{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.031 visninger | Oprettet:

BMW E39 Buyers guide {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleriet,

Jeg tænkte at jeg ville dele min viden omkring min BMW E39 528i fra 05/1998 m52b28 single vanos motor.

Det er jo en dejlig bil og som brugt bil får man en del for pengene som med nogle rutinemæssige og præventive vedligeholdelser kan kører i meget meget lang tid.

Nå du anskaffer dig en BMW E39 så hold øje med følgende ting:

1. Kølingssystemet på de her biler er kendt for at fejle.
Så en ny køler, thermostat og-hus samt vandpumpe gør underværker for din bil. I know jeg har skiftet det.
Vigtigt der er2 blæsere på disse biler en monteret på vandpumpen og en på ydresiden af køler/kondenseren. Den sidste skal aktiveres ved lave omdrejninger såsom kø-kørsel eller hvis bilen holder stille efter den er blevet varm .
Tjek at den virker ellers skift den inden udeklimaet bliver for varmt.
Der sidder 2 temperatur sensor som skal skiftes efter behov
Kølervinge afdækning plastisk l…. dårligt design et stykke som kan sprække
Kølervinge og viskose kobling skiftes efter behov

2.Nye drivbælter samt tilhørende pulley's skift dem efter behov

3. Krumptab ventil skal skiftes inkl slanger. Billige dele og relativt let at komme til efter afmontering af luftfilterboksen. Viser sig som start problemer

4.lambda senor eller oxygen senor skal renses eller skiftes. Viser sig som start problemer

5. luftindsugningsystem og luftmængde senoren skal renses. luftindsugnings gummi bælg bliver tør og sprækker.
På nogle modeller er i venstre side nederst på kofanger luftindsug som ikke er afskærmet. så rens luftkanalerne og sæt et mesh net på så kommer der ikke blade og andet sjov ind. Viser sig som start problemer
6. undervogn skift bøsningerne især på hovedarmene for og bag. Samlet sæt kan købes for hele undervognen for omkring 250 euro

7. støddæmperne foran slides hurtigere inkl huset.

8 xenon forlygte justering arme....plastik l... skift dem eller køb aftermarket

9 ventildæksel lavet plastisk p… nå men pakning skal skiftes på sigt. tegn på det er tid oil ved tændrørene og oliepletter ved samling mellem pakning ventildæksel og motorblok

10. skift tændrør og tændspole efterbehov. NGK tændspole og Bremi er det min kom med ab fabrik

11. Servohus de 2 gummislanger er ind og ud typisk dårligt monteret det kan ses ved dryp på generatoren. skift hus og slanger.

12 abs modulet er tæt monteret på udstødningsmanifolden og derved udsat for en del varme hvilket kan resultere i fejlkoder før enheden svigter. pak din manifold ind i isoleringstape så den udsættes for mindre varme

13. bremserørne til bagakslen kan være lidt rustne så de skal skiftes på et tidspunkt. bremse slangerne skal skiftes efter behov

14 rust det måtte desværre komme.. bagklappen er notorisk dømt til at ruste. men en ny eller brugt kan købes let. Giv den løbende rust behandling og du har en bil i lang tid

15. gummilister især dørrammelisterne skal skiftes efter behov. Hold øje med fugt på gulvet ved bagsæderne da dette er tegn på dårlige gummilister og du skal til at skifte dem og de er desværre ikke så billige...
16. hjul nav er typisk ikke noget man skifter før efter den har kørt en del km. Tjek dem ved afmontering af hjul og bremseskiver. De skal rotere let og lydløst.

Men alt i alt efter dette er det en fantastisk bil!!


DBH
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E39 Buyers guide
Kommentér på:
BMW E39 Buyers guide

Annonce