{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 7 GTI manuel eller dsg
  • #2   29. jan 2017 klarg DSG hvis den skifter godt

  • #3   29. jan 2017 DSG tager lidt følelse væk fra det at køre... men 99% af tiden så er dsg jo bare mere lækkert...

  • #4   29. jan 2017 nu har jeg prøvet og køre en golf 7 med dsg godt nok en diesel men det skifter lækkert men man kan jo bare slå den over så man selv kan skifte op og ned fra gearne hvis man vil ha ''manuel'' gear

  • #6   29. jan 2017 DSG, der er jo paddleshift, så du kan styre selv hvis det er

  • #8   29. jan 2017 DSG ingen tvivl der

  • #9   29. jan 2017 DSG klart

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #11   29. jan 2017 Elsker at køre med DSG. Havde det på min Golf 5 og det spillede fantastisk.
    Og har kørt Octavia TDI med det hvor det igen var fantastisk.

    Savnede meget sjældent manuel gear da. Den eneste ulempe er den kan tøve da den ikke kan læse dine tanker hvad du vil næst. Men ja 99% af tiden man køre elsker man det. smiley


  • #12   29. jan 2017 Jeg tror aldrig jeg skal ha' manuel igen. smiley

  • #14   30. jan 2017 #13
    DSG. Skyder en afsted i en konstant acceleration. Hvor manuel skal syncromes matche og ofte har de rev hang eller match så ens tid bliver langsommere og hjælpe midler.

    Skulle jeg vælge blev det DSG. Der køre lækkert og så siger VAG's manuelt skift mig ikke så meget, de gange jeg har kørt med det har det enten været kluntet eller sjælesløst .


  • #15   30. jan 2017 Min DSG gearkasse skifter på 0.008 sek, det er sgu svært at skifte hurtigere selv smiley

    Jeg synes at dobbeltkobling gearkasserne er så gode i dag, især DSG/S-tronic og PDK, at automatgear ikke er et kompromis. Jeg synes i flere tilfælde at det bidrager til en sportslig oplevelse.

    Jeg har kun prøvet DSG i min egen, og ved at der er forskel på hvordan de forskellige DSG gearkasser opfører sig, så ved ikke om det er det samme i Golf'en. Jeg kan godt lide at min kan skifte super blødt og nærmest ubemærket i D. Og når jeg så skifter til Sport eller manuelt med paddles, skifter den hårdt, så det kan mærkes, hver gang der klikkes på højre paddle.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #16   30. jan 2017 Christian det meget muligt. Men det modsiger lidt din overbevisning om alt hvad biler handler om er 0-100 km/t.
    For i en Golf GTI går det hurtigere med DSG end med manuel.


  • #17   30. jan 2017 Hej... Når i nu næsten alle er enige om at DSG er vejen frem, bekymrer i jer aldrig om udgiften ved evt fejl på gearkassen. Jeg har aldrig ejet en bil med dsg men har prøvet et par stykker og vi kan hurtigt blive enige om at det er lækkert at kører med og at man skal være hurtig til at rører i gryden hvis man skal følge med med manuel gearkasse. Men med mindrer jeg skulle købe en bil med under 50.000km på tælleren og helst med garanti ville jeg ikke turde, da jeg har hørt alt for mange skræk historier om fejlende gearkasse, selv ved få kilometer... Hvor ville jeres grænse være for køb af brugt bil med DSG(KM/ALDER/PRIS)?

    MVH manden der har lovet sig selv at kører med manuel til at ikke selv kan finde ud af at skifte gear længere el ikke kan få den op ;)...


  • #18   30. jan 2017 Jeg har tegnet en 4-årig udvidet garanti på min bil, så de første 4 år i mit ejerskab, er det Audi der dækker, hvis gearkassen (eller andet) står af.

  • #19   30. jan 2017 ok det ville jeg også gøre, men jeg ville nok ligge søvnløs i tiden efter de 4 år... Hvad med dig? Regner du med at sælge efter de 4 år? Du må selv have haft en bekymring siden du har udvidet din forsikring el hva?

  • #20   30. jan 2017 Jeg regner med at sælge bilen inden jeg har haft den i 4 år. Jeg har haft udvidet garanti på et par biler, og i begge tilfælde har det været biler hvor jeg ved at det kan blive dyrt hvis noget går i stykker, og i begge tilfælde har det været biler jeg her kendt meget lidt til på forhånd, og derfor på en måde har taget en chance med. Mine bilkøb er typisk impulskøb, foretaget med hjertet smiley

    Jeg har ærligt talt kun lagt søvnløs over gamle biler. Alle nyere biler jeg har haft, har jeg ikke haft bekymringer over.

    Man begrænser sig iøvrigt ved at afskrive aut. gear som en mulighed. Flere og flere biler fås ikke med manuelt gear.


  • #22   30. jan 2017 Har skiftet en S-tronic på en s3 med 320 HK. Men den blev også kørt virkelig hårdt. Så alt kan ødelægges hvis man VIL

  • #23   30. jan 2017 For mig er manuelt gear sjovere end DSG/Automatgear. Og køber man en GTI, er det vel for at få lidt sjov i sin kørsel, tænker jeg? Så jeg siger manuel gear.

    Jeg kan personligt heller ikke lide lyden af DSG biler kontra manuel gear. Lyden bliver "ødelagt" under acceleration. Det lyder underlig kunstigt (i mangel af bedre ord).


  • #24   30. jan 2017 Robert. En af mine venner har lige købt en touran med over 350.000km på tælleren med DSG og det køre upåklageligt. Der er et begyndere svinghjul og det lige ved at blive skiftet det 4000kr og så laver man det selv.
    Ville være mere bekymret over kvaliteten af bilen i første omgang. Syntes sku der er LANGT. Mellem kvalitet biler nu om dage motore der gå. I stykker gearkasser. Trækaksler. Rust. Støddæmper dele osv der holder enormt kort tid. Det er i sandhed ved at blive en brug og slid væk kultur. End ikke BMW eller Mercedes levere den kvalitet de ellers var kendt for


  • #25   30. jan 2017 Det er jeg helt med på Sø-propel. Men kender til en der måtte få skiftet sin DSG på sin audi A6 på en tre år gammel bil, fuldt vedligeholdt. Regning på 80.000kr....Han kører avensis nu og svæger aldrig at købe VAG igen.

    Anden situation med DSG. Transporter t5 med DSG, dog var bilen chippet, hvilket vw fandt ud af efter gearkassen var sendt til tyskland for undersøgelse. Selvom bilen var under 2 år gammel dækkede de ikke da de kunne se den havde været chippet. Kunden fik regning på ovenstående lign. beløb....

    Det der med man selv skifter OSV, syntes jeg ikke bør tages med i overvejleserne da det er for specifikt fra person til person... Hvem der kan hvad....

    Som nævnt ville jeg også gerne have en hurtig bil med DSG, men har bare ikke lyst tilat købe en brugt hvis den skal sendes til VW for reperation evt udskiftning. Der er det sjovere med en manuel gearkasse...

    Jeg er vel ikke den eneste der har hørt fortællinger om folk der har måtte kaste mange penge efter udskiftning af DSG gearkassen? Det er jo penge man aldrig for tjent hjem på bilen...

    PS: Det er ikke min mening at overtage tråden, men ville udtrykke mine bekymringer, hvis trådstarter køber brugt uden vidrer garanti.



  • #26   30. jan 2017 #25
    Nu arbejder jeg tilfældigvis ved Vw/Audi
    På en 3 år gammel Audi er der hvertfald 100% kulance på dele, hvis service er overholdt og den ikke er chippet. Så forstår ikke helt hvordan du kommer op på 80.000kr?

    Er det underligt at VW's garanti ikke dækker en chippet transporter?? En transporter er jo i forvejen kendt for at køre med "tungt" læs, så nægter at tro at en chip gør det bedre for gearkasse/kobling

    Det er korrekt at der er skiftet nogle DSG gearkasser med en masse sygedomme, men helt ærligt, det er altså ved at være nogle år siden. De fleste sygedomme er væk idag
    Men ingen tvivl om at det er dyrt


  • #27   30. jan 2017 Det eneste jeg ville være i tvivl om er dsg7..

    Og det med der pludselig kommer en regning, ja det gør der hvis man ikke vedligeholder bilen.

    Automatgear er en merudgift, også til service, så må du selv vurdere om du tør tage chancen.


  • #28   30. jan 2017 Frederik W, der er stadigvæk fejl på dsg7.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #29   30. jan 2017 Christian du skriver når man skal lave en 0-100 er en rigtig med manuel. Det stemmer jo ikke overens med det du skriver når det går hurtigst med DSG. smiley

  • #30   30. jan 2017 Ja, der vil højst sandsynlig være nogle fejl på nogle af dem, men sådan er det jo desværre. Idag er DSG6 stærkere end DSG7.
    Som du selv siger så er det en merudgift mht service osv.
    Hvis man skal køre med trailer eller tungt gods, så vil jeg til enhver tid tage manuel. Men DSG er bare lækkert smiley


  • #31   30. jan 2017 Manuelt gear, altid hele tiden. Det ander er da sikkert fint og fornemt osv men skal der køres bil, og vil du have følelsen af at du har deltaget og været en del af det hele, så er der sgu ikke meget ved at sidde og trykke på en knap for at skifte gear, eller sætte den i D. Hvem kan ikke det? Tomat gear, dsg og hvad det ellers hedder er lige så sjovt som at se på en pornofilm, kan godt se det frække i det, men er ikke med og hvad nytter det så at der er 3 nøgne kællinger om er klar til at blive honet? Det er sgu for kedeligt smiley

  • #32   30. jan 2017 Dennis O, tror ikke du har kørt de rigtige biler med dobbeltkobling. Det kan være en fryd at skifte gear i en bil med god dobbeltkobling gearkasse.

  • #33   30. jan 2017 Audi A5 med dsg har jeg prøvet. jamen det er helt sikkert hurtigst og mindre mærkbart. men også SÅ meget mindre motiverende, men det er jo også kun min holdning til det smiley

  • #35   30. jan 2017 Jeg har samme gearkasse i min, som ligger i Audi R8 og Lamborghini Huracan, og jeg kan love dig for at det kan mærkes at man skifter i Sport og manuelt smiley Jeg ved ikke om det er tilfældet med andre DSG. Min Audi kan faktisk slet ikke fås med manuelt gear, ihvertfald ikke på US markedet.

    Jeg synes dog også at manuelt har sin berettigelse i purist biler, eller biler med få HK. I moderne sportslige biler skifter man jo gear hvert 2-3. sekund når speederen er i bund i de lavere gear. Jeg har prøvet en Audi R8 V10 med manuelt gear, og syntes at det lagde en stor dæmper på oplevelsen. En Mazda MX5 ville jeg dog vælge med manuelt, da den kan man køre helt ud, selv på offentlige veje, hvilket er underholdende.

    Men selv i mere almindelige hverdagsbiler er det lækkert med aut. gear til den daglige kørsel, og paddle shift gør at man kan skifte præcis som man vil, når det er det man har lyst til.


  • #37   30. jan 2017 Jeg har kørt mange biler med paddles: Mercedes, BMW, Corvette, Ferrari, Porsche, Lamborghini, McLaren, Aston Martin, Nissan GTR, Alfa Romeo, Audi etc. smiley

  • #38   30. jan 2017 Har også prøvet en R8 med manuel gear. Det var ikke ligefrem noget at råbe hurra for. Der sku også ha været en DSG kasse i istedetfor

  • #39   31. jan 2017 Helt sikkert manualt.

    Trenden er ved at vende, Porsche tilbød ikke manual i GT3erne før, men det gør de nu, og de rigtige hardcore modeller fx Cayman GT4 bliver solgt i højere grad med manual..

    Jeg er også sikker på at om 15-20år så bliver værdien på biler med manual højere end DSG, især hvis vi snakker samlerobjekter...


  • #40   31. jan 2017 DSG var nok første skridt på vejen til autonomous car...

    Så køb i blot biler med DSG gearkasser så længe i kan, for om 30-40 år så får i slet ikke lov til at styre bilen...


  • #42   31. jan 2017 Ja bestemt, de nuværende klassikere er meget mere værd med manual gear..

    mente Golfen når den engang bliver en klassiker, så er der ikke ret mange der gider røre sådan en følsom DSG gearkasse med en ildtang...


  • #44   31. jan 2017 Det at skifte gear er nu bare en af mange faktorer. Bare fordi man skifter med paddles er det ikke ensbetydende med at det er nemt at køre en bil hurtigt.

  • #46   31. jan 2017 #45
    Der er forskel på race og hverdag. Har været ud og køre en del nye biler og Eks Fiat 500 0.9twinair sport 105hk trækker selv gearskift i langdrag køre man sportyt i den så lader den ikke en give gas lige efter gearskiftet. Den slukker gaspjældet til den selv mener at du er den klar i det nye gear. Og forsinkelsen er 1-2sekunder (føles som måneder) om dens adaptive motor styring på sigt retter op på det ved jeg ikke men det ødelægger sku fornemmelsen af at køre med manuel gear.
    Det langt fra den eneste. der har sådan en funktion. Nogle sider på koblingen andre på nogle andre dele for at skåne motor gearkasse.


Kommentér på:
Golf 7 GTI manuel eller dsg

Annonce