{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Psyk0
Psyk0
Tilmeldt:
31. jul 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39

Mazda 6 20-40k {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg står og skal til at have en ny bil og væk med den gamle peugoet 206 16s.. Men jeg har ikke den store forstand på hvad man skal kigge efter når man køber en Mazda 6, har kun hørt man skal kigge grundigt efter rust på dem, men ellers hvad? har de nogle bestemte ting de tit fejler?

Ville der være andre ST biler som ville være et bedre valg i samme prisklasse (20-40k)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 6 20-40k
  • #1   26. jan 2017 Du skal være meget obs på olie forbrug i motoren, ihvertfald hvis det er 2.0 og 2.3 benzin. Især 2.3'eren har et kæmpe olie forbrug. Ellers så som du siger, rust. Men find en fra efter 05, det er noget med at de er blevet noget bedere rust beskyttet fra 05 og frem. smiley

    Og test også lige om radio og cd virker da det også er lidt en sygdom smiley


  • Psyk0
    Psyk0 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
    #2   26. jan 2017 Tak for hjælpen smiley

    Vil være specielt opmærksom på det med olien ihvertfald, ville være forfærdeligt at købe en bil som har kørt på for lidt olie i lang tid.. Regner med at få en 1.8 eller 2.0 da mere er for dyrt i forsikring, så kan man altid tip tune den hvis den føles for langsom smiley


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #3   26. jan 2017 Du fårer intet ud af at chiptune de motorer, blot til info.

  • #4   26. jan 2017 Hvis du drømmer om at tune billigt, så er det ikke denne bil du skal have, da det er meget dyrt at tune de motorer, taler af erfaring, er selv igang med at bygge en "lidt sjovere" 2.0 til min 3'er smiley

  • Psyk0
    Psyk0 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
    #5   26. jan 2017 Kender en som gør det, så skal kun betale omkostningerne for det, han sagde ihvertfald han kunne få en 2.0 120hp versionen op på de 170 ihvertfald smiley så det er vel fint nok til en billig pris

    Drømmer ikke om at tune den fuldstændigt, bare de 170-200 heste så er jeg tilfreds smiley


  • #6   26. jan 2017 er det ikke bare en 1.8 eller 2.0 benzin uden turbo du vil have ? og vis du bare vil have chippet den så ville jeg gerne se den gå fra 120 til 170 hk der skal noget kun mere til det for at bare få lidt nærmer de hk på en sugemotor skarpe knaster portet top evt større ventiler planet top vis det er plads og bananmanifold og andre ting plus den skal jo så køres ind bag efter så det bliver rigtig hurtig dyrt også selv om det kun er stumper du skal betale

  • #7   26. jan 2017 50-80 heste på en suge motor smiley

  • #8   26. jan 2017 Du får intet ud af at få chippet en std. N/A benziner, så er det sagt, du er sikker på det ikke er diesel du kigger på?

  • #9   26. jan 2017 tænker jeg også vis det er en diesel så giver det lidt mere mening men der skal stadig skiftes til større turbo og dysser der kan give mere for at få 50hk og især vis du vil have 100hk mere og forstærket kobling eller holder den sikkert ikke længe og så også køres ind bag efter

  • #10   27. jan 2017 He he kan godt lade sig gøre at tune en 1,8'er.. meeenn den benzin øse får ikke " lige pludselig " 170hk.... så tror jeg at din ven binder dig noget på ærmet...;)..
    Det koster "knaster" at få hævet den effekt med 50 HK..;)..
    Selv på 05'eren ska du kigge efter rust...
    Hvis du endelig vil have noget du kan tune nemt, så tag en diesel bil...
    Eller feks en golf 4 GTI / anden turbo bil..
    Eller tag en 06'er Mazda 6 2,3 og lev med en virkelig lækker motor med et abnormt Olieforbrug..


  • #11   27. jan 2017 Hvad forventer du selv det koster at bringe den motor op fra 120 til 170Hk ??
    De penge skulle du tage og ligge oven i de 20-40Tkr og så købe noget der kan chippes det vil du få meget mere ud af..(turbo motor)
    Uden at vide det præcis, så vil jeg tro det vil koste omkring 40-50Tkr at få de ekstra 50Hk (det er ikke billigt) så hvis du regner lidt på det så har du i stedet 60-80Tkr at købe bil for, chip koster normalt omkring 3500kr du vil jo også kunne få en noget nyre/spændene bil i den prisklasse.


  • #13   27. jan 2017 Ellers køb en Mondeo mk3 en af de sidste årgange. Efter år 2005. Der er lavet de rust problemer der var. Og motoren har ikke mange fejl i benzin. Har selv en der har gået 250000 km 2.0. Har kun skiftet en generator. Den bruger ca 1 liter olie på 15000 km

  • #14   27. jan 2017 Faktisk er de mazdaer fra 2012 og up så neddroslede at man kan henter20-30 hk på dem ved en chiptuning.

  • #15   27. jan 2017 De nye mazda'er kan heller ikke sammenlignes med de gamle 2,3 osv rustbunker... motoren er opbygget på en helt anden måde og med noget andet for øje.. såsom kompression og blandingsforhold

  • #16   27. jan 2017 yep i know, det var mere for at sige at det passer ikke at man ikke kan chiptune en NA uden gevinst


  • #17   27. jan 2017 He he korrekt.. og visse modeller får man reelt noget ud af at gøre det... meennnn :)..
    Shell og Chevron der har bygget de gamle Mazda motorer er de eneste der griner hele vejen til banken ..


  • #19   27. jan 2017 Vi havde en der drak 6 liter på 1 mån:)....
    Det kostede så en ny kværn... 75 klik hvis jeg ik husker helt forkert


  • #20   27. jan 2017 Søg i forum, har svaret på flere emner om M6'er... De er ikke alle lige gode men de kører altså godt
    ..


Kommentér på:
Mazda 6 20-40k

Annonce