4.519 visninger
|
Oprettet:
Motor skift regler ? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens. Jeg står og overvejer at skifte motoren på min gamle golf 2 1.8 med 90 heste. Den nye motor jeg har kigget på er en golf 2 GTI motor med 111 HK. Ville der være nogle problemer med at skifte den, og hvordan fungere det iforhold til syn og told og skat.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
nov 2007
Følger: 18 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 241
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
Nu har jeg kigget lidt rundt. Lige nu har jeg en 1.8 90 HK motor (RP) med monopoint. Vis jeg skifter motoren til en 1.8 90 heste men med karburator skal den så om synes ?
jun 2014
Følger: 42 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 293
jun 2014
Følger: 42 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 293
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
jun 2014
Følger: 42 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 293
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
jun 2014
Følger: 42 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 293
jun 2014
Følger: 42 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 293
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
https://www.astina.dk/undervogn/vw-golf-maxx-big-brake-kit-330mm-bremseskiver-p-122233.html?cPath=48_164_1446
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
jun 2014
Følger: 42 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 293
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
Hvor meget har en lambdasonde at sige på sådan en gammel golf. Min motor køre helt af helvedes til. Det føles lidt ligsom at køre med autochoker. Bilen har ingen krafter og hoster nærmest nå jeg accelerere. Og så har jeg også lagt mærke til at vis jeg holder i tomgang og trykker på speedere et par gange i træk hurtigt er den tæt på at gå ud.
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Den måler ilt ioner i udstødningsgassen og ved hjælp af en veksel spænding så finder den ud af om den skal skovle mere sovs ind eller mindre.
http://www.fdm.dk/vidensbase/forbraending/lambdasonde
Det kan da være du skal prøve at kigge på dit tændingssystem med de symptomer der
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
En donkraft til at hvile på er nok en god idé.
Sådan en motor i en gammel G2 ligger fandme nærmest ned og det er rigtig latterlig åndsvagt at komme til manifolderne.
Der skal vold og magt til for at få sådan en ud, men det er ikke umuligt!
Se evt det her
https://www.thansen.dk/bil/autovaerktoj/motorvaerktoj/vaerktojssaet-7-stk.-til-lambda-sonde/n-449988417/pn-449988415/
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
-Det sætter jeg sku pris på
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 135
Hvordan laver den vekselspænding?
nov 2013
Følger: 16 Følgere: 94 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 229
Der må jeg være ærlig og sige jeg ikke aner hva du snakker om
Føler mig sku lidt dum
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Udlæs vekselspændingen med et scoop
1 kg benzin til 14,7 kg = lambda 1 = perfekt forbrænding
"ved hjælp af en veksel spænding så finder den ud af om den skal skovle mere sovs ind eller mindre"
Med det menes der om der er en fed eller mager blanding.
Mager blanding = mere sovs.
Fed blanding = mindre sovs.
Det kan da forekomme at jeg har formuleret mig ukorrekt
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 135
Jeg ved godt hvad en støkiometrisk forbrænding er.. Tænkte mere på om den ikke giver et signal med JÆVNspænding og ikke veksel
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.002
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 135
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Så er der mere ilt = lav spænding
Så er der mere benzin = højere spænding
Hvis den gav et jævnspændings signal og kørte lambda 1 så ville det jo være perfekt
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
Er du sikker på du kender forskellen på jæn- og vekselspænding
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 135
Men ja, vi er enige om at det er et analog signal
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 135
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Hovsa haha
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Der er noget der lige skal genopfriskes!
Ville åbenbart have jævnstrøm til at være konstant strøm
Kan da godt forstå vi ikke helt fangede hindanden
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
http://www.ngkntk.co.uk/index.php/technical-centre/lambda-sensors/how-does-the-lambda-sensor-work/
Én af dem genererer faktisk et variende spændingssignal
En anden virker som vi snakker om med varierende strøm.
And on that bombshell!
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 135
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Så er det vel en pulserende jævnstrøm der er tale om?
spænding vender jo ikke retning da det så ville være tale om vekselspænding?
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Begynder du så at tage bremser og evt. andre ting fra eks. GTi modellen og sætte på en basis model, så "mister den sin afgiftsmæssige identitet" og du skal svare ny afgift, som hvis du hentede en tysk GTi hjem.
Når du så har skiftet motoren indenfor de 20% så må du IKKE ændre motoren konstruktivt yderligere, med hverken knaster, bananer eller turbo mv. da den så automatisk vurderes som over 20%= ny afgift.
Hvis jeg var dig, så ville jeg måske bare købe en lidt nyere bil, hvis du bruger den til dagligt, da du får meget bil for ingen penge i dag.
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
U = R * I, eller oversat: spænding = modstand * strøm.
Da spændingen i målekredsen vil være konstant (sikkert 12V) vil den resulterende strøm i målekredsen derfor variere alt efter modstanden. Den resulterende strøm oversætter elektronikken nu til et iltindhold (luftoverskud).
I den anden type, hvor sensoren genererer en varierende spænding er det en helt anden teori der ligger bag. Så vidt jeg forstår det er disse følere ikke påtrykt nogen spænding, men det er ioner i røggassen der skaber en spænding mellem 0,1 og 0,9 volt i målekredsen, og det er så denne spænding der oversættes til et iltindhold.
Jeg er ikke helt sikker på hvad det er for en sinuskurve du har set på scopet
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Svar: 1.754
Ligegyldigt hvad motor du putter i skal du køre til syn og få lavet en konstruktiv ændring i reg-attesten.
Og du skal IKKE skifte dine bremser for så er sandsynligheden større for det bliver identitets-skifte på bilen istedet for motor skifte (og så vanker der fuld afgift)
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
http://m.ebay.com/itm/V-Maxx-Bremse-Stahlflexleitung-Big-Brake-Kit-17-VW-GOLF-2-19E-nur-4-Lochrader-/172450109248?hash=item2826d3d740%3Ag%3AsKcAAOSw-0xYVqYR&_trkparms=pageci%253A5cfbcafa-e7de-11e6-942c-005056b687ed%257Cparentrq%253Af5aa39e11590a357c0f8ec99ffaa191c%257Ciid%253A3
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
At jeg sagde sinus kurve var også forkert.
Det er ved at være lang tid siden jeg har målt på sådan en og hukommelsen er ikke hvad den har været
Motor skift regler ?