaar at Toyota er upaalidelige biler,det bedste du kan goere er at vende alt hvad han siger 180 grader smiley

• #11   25. dec 2016 Jeg ringede til min far for lidt siden, fordi han netop har en 335i fra 2007 med N54 motoren i. En bil jeg har købt her fra Januar af når min mor ikke skal bruge den mere.

Fejl på turboerne kommer af 2 ting.
    - Først og fremmest forkert olie - der SKAL bruges 0-30.
    - Derudover så er den simple fejl at folk ikke kan styre sin højre fod når bilen er kold.

Det med dysebroen var forkert, det var 3 dyser der blev skiftet da BMW indkaldte dem fordi der var en produktion der var fejl i. Der åbnede de ned, scannede serienumre og kunne se at 3 af dyserne var fra den produktion. De valgte så at skifte alle seks.

Min fars er med stage 2 upgrade originalt, og han husker så vidt han kan at BMW har sagt at udstødningen fra den pakke, som lyder vanvittigt, kan kræve udskiftning på sigt - men det er ikke så dyrt igen.

Det er hvad jeg lige kan byde ind med. Min kommende 335i har kørt 98000 KM og jeg kører allerede i den af og til - det er en kongebil med 340 HK og masser af overskud.

Eneste jeg ellers kan sige er at N55 motoren som kom senere, og IKKE er med to turboer, men derimod Twinscroll-turbo, kan vise sig at give flere problemer end N54´eren. Min far har den i hans Z4 M35is så der frygter han lidt, selvom den kun har gået 15000 KM nu..

• #12   25. dec 2016 "Tja Christian skrev i gaar at Toyota er upaalidelige biler,det bedste du kan goere er at vende alt hvad han siger 180 grader"

haha ja okay.. Toyota er, selvom jeg aldrig skal have en, da noget af det mest pålidelige der findes. Du kan næsten køre under vesterhavet og op igen uden at den brokker sig..:)

• #13   25. dec 2016 Men husk at det ikke kun er indkøb af bil der er dyrt. Vedligehold og service koster også derefter, som så mange andre biler med mange heste smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#14   25. dec 2016 Hehe,han skrev for noget tid siden at en aston martin var noget lort at arbejde paa,nja det var saa fordi han kendte en der havde brugt en halv dag paa at skifte taendroer paa en anden bil end den der blev spurgt om.
    Men nu er det jo ikke svaert at se hvor lidt han ved om biler med alle de fantasi paastande han konstant slynger ud...

• #15   25. dec 2016 @Lylloff: En 335i er da ikke så slem at holde service og vedligehold på er den? jeg er godt klar over det ikke er en Aygo eller Up, men den koster jo i olie, filtre osv. som andre biler..

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#16   25. dec 2016 Til traadstarter,jeg havde for nogen aar siden en E92 330d og det er helt sikkert den mest driftsikre bil jeg har haft.Og jeg er ikke normalt BMW tilhaenger men det var sgu en dejlig bil.

• #17   25. dec 2016 Hvad er det der skulle være en svaghed på N55 i forhold til N54 ?

• #18   25. dec 2016 Så vidt jeg husker har der været problemer med krumtap, stempler og andre dele i motoren.

Ellers så syntes jeg, fordi jeg har prøvet begge typer flere gange, at N55 har en smule mere turbo-tøven end N54´eren. Men det kan også bare være en følelse der egentlig ikke er tilstede.

Derudover, hvis man er til upgrades/tuning, er der en del mere at hente i N54 motoren med simple upgrades.

Men summa summarum er også blot at man skal holde dem ved lige med service og reparationer. Ligesom med andre biler..

• #20   25. dec 2016 Den Toyota er jo lavet i USA.. Der har du svaret på hvorfor det er lort.. smiley

Og mon ikke vi alle kan finde en bil eller 2 af hvert mærke med nogle fejl? smiley

• Gert H
    Gert H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 14
    #22   25. dec 2016 Som med alle andre biler, lad den blive godt varm inden du lukker op.
    Check om service er lavet hos BMW. Du kan godt få lavet service ved uautoriseret eller selv, men ja, olien OG oliefilteret skal være det rigtige.
    Ellers er det en kongebil og som coupe og 4-hjuls-træk fåes det ikke bedre.

• #23   25. dec 2016 #15 Nej men du får jo ikke lige komplette bremser for en plovmand jo foreksempel

• #24   25. dec 2016 .. Skiverne er jo også noget større end på en 318d. Og de forskellige motordele er jo også noget dyrere end på en lille motor. Altså nu snakker vi ikke M3 og RS6 priser, men de er sku noget dyrere at vedligeholde smiley

• #25   25. dec 2016 #22 Hvilken olie tror du at BMW bruger her i dk ?

• #26   25. dec 2016 Tusind tak for alle svarene, så hvis jeg har forstået det rigtig så skal jeg holde øje med wastegaten og tjekke hos BMW om dyserne er af den dårlige produktion. Ellers så er det andet almindelig vedligeholdelse. :), og Thomas m det med forsikring er der styr på, får den til en god pris igennem det leasing selskab jeg skal flexlease bilen hos smiley

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #27   25. dec 2016 mht. Toyotas holdbarhed;

Nu er er der jo ikke noget der kan ødelægge en god diskussion som kolde fakta;
    smiley
    http://www.tuev-media.de/leseprob/lp_60123

Så går du ned til de 10-11 år gamle biler i bunden af opgørelsen, og så summer du sammen hvilket fabrikat der har halvdelen af pladserne i top 10.
    Så er den ged vist barberet omkring toyota og holdbarhed. Bum

• #28   25. dec 2016 Du er velkommen..:)
    Personligt forstår jeg dog ikke at du vil flexlease en bil der koster 130-145000 i afgift,. Der havde jeg hellere lånt penge til en skarp rente i banken og gjort det til min egen..:)

• #29   25. dec 2016 Der er vi heldigvis forskellige :), men vi kan blive enige om at det er en fed bil, og så længe den er på danske plader så er det vel lige meget om hvor man har lånt pengene smiley

• #30   25. dec 2016 Ja helt enig..:) Men forskellen er blot at du ikke låner pengene, men betaler staten for at låne plader ud fra afgiften. Værst er dog hvis leasing selskabet går konkurs og du ikke ser en krone - eller din bil igen. Det er derfor jeg aldrig hopper på flexvognen primært.

Men du skal vel af med ca. 2500-3000 om måneden, plus start udgifter på en 25-35000 Kr. Så er du allerede kommet af med 70-75000 det første år, men bilen er stadig uden afgift. Skriver det blot for at hjælpe dig, for jeg har mødt mange der ikke kan gennemskue hvorfor det er "mindre smart" på biler der kun koster det i afgift som de gør..:)

• #35   25. dec 2016 Synes også jeg kan læse på de amerikanske fora´er at den elektriske vandpumpe og termostaten skulle have tendens til at gå i stykker.

• #36   25. dec 2016 Jeg er glad for at i kommer med input til finansieringsformen, for tråden er det en fuldstændig ligegyldigt, men det er min egen far der laver leasingen, så jeg bliver ikke snydt og han kommer ikke selv i klemme på det, plus at mig og min bror har fået noget tilskud i julegave af ham, så det bliver til at overkomme smiley :), og så er jeg mest tryg ved denne form, da min far er dygtigt og har tjent en god skat penge på at handle med netop denne type biler smiley smiley

• #37   25. dec 2016 Og så er jeg ikke bekymret for firmaet, jeg ved de omsætter for flere penge om året end jeg nogensinde har haft i hænderne, og den gamle har arbejdet hos dem i 10 år og har været med lige siden de begyndte på flexleasing smiley

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #38   25. dec 2016 Morten D: Det er ikke helt rigtigt, nogen selskaber forlanger kreditgodkendelse.
    Forresten, hvordan lyder sådan en N54/N55? Turbo'er plejer jo at tage en del af lyden.

• #39   25. dec 2016 Med Originalt BMW Performance udstødning n55 motortype

https://www.youtube.com/watch?v=6biPzgkWVZo

• #40   25. dec 2016 N54 med originalt BMW Performance udstødning
    https://www.youtube.com/watch?v=EYKgXksuDLw

• #42   25. dec 2016 Fair and square! Altid godt med hjælp fra de gamle..

Ja de lyder ens på videoen, men der er forskel i virkeligheden..

N54´eren småskyder en del mere end den anden, til gengæld så er det et større brag når det er N55´eren..:)

Men det er den lækreste BMW-lyd i nyere tid for mig..

• #43   26. dec 2016 Jeg har set på en enkelt 335i (godt nok som stationcar) at det spjæld der sidder i bagpotten blev løst..
    Det raslede helt forfærdeligt, så det er værd at notere på check listen

• #44   26. dec 2016 Tak Mathias jeg kigger efter og ser om det kan bevæge sig smiley

• #46   27. dec 2016 Kenneth J,
    gå ind på N54tech.com. Der finder du absolut alt info om både n54, n55 og den nye b58.
    Hvad jeg forstår, så er n55'eren mere pålidelig end n54'eren, men man kan hente flere heste ud af n54'erens turboer. Men hvis man vil gå så langt, så findes der upgrade turbo/turboer til begge motorer... Jeg har en 135i med n55 og jeg har ikke fortrudt det et halvt sekund. Der findes i mine øjne ikke noget federe/hurtigere til samme pris, i samme kvalitet og med lige så god og lækker lyd...

Kommentér på:
BMW 335i 2008

Annonce