{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.932 visninger | Oprettet:

Åbne et leasingfirma? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Først og fremmest håber i alle har det godt og godt nytår! smiley

Har på det seneste tænkt over om hvis man valgte at åbne et leasingfirma om man selv kan vælge priser?

Altså at åbne et leasingfirma og selv bestemme priserne, eksempelvis købe en fin bil fra Tyskland, køres til DK og dernæst lease den til en kunde...

Hvad er proceduren og er der nogle udgifter jeg som leasingfirma betaler?

Mange tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åbne et leasingfirma?
  • #1   3. jan 2017 Spændende ide...

Tror du skal ha fat i skat..

Der er sikkert en grund til at leasing selvskaber skal ha lidt for deres ydelse...

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #2   3. jan 2017 Tjo,aabne et leasing selskab og lease en ny Ferrari til sig selv for 1kr om aaret,ikke nogen daarlig ide...

• #3   4. jan 2017 Sjovt at alle de gode ideer kommer fra unge fyre, lige som ham der ville tage til USA og opkøbe Box-It rum og sælge dem videre smiley

• #4   4. jan 2017 Der er mange udgifter involveret. Moms, månedlig afgift, sikkert nogle stempelafgifter osv osv..

Hvilken pris du leaser ud til er jo op til dig, men du skal jo være konkurrence dygtig for at skabe en forretning. Derudover skal du sikre dig at betale Skat og andre kreditorer hvad de skal have, ellers begæres du konkurs og køretøjerne inddrages til salg og afvikling af gæld.

Tag en snak med skat, hav en stor startkapital klar da du jo skal eje de biler du leaser ud og dernæst sørg for at det adminstrative altid er i orden for at undgå at komme i et træls søgelys.

Et par millioner kr. i opstart, så burde du være igang med en mindre park af biler..

• #5   4. jan 2017 RSP36 det må man ikke, og der er meget streng kontrol med det. Indehaveren af et leasingselskab må ikke lease en bil til sig selv.

Hvad angår udgifter så er der jo køb og hent af biler. Der er en stor udskrivning meget hurtigt i den type virksomhed så du skal være meget kapitalstærk. Et par mio som nogen nævner skal du have.

Du skal dertil jo betale afgiften på bilen i månedlige rater til SKAT løbende, du skal betale moms, og du skal være klar på at der er nogle tab, folk der går konkurs og ikke kan betale for bilen osv.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #7   4. jan 2017 RUH,jeg haaber du godt kan se at mit indlaeg var en joke ?

• #8   4. jan 2017 Når du henter en bil i udlandet og leaser den ud i DK er det jo bilens Danske afgift som du blandt andet betaler igennem leasing aftalen.

Så jo dyrere bilen er jo højere ydelse til afgiften osv.

• #9   4. jan 2017 Man må faktisk gerne lease gennem eget selskab. Det skal bare være på markedsvilkår.

De væsentligste omkostninger, der skal betales som leasingselskab, er hele den månedlige afgift i leasingperioden og rente til SKAT af restafgiften.

Jeg har selv været ved at overveje det samme, men kom frem til, at fidusen ikke er så stor, som man umiddelbart skulle tro.

• #10   4. jan 2017 Præcis Bay.

Man skal op i nogle meget dyre biler før at der kommer lidt fidus i det

• #11   4. jan 2017 Og fidusen bliver så ædt op af leasingselskabet smiley

• #12   9. jan 2017 Men det ikke startkapitalen der er mit problem her, men jeg importerer en BMW 5 serie fra 2013 til DK fra DE, kan jeg vælge at lease den ud for 3000,-?

Når leasingfirmaet er mit, betyder det at jeg selv kan lease ud som jeg selv vil og til enhver, eller vil SKAT tage fat i mig og spørge til prisen jeg har valgt?

• #13   9. jan 2017 Kan jeg vælge at lease en bil til XYZ for eksempelvis 1000,- kroner uden at nogle vil spørge ind til hvordan?

• #14   9. jan 2017 Der er jo ikke nogen lov der kræver at du har en bestemt avance på dit produkt når du driver firma. Så du kan jo skrue prisen helt ned på afgiften så du ingen avance har på dit produkt.

Lyder umiddelbart som dårlig forretning.

• #15   9. jan 2017 Du kan godt vælge at lease den ud for 3000 i måneden ja.. Men du snakker du leasing - og ikke flexleasing - går jeg ud fra. Der skal du så hente bilen, betale afgift og derefter lease den ud for 3000 i måneden med et tab.

Skat siger nok ikke så meget til det, med mindre de går ind i sagen på mistanke om at du på papiret leaser ud for 3000 Kr og så får nogle penge ved siden af.

Som leasingfirma vælger du jo selv hvem du vil lease ud til da det er dit ansvar at drive en forretning og få dine penge hjem. Men igen - ring til Skat for de er dem du i sidste ende skal i dialog med ligemeget hvad..:)

• #16   9. jan 2017 Lige netop på dette punkt er der faktisk krav om, at man skal have avance, jo. Man får ikke lov til at bruge paragraf 3 b, hvis man ikke kan præsentere en tilfredsstillende avancemodel for SKAT.

Så det korte svar er, at nej, det kan du ikke bare uden videre gøre, med mindre 3.000 kr. pr. måned giver dig tilfredsstillende forrentning af din indskudte kapital.

• #17   9. jan 2017 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2067300&vId=0

Den her sag viser meget godt billedet.. Glem dit projekt om at lease billigt ud..

• #18   9. jan 2017 Det følger heraf, at leasingaftalen skal være indgået på markedsmæssige vilkår. Værdien af de ydelser, der efter aftalen skal betales af leasingtageren, skal give leasinggiveren en sædvanlig forrentning af den kapital, der er bundet ved leasingaftalen, og skal give dækning for en sædvanlig fortjeneste til leasingvirksomheden.

Ja det summes ret godt op i den artikel Thomas M linker til.

• #19   9. jan 2017 Man kan jo altid diskutere om en "sædvanlig fortjeneste" er 1000.- kr pr måned eller 5000.- kr pr måned, men man må gå ud fra at fortjenesten skal være et beløb som man vurdere virksomheden kan lade indgå i sin nettoomsætning og som bidrager til en positiv drift i selskabet.

• #20   9. jan 2017 Det kan i hvert fald ikke diskuteres, at der skal være tale om en reel fortjeneste. Der skal dermed være en tilfredsstillende profit efter betaling af afgifter, afskrivninger på bil osv.

• #21   9. jan 2017 Bay +1 er helt enig. Det skal være en fortjeneste / avance man kan basere en sund virksomhedsdrift på.

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #22   9. jan 2017 Er der endelig nogen der ved hvad den oprindelige mening med 'betaling af forholdsmæssig afgift' var? Så vidt jeg ved blev det ikke brugt til leasing til at starte med.

• #23   9. jan 2017 Eftersom paragraffen er lavet direkte til brug for leasing (det står ordret), kan jeg bestemt ikke forestille mig, det nogensinde har været tanken, at den skulle anvendes til andet.

• #24   9. jan 2017 Det er fordi alle bruger den metode i dag, du kan ikke lease en bil fra ny i dag uden den er flex´et på afgiften.

Typisk tager et leasingselskab sig betalt for det til at starte med så de ikke har udgiften og skal lege bank for leasingtager.

Hvis en VW polo pr måned i flexet afgift koster 2500.- kr og skal leases ud i et år så skal leasingselskabet betale 2500 x 12 = 30.000.- kr i forholdsmæssig afgift på bilen til SKAT. Det er i hvert fald sådan jeg forstår det.

Og det giver også fint mening i og med førstegangsydelsen ofte er i det leje økonomisk at leasinggiver ønsker at få de penge ind fra starten af så de ikke selv skal lægge ud.

• #25   9. jan 2017 De skal faktisk betale mere. De skal både betale 12 x 2.500 kr. og rente af restafgiften. Mener renten ligger på 2,5-3 % i øjeblikket.

• #26   9. jan 2017 Ja okay, men så giver det også fint mening med en førstegangsydelse på mellem 20 og 30.000.- ved de gængse leasingselskaber og bilforhandlere.

Der er så andre der vælger at lege bank for deres kunder, eksempelvis leaseplan/gomore der ikke har en højere førstegangsydelse. Til gengæld leaser man kun bilen i 12 måneder hos dem, og kan ikke forlænge, højest sandsynligt af samme årsag. 12 måneder er også en forholdsmæssig hurtig forrentning.

Kommentér på:
Åbne et leasingfirma?

Annonce