{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Import/omreg./m.m. Sverige/Danmark {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Håber nogen derude kan hjælpe mig med lidt praktiske oplysninger...

Er der nogen der ved, hvor meget jeg skal regne med at måtte betale i afgift/omregistrering/m.m., hvis jeg ønsker at købe en ældre Volvo Amazon fra 1960 i Sverige og føre den her til Danmark. Jeg har fået malet fanden på væggen af bekendte, nemlig, som mener det vil koste det blege...

-Vil det være éngangsafgifter, eller vil det "forfølge" bilen, at den er købt i udlandet? Eksempelvis hver gang den skal synes eller i vægtafgifts-sammenhæng?
-Afhænger afgifterne af bilens alder? Eksempelvis ligesom ældre biler i Danmark kan opnå veteranstatus og dermed lavere afgifter!?
-Skelnes der mellem, om jeg køber bilen af en privat eller hos en forhandler?

Håber nogen har erfaringer på området...
Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import/omreg./m.m. Sverige/Danmark
  • #1   23. maj 2004 Jeg mener at du kun skal betale en fast afgift, for at få bilen på danske plader. Den afgift beregner de ud fra hvad en lignende bil koster i Danmark. Derfor kan det ofte ikke betale sig at importere biler til Danmark, men når det er specielle biler (også veteran tror jeg) ved de ikke helt hvad de skal sammenligne med, og det gør at man ofte slipper med en rigtig billig afgift.
    Du kan prøve at tage kontakt til et motorkontor, de må da vide hvem der bestemmer afgifterne, og så kan du få en cirka pris at vide!

Håber at du kan bruge mit svar til noget!

Kommentér på:
Import/omreg./m.m. Sverige/Danmark

Annonce