{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

renault fluence Vs Nissan Leaf {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil have en elbil og vil gerne hører folks erfaring og viden.
Valget står pt mellem renault fluence og Nissan Leaf, begge brugte og med ca 40000 km på bagen, og ejet batteri.
Nogen som har nogen erfaring med godt og ondt på dem ?

Og IKKE for at være grov, men jeg er ikke int i folks sure opstød om elbiler, men at høre fra folk som rent faktisk ved noget om emnet.. mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renault fluence Vs Nissan Leaf
  • #1   30. dec 2016 Jeg ville helt sikkert vælge en Leaf, det er nok den mest gennemprøvede el-bil der findes, den kører markant længere på en opladning og den produceres endnu.

  • #2   30. dec 2016 Ok tak. Men er der nogen som har erfaring med hvor mange år batteriet holder og hvad det koster at skifte

  • #3   30. dec 2016 Af de 2 uden tvivl leaf.

  • #4   31. dec 2016 Jeg har kun været passager i Leaf, og har slet ikke set Renault'en. Leaf virker som en fin elbil, designet kan man synes om eller ej, men god komfort, ret rummelig og virker i det hele taget som en fin bil.

    Leaf er trods alt også verdens mest solgte elbil.


  • #5   31. dec 2016 Det viste jeg ikke. Men er det ikke underligt at man ikke kan finde hvor mange år batteri ca holder. Og hvad det evt koster at skifte

  • #6   31. dec 2016 Der holder en Nissan Leaf på næsten ethvert gadehjørne hvor jeg bor smiley

    Jeg har læst at det koster ca. $5,500 at skifte et batteri i USA, hvilket jo nok svarer til ca. 50.000 kr. i DK.

    Batteriets levetid afhænger meget af hvordan man har brugt det. Eks. holder det længere hvis man nøjes med at lade op til 90% kapacitet hver dag, og kun op til 100% når man har behov for det. Hvis man lader bilen stå i længere perioder ad gangen uden at have den tilsluttet lader, kan det også reducere kapaciteten. Batterier taber generelt kapacitet med tiden, jeg kan se at min Tesla har mistet ca. 5 km på de ca. 1.5 år jeg har haft den. Der er mange faktorer.

    Det er selvfølgelig et spørgsmål om hvor stort et tab i kapacitet man kan leve med, om man skal skifte batteri eller ej.


  • #7   31. dec 2016 50000kr er jo en slags penge. Kan det passe at man kan skifte de celler der er dårlig. Eller er det alle på en gang

  • #8   31. dec 2016 Det kommer an på hvordan batteripakken er opbygget, og det ved jeg ikke hvordan den et på en leaf.

    Men jeg ved at batteripakken til en Peugeot ion koster 70000.

    I har ikke overvejet en e-up? Er ikke til VW, men den kører altså bare rigtig godt.


  • #9   31. dec 2016 Er de ikke dyre

  • #10   31. dec 2016 Jeg tror de er billigere fra ny end Leaf, men den har jo ikke været på markedet så længe.

  • #11   31. dec 2016 Der er da meget mere bil i en Leaf end en e-Up, Leaf er en rigtig rummelig bil. Men ok, er det bare 1-2 personer som bruger bilen, primært til at pendle til/fra arbejde, kan en e-Up måske være ok.

    Jeg ved ikke hvad brugtpriserne er, men kunne man finde en Leaf til en fornuftig pris, med 20-30.000 km på klokken, ville det være et fornuftigt køb i mine øjne.


Kommentér på:
renault fluence Vs Nissan Leaf

Annonce