{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.974 visninger | Oprettet:

Henning A
Henning A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

1,2 TSI ladetryksregulator {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har en Fabia med 105 hk 1,2 TSI motor. Den viser motorfejl, men kører ellers upåklageligt. Ind imellem lyser også en gul lampe EPC, også forsvinder trækkraften, som om den går på nødprogram. Ved at stoppe og starte motoren, slukker lampen dog igen.
Jeg har fået lavet en udlæsning på et ikke-autoriseret værksted. den siger "fejl på ladetryksregulatoren". På værkstedet ved de ikke rigtigt, hvad de skal gøre ved det, men de vil gerne have bilen en hel dag for at "måle den igennem".
De siger også, at ladetryksregulatoren måske ikke kan skiftes separat, men man skal skifte turbo og det hele!!!!!
Det begynder at lyde dyrt, så jeg vil være taknemlig for nogle input herfra.
På forhånd mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1,2 TSI ladetryksregulator
  • #2   28. jan 2017 Ladetryks regulator kan sagtens skiftes løst. Tager en times tid. Varmeskjoldet rundt om turboen skal løsnes og en klips, 2 møtrikker og et stik skal afmonteres. Og så skal den lige grund indstilles.

• Henning A
    Henning A Tilmeldt:
    jan 2017

#3   28. jan 2017 Det har jeg også tænkt mig på mandag, men jeg vil godt være lidt forberedt. Derfor spørger jeg lige herinde. Jeg har ikke selv meget begreb om det, så de kan bilde mig alt muligt ind smiley
    Tak for dit svar , Claus smiley

• Henning A
    Henning A Tilmeldt:
    jan 2017

#4   28. jan 2017 Det lyder godt - Hell Cat - tak for svaret smiley

• #5   28. jan 2017 Ps. ladetryks regulatoren er en svaghed på den motor.

• Henning A
    Henning A Tilmeldt:
    jan 2017

#6   28. jan 2017 OK. Tak for info. Det var knastkæden også, men den har jeg fået skiftet på Skoda's regning.
    I øvrigt har motoren gået 155.000 km, og den går rigtig fint.

• #7   22. nov 2018 hvad endte det med henning… har lidt samme problem på en Fabia 110 hk 1,2 tsi

• #8   2. feb 2020 Jeg har samme problem. Fandt i nogensinde en løsning på problemet?

• #10   4. jan 2021 Hej derude, jeg har også haft det problem og kørte en test igennem hvor fejlkoden var p334a som skyldes ladetryksregulator på sådan en tsi motor. Jeg fik den skiftet og kalibreret så den trækker bare derude af igen som var den født på ny squ. Man kan sagtens nøjes med at købe tryksregulatoren da det oftest den der er den stor synder

• #11   12. jan 2021 Vi fandt også problemet. Stikket til motorstyringen havde en løs forbindelse. Det var efter 2 Skoda værksteder havde opgivet den, så fandt vi selv fejlen.

Kommentér på:
1,2 TSI ladetryksregulator

Annonce