{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.315 visninger | Oprettet:

ELL
ELL
Tilmeldt:
28. dec 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

BMW 535i vs 525d (F10) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg skal ud og købe en bmw 5 serie f10-f11.
Jeg har set på 2. Forskellige.
Den første er en 525d med alt i udstyr - med alt mener jeg virkelig alt. Den står super skarpt med alt i M. Den er kørt 170.000 (hvilket gør mig lidt bange for reperationsudgifter mm.) det er en 6 cylinders 3.0 motor.

Den anden jeg har set på er en 535i. Den har kørt 120.000 km. Den står også meget flot og godt med udstyr, dog ikke lige så meget som 525'eren. Mangler blandt andet m-optik mm.

Begge biler er fra 2010. Prisen er også ens (+-10.000)

Det skal siges at brændstofforbrug samt ejerafgift/forsikring ikke betyder det store. Afskrivning har heller ikke en reel betydning da bilen skal beholdes længe.

Mit kørselsmønster passer nok bedst til benzin, jeg kører ikke særlig meget og kører oftest korte ture.

Jeg har tidligere haft dieselbiler uden de helt store udgifter til trods for de korte ture jeg kører. Med undtagelse af udgifter til reperations af partikel filter har det ikke ledt til store reperationer.

Jeg hælder mest til 525d da den klart står flottest. Dog gør de "mange" km samt at det er en diesel at jeg tvivler meget.

Er der nogle af jer der evt. Har erfaringer med lige netop de to biler.
Det jeg frygter allermest er uforudsete høje værkstedsregninger (jeg er i forvejen blevet fortalt at bmw skulle være meget dyrere på værksted end mercedes samt VAG-biler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 535i vs 525d (F10)
  • #1   9. feb 2017 170,000 er ikke så meget igen. Jeg havde ihvertfald ikke gået ned på udstyr. Hvis du tager 525'eren så kan du chippe den jo, så den bliver lidt mere kvik. Ellers gå en klasse ned og tag en 3 serie.

  • #2   9. feb 2017 Havde valgt 525d, men 535i kører også fantastisk. Tag ud og prøv dem begge, og dan dit indtryk.

  • #3   9. feb 2017 Hold dig fra diesel, særligt med dit kørselsmønster - 535i med 306 hk std er absolut bedste valg, og et M tech kit kan findes brugt til omkring 10,000

  • ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #4   9. feb 2017 Hej
    Hk betyder ikke det store - 525 har rigeligt med power til mig. Den står bare superflot og har godt med udstyr, den står perfekt der skal intet laves. Men ja 535i er kørt mindre, men er jo også dn benziner de holder vel ikke så længe som diesel. Så km mæssigt tænker jeg at det måske er meget ens.


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #5   9. feb 2017 Har haft 525d e61, og har nu en f11 520d fra 2012, og vi kører ikke meget, omkring 15.000 om året vil jeg tro og har aldrig haft problemer med mine dieselbiler udover 5 mdr i en Superb, men der kom jeg hurtigt på bedre tanker, service får jeg lavet ved Viborg Autoteknik og synes ikke de er dyrere i service end andre mærker vi har haft, faktisk tæt på at de tager det samme ved Renault for at servicere vores vogn 2, en clio dci fra 2016, også en diesel der kører 10.000 om året.

    Jeg havde valgt 525d


  • ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #6   9. feb 2017 Mit kørselsbehov om året er heller ikke mere end 15.000 km.
    Det eneste der gør at jeg alligevel foretrækker 535i fremfor 525d er at km-tallet er lidt lavere


  • #7   9. feb 2017 Er der ikke noget med de 535i kan lide af noget wastegate rattle, har hørt at at det er sket på mange modeller

  • ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   9. feb 2017 Det har jeg lige undersøgt og jeg tror kun det er de tidligere modeller e60-61 havde, jeg tror det er rettet op i f10 modellerne

  • #10   10. feb 2017 Det skriver de ikke noget om, kun at den motor model n54 mener jeg den hedder at de har det problem

  • #11   10. feb 2017 Hvis du ikke har behov for diesel. Så køb benzin?

    Så har du vel også svaret på dit eget spørgsmål.


  • ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #12   10. feb 2017 Man har altid behov for diesel - de kører så langt på literen

  • #13   10. feb 2017 Jeg holder nu på benzin.

    Med de 15k om året, så ville jeg være bekymret for partikel filteret. Jeg mener, at det bliver hurtigere sodet til og det koster 18.000 kr. Det kostede det i hvert fald på min 535d.

    Hvad med en 528i i stedet for? Den har 258 HK.

    Men jeg ville helt sikkert vælge 535i og så få eftermonteret M-spoiler sættet. Jeg har haft en 135i og det er sgu en FED motor :-).

    Jeg kørte til Scheidmann i Odense, når jeg skulle til service. De har ok timepriser og reservedele.




  • #14   10. feb 2017 Er du en troll? Du tænker km/l men tænker på at købe en 535? Ja goddaw do..

  • ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #15   10. feb 2017 Jeg tænker netop ikke km/l. Men siger bare at en diesel jo kører langt længere på literen.
    Den eneste grund til at jeg overhovedet overvejer 525'eren er dens udstyrsniveau


  • #16   11. feb 2017 Du skal ud at køre nogle lange ture før, at den 525d kører langt på literen.....

    Min 535d gik 7-8 km/l ved bykørsel. Først ved landevej og motorvej ved "normal" hastighed, gik den 17-18 km/l.


  • #17   11. feb 2017 #16 Det er også godt klaret. Min 335d går ca 13km/l med 130 på motorvejen. Og 8-9 i byen.

  • ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #18   11. feb 2017 Sådan er det jo med de store motorer, men det er helt klart de ekstra penge værd - også sparer du også lidt i værkstedsomkostninger osv med en stor motor.

  • #19   1. okt 2017 Er der nogen der har erfaringer med bmw 525d 3.0 diesel fra 2011.

    Nogle fejl ? og hvad gå de pr. km ?

    På forhånd tak.

    Kasper


Kommentér på:
BMW 535i vs 525d (F10)

Annonce