{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.612 visninger | Oprettet:

Per Alvin F
Per Alvin F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Seng i personbil {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Hyundai Elantra, og jeg har overvejet hvordan det måtte være muligt at indrette en regulær seng i den bil.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er personbiler godkendt med et max antal sæder. Men det er også mit indtryk at lige for personbiler, der er det ikke et krav at alle sæder altid er monteret.

Så jeg har målt mig frem til at, hvis jeg fjerner sidde-hynden til bagsædet (den vippes normalt op mod forsædet når der skal skabes større bagagerum), og lægger ryglænet for bagsædet ned, samt skubber forsædet helt frem, så kan der godt lige blive længde nok til at en person af min højde (174 cm) godt kan ligge fuldt udstrakt.

Er der nogen herinde, der har erfaringer med den her type indretning af en regulær soveplads i en personbil?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seng i personbil
  • Kristoffer J
    Kristoffer J Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #1   8. jan 2017 https://youtu.be/c4OMuyOfQE0

Top Gear har lavet noget lignende det du søger. Prøv eventuelt at se lidt klip fra deres "Africa Special". smiley

• #3   8. jan 2017 Jeg tror ikke der vil være nogle afgiftsproblemer med en personbil (hvide plade/fuld afgift).
    Og man må under ingen omstændigheder opholde sig i sengen under kørsel.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   8. jan 2017 Det er fuldt ud tilladt i en bil med fuld afgift (Hvide skilte)
    Der er intet der forhindre dig i at smide en seng omme bag i, medmindre du skære i karosseriet for at få plads smiley

• #5   8. jan 2017 En god sofa på kontoret er langt bedre.

• #6   8. jan 2017 Bare husk at promillen skal være under det tilladte når du sover i bilen. smiley

• #7   8. jan 2017 Ja, det har jeg også hørt Thomas. Hvad fanden er det for en lorteregel? At man sover i bilen efter fx en fest kunne jo netop vise at man ikke ville køre (fordi man havde drukket), men alligevel kan man straffes. Sygt.. smiley

• #9   8. jan 2017 Man skal passe på lige meget hvad. En mand mistede sit kørekort fordi han i en brandert prøvede at skubbe sin bil på en parkeringsplads..

Ja, det er ligesom skat der nu må bruge en spåkugle og vurdere at de kan tage en bil da de kan se ind i fremtiden at den vil blive brugt forkert.. Fantastisk land..

• Per Alvin F
    Per Alvin F Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #10   8. jan 2017 Tak for alle de gode kommentarer. Og tak for reminderen om alkohol. Jeg indtager imidlertid aldrig alkohol, så den detalje bliver ikke et problem.

Linket til TopGear er bare super - og jeg tror at jeg bliver nødt til at undersøge den der mulighed for at udforme en kasse omkring sengen, så den ligner en kiste!!!
    At sove i en bil vil muligvis i visse situationer tiltrække uønsket opmærksomhed. Men jeg tror at de fleste lige ville tænke et extra sekund, før de lave ballade med nogen der sover i en kiste smiley
    Og måske er det lige det sekund man har brug for, for at tage sine forholdsregler. Hmmmm.... måske skulle jeg også anskaffe nogle gode plastic hug-tænder.
    Ej det her ender med lidt for mange sjove muligheder. Min vampyr veninde vil elske den her historie smiley

• #11   8. jan 2017 Jeg kan ikke se, der skulle være afgiftsmæssige problemer overhovedet. Man har betalt den højeste afgift i forvejen, så der er ikke rigtigt mere at betale afgift af.

Det er kun i varevogne, der kan være problemer. Her må man ikke overnatte i varerummet. Det kan koste en enorm bøde og fuld afgift.

Synsmæssigt kender jeg ikke konsekvenserne. Det kan man nok med fordel spørge en synsmand om.

Man skal så afgjort passe på med alkohol og biler, uanset om man kører eller ej. Jeg kender en, der har fået taget sit kørekort for at sidde på passagersædet og trække håndbremsen (snevejr). Jeg siger ikke, det er smart gjort, men ret vildt at få en spritdom for dét...

Kommentér på:
Seng i personbil

Annonce