Seng i personbil {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Hyundai Elantra, og jeg har overvejet hvordan det måtte være muligt at indrette en regulær seng i den bil.
Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er personbiler godkendt med et max antal sæder. Men det er også mit indtryk at lige for personbiler, der er det ikke et krav at alle sæder altid er monteret.
Så jeg har målt mig frem til at, hvis jeg fjerner sidde-hynden til bagsædet (den vippes normalt op mod forsædet når der skal skabes større bagagerum), og lægger ryglænet for bagsædet ned, samt skubber forsædet helt frem, så kan der godt lige blive længde nok til at en person af min højde (174 cm) godt kan ligge fuldt udstrakt.
Er der nogen herinde, der har erfaringer med den her type indretning af en regulær soveplads i en personbil?
jan 2015
Følger: 1 Svar: 2
Top Gear har lavet noget lignende det du søger. Prøv eventuelt at se lidt klip fra deres "Africa Special".
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Og man må under ingen omstændigheder opholde sig i sengen under kørsel.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Der er intet der forhindre dig i at smide en seng omme bag i, medmindre du skære i karosseriet for at få plads
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Ja, det er ligesom skat der nu må bruge en spåkugle og vurdere at de kan tage en bil da de kan se ind i fremtiden at den vil blive brugt forkert.. Fantastisk land..
nov 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
Linket til TopGear er bare super - og jeg tror at jeg bliver nødt til at undersøge den der mulighed for at udforme en kasse omkring sengen, så den ligner en kiste!!!
At sove i en bil vil muligvis i visse situationer tiltrække uønsket opmærksomhed. Men jeg tror at de fleste lige ville tænke et extra sekund, før de lave ballade med nogen der sover i en kiste
Og måske er det lige det sekund man har brug for, for at tage sine forholdsregler. Hmmmm.... måske skulle jeg også anskaffe nogle gode plastic hug-tænder.
Ej det her ender med lidt for mange sjove muligheder. Min vampyr veninde vil elske den her historie
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det er kun i varevogne, der kan være problemer. Her må man ikke overnatte i varerummet. Det kan koste en enorm bøde og fuld afgift.
Synsmæssigt kender jeg ikke konsekvenserne. Det kan man nok med fordel spørge en synsmand om.
Man skal så afgjort passe på med alkohol og biler, uanset om man kører eller ej. Jeg kender en, der har fået taget sit kørekort for at sidde på passagersædet og trække håndbremsen (snevejr). Jeg siger ikke, det er smart gjort, men ret vildt at få en spritdom for dét...
Seng i personbil