{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.454 visninger | Oprettet:

byttebil med gæld {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står med det sørgelige problem at jeg købte for 3 måneder siden en Mazda 2 1.5 med 115 hk på afbetaling. Dog har jeg på alle punkter fortrudt denne bil, bilen er kedelig osv osv. og skylder stadig tja godt 150.000+
Og vil meget gerne købe en VW polo blueGT, men vil hellere ikke ende med at skulle ligge penge til indbetaling eller have ekstra gæld så jeg skal betale mere hver måned.. Det jeg vil spørge om, er kan jeg med Held finde en forhandler der kan sælge mig en ny polo gt på en måde hvor jeg ikke skal betale noget eller have større afdrag? vi snakker Self hvidpladet brugt, eller gul plader ny. da en polo gt fra ny er min 234.000kr. eller hvad kan jeg gøre i denne situation?? Dumme kommentarer som "hvorfor så købe mazda til at starte med" eller lignende frabedes da jeg kun prøver at høre om nogen har stået i samme situation eller lignende og kan fortælle mig hvad ville være den bedste løsning for mig når bilen trods alt kun er 3 måneder gammel og kørt 11.000km?
på forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  byttebil med gæld
  • #2   29. jan 2017 Jeg havde bare læst et sted nogle dage siden, at det lykkedes en bare at bytte uden videre og uden ekstra omkostninger Hvordan må du ikke spørge mig så meget kan jeg ikke huske...

• #5   29. jan 2017 Uanset hvordan man vender og drejer det, kommer du ud af det her med et tab, jeg synes du skal bide det i dig, og beholde mazdaen et par år og så spare lidt op ved siden af.

Held og lykke uanset hvad du vælger smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #6   29. jan 2017 Hvis din bil er mere eller det samme vaerd end prisen paa en ny Polo saa burde det vel ikke vaere noget problem at lave en byttehandel og ende med de samme udgifter som du har nu.

• #7   29. jan 2017 Det er præcis også det jeg tænker, men det lyder ikke som om folk er enige på det.

• #8   29. jan 2017 Jamen du kan spørge her på forum alt det du vil, og med tiden få alle de svar du ønsker og ikke ønsker. Ned i snak med din kreditorer om du overhovedet må bytte. Dernæst ned til forhandler og snakke med dem ang bytte. Men husk nu at forhandlere også skal tjene penge på din bil når de sælger den.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#9   29. jan 2017 Altsaa hvis din bil er f.eks 150.000kr vaerd ved indbytning og du finder en Polo der staar til det samme kan jeg ikke se problemet.
    Ja du skal jo nok have fat i din bank og forklare dem at du vil lave en byttehandel,forhandleren indfrier vel saa din gaeld i bilen og saa laver du ny finansiering ved bank eller forhandler paa den Polo.
    Kan ikke se problemet.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#10   29. jan 2017 Det som de andre nok proever at fremhaeve er at du kommer til at tabe KASSEN paa en bil der kun er 3 maaneder gammel.

• #11   29. jan 2017 bilens lån er ca 130.000 men på nummerpladenet er restgæld 114.000
    og går jeg ind på nordea finans og tjekker, ligger restgæld på ca 154.000.
    hvilket nok er med renter, osv. men hvilket af beløbende er den reelle gæld jeg minimum skal have for bilen for at på den gældfri fra mit navn?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#12   29. jan 2017 Det skal du spoerge Nordea om,du er noed til at snakke med dem uanset hvad.
    Kommer nok ogsaa an paa om der er ekstra gebyr paa at betale laanet efter kun 3 mdr.
    Hvad staar der i dine papirer fra Nordea ?

• #13   29. jan 2017 Der står ihvertfald at der ikke er ekstra gebyr for at betale gælden. ud over det står der noget med forbeholdsret tror jeg på 112.000

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#14   29. jan 2017 Ok,giv dem et ring,du slipper ikke udenom at snakke med dem.

• #15   29. jan 2017 Det vil jeg gøre imorgen tidlig så.

• #16   29. jan 2017 Desværre tror jeg ikke at der er nogen forhandler der der tager din bil i bytte uden at få kontanter i hånden, selv om din bil er mere værd.

• #17   29. jan 2017 Det ved jeg er gjort før på biler der er udbetalt smiley Så det ved jeg kan lade sig gøre..

• #18   29. jan 2017 Nørj der er mange "jeg tror" og "du kan sikkert".

Hvis du lader din bil indgå i en byttehandel ved en evt VW forhandler, tager de selvfølgelig ikke kun mod kontanter?!

Din bil bliver med sikkerhed vurderet til mindre end markedsprisen. Hvis denne er 150k få du nok 125k for den.

Lad os sige for sjov at den går i nul - så skal du jo diske op med en ny udbetaling til en ny finansiering.

Hvis der er højere restgæld end bilens værdi, vil du skulle dække underskud plus en ny udbetaling.

Ved indfrielse er der helt sikkert er gebyr på 500/1000 eller noget i den størrelsesorden. Udover dette er der sådan noget som stift, tinglysning etc - dette bliver lagt oveni.

Alt i alt er det et spørgsmål om hvor fleksibel den forhandler du handler hos er, men tal med dem en gang.

Kommentér på:
byttebil med gæld

Annonce