{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Min 4-år gamle bil har ikke noget stelnummer ...? {{forumTopicSubject}}

I dag skulle min fire år gamle bil synes. En let sag tænkte jeg, men ak ... den gik ikke igennem, den har simpelthen ikke noget stelnummer?!?

Den havde en større skade for en tre år siden, hvor flere dele skulle skiftes. Åbenbart røg stelnummeret med i svinget. Værkstedet tænkte tilsyneladende ikke over det. Selv har jeg aldrig skænket det en tanke.

Vil det mon sige, at jeg har kørt ulovligt rundt lige siden? Nogen der har prøvet noget lignende?

Nogen der ved, hvad konsekvensen kunne have været, hvis jeg var blevet stoppet eller involveret i et uheld?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min 4-år gamle bil har ikke noget stelnummer ...?
  • #1   12. jan 2017 Det lyder besynderligt

• #2   12. jan 2017 Der burde jo være et skilt et sted som også viser stelnummeret, men umiddelbart har det værksted som har lavet bilen en udfordring, også selv om det er 3 år siden, det kræver jo en genindhugnings attest ved ikke hvordan det fungere idag.
    Men nu har synsmanden kigget det rigtige sted efter stelnummeret, har været ude for at de ikke kunne finde det og nærmest beskyldte mig for at have fjernet det smiley .

• #5   13. jan 2017 Der skulle helst gerne være flere stel numre på din bil. Men ville starte med at klage til dem der har lavet skaden

• #6   13. jan 2017 Vores har et label der er trykket ud på hver dør/bagklap, i forrude samt under gulvtæppet under passagersædet med sådan en plastik ting der kan tages af så man kan se, udover det selvfølgelig er i motorrummet smiley

• #8   13. jan 2017 Nogle biler er der på hver plade del næsten. Med så ny bil vil jeg mene det mindst skal sidde 5 steder

• #9   13. jan 2017 hvilken bil er det,

kan jo være synsmanden ikke ved hvor det sidder,

på nogen nye biler sidder der på en vandret flade, på torpedor pladen
    og er dækket af isolering,

og kender man ikke det rette sted,
    kan det være svært og finde

• #10   13. jan 2017 Det er utroligt at man kan oprette så langt et indlæg og undlade at skrive hvad bil det drejer sig om smiley

• #12   13. jan 2017 Jeg har lige været til syn med en Citroen. Til min store overraskelse begyndte synsmanden at fjerne clips og afdækning. Han forklarede, at stelnummeret befandt sig inde bag dette, og selvfølgelig vidste han hvad han snakkede om.
    Det sad ganske rigtigt hvor han udpegede det.
    Havde jeg vidst det ville jeg have fjernet plast og clips for ham.

• #13   13. jan 2017 opretttet igår = troll

• #14   13. jan 2017 Det kan godt passe, at værkstedet har lavet en fejl. Du kører bare ud med din bil, til dette værksted som lavet den dengang. Så får de, lige lavet et nyt stelnummer. Arbejder slev som mekaniker, og har set det før. Godt nok ikke med sådan en nye bil, men fordi stelnummeret var rusten væk. Så laver man bare et nyt, så kører det igen

• #15   13. jan 2017 Tror også det er et troll nummer...

• #16   13. jan 2017 Hermann:
    Det kræver så lige at du kører den til syn først, med bevis på det originale stelnummer er beskadiget og så får du en omstilling med "tilladelse til genihugning grundet ulæseligt stelnummer" og må lave et nyt nummer og hamre i hvor det gamle sad og køre til syn med.
    Bare at lave det uden den har været omkring synsmanden og fået "genihugningstilladelse" er noget der ikke bliver set igennem fingre med og er dokumentfalsk der kan gi store bøder og endda fængselsstraffe (for i DK er økonomisk/Papirkriminalitet det der straffes hårdest smiley )

• #17   13. jan 2017 Cawdy, selvfølgelig. Jeg var lige hurtigt nok, men mener selvfølgelig det sammen som dig smiley

Kommentér på:
Min 4-år gamle bil har ikke noget stelnummer ...?

Annonce