{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Hunde i lille bil.. {{forumTopicSubject}}

Er gået igang med et mindre projekt .. Og umiddelbart skulle min løsning kunne synes.. Hvad siger de kloge ?

Bilen er en Hyundai Atos 2001 og skal have plads til 2 hunde i labrador str.... I bur !! (Skal køre i bla Sverige)

Bagsæder er pillet ud .. Div seler sidder der endnu
Hattehylde højtaler m.m. fjernet og ilagt tyk træplade som bund

Bunden stopper 5ish cm fra forsædets bagerste stilling
Der er så sat gitter fra pladen og op til loftet .. Boltet fast i håndtaget i siderne samt til selve pladen.. Gitteret er mindst lige så kraftig som det i en gulpladebil (Tilpasset fra en transporter)

I bag også lavet gitter fra bund til loft så bagklap kan åbnes uden hundene kan komme ud ... Selve "buret" er så delt på midten så der kan være 2 hunde


Hvad siger de kloge .. Kan såen omgang komme igennem synshallen uden at skulle bestikke nogen ?
Svenskerne har sagt god for den mht. hundene og bur løsningen

(Og nej jeg vil ikke bare finde gulplade bil til formålet .. Atos har under 100Kkm på klokken og køre som en drøm)


Kommentarer på:  Hunde i lille bil..
  • #1   25. jan 2017 Jeg kan umiddelbart ikke se noget problem i det.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   25. jan 2017 så længe selerne er funktions dygtige kan jeg ikke se noget problem

  • #3   25. jan 2017 Prøv og spørg den lokale synsmand, tag en snak med ham om dit dilemma, og dit eget løsningsforslag.

  • #4   25. jan 2017 Går på jagt i sverige og har herfra hørt de er strenge ang hunde i bilen. Vi har købt en sele som spændes fast til de alm seler og på den måde skulle det være lovligt. Vores hund er en engelsk stafford så dog ikke helt lige så stor som dine lab... Det var bare et bud hvis man ikke gider kører rundt med bur eller vil ombygge sin bil ....

    Kan heller ikke se din løsning skulle give anlæg til problemer hverken her eller i sverige...


  • #5   25. jan 2017 Jeg kan heller ikke med 20 års erfaring se at dette skulle få den danske synsmand til at rynke på næsen over løsningen og kommer vider med sin del af opgaven.

    Sådan helt groft , så står der i FSTYR at der skal være seler til det antal sidde pladser der er.
    I og med bagsæderne er ude! Så skal bagselerne vel heller ikke død og pine være der?

    I min Corsa A GSI havde jeg to forstole, bur og de to forreste seler. Resten af alt inde i bilen var taget ud og den blevt synet to gange sådan, selv om det var en hvid plade bil.


  • #6   25. jan 2017 Skil dig af med de 2 fortovsskidere og problemet er væk.

  • #7   26. jan 2017 Robert .. En Svensk bilkyndig har godkendt det (familiemedlem) så ingen ko på isender .. Var mere mht. DK syn

    Pind ..Hvorfor skulle jeg dog det .. Udover de tjener deres eget foder m.m. ind så giver de også 10-30Kkr i indtægt oven i pr år


Kommentér på:
Hunde i lille bil..

Annonce