{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

F I
F I
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

"Preheating , please wait " ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Håber i kan hjælpe . Jeg har oplevet flere dage nu , hvor jeg starter bilen , at der popper besked op ." Preheating please wait " Det sker især når det er rigtig koldt el når bilen har f.eks stået natten over og beskeden kommer efter jeg trykker start knappen en gang og før jeg holder koblingen inde for at starte motoren.

Nogen der ved hvad det er ? Kommer der en besked op senere der indikere at jeg kan tænde motoren eller køre nu ?

Det drejer sig om en bmw 2014 330 diesel .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Preheating , please wait " ??
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #1   14. feb 2017 Uden at kende BMW, vil jeg mene det er gløderørende, der forvarmer motoren.

• #2   14. feb 2017 En diesel bil skal forvarme, derfor den giver den melding, det ville du også have fundet ud af hvis du havde kigget i servicebogen vil jeg tro smiley

• #3   14. feb 2017 Det er din forvarmer til dine gløderør som varmer op og når det er rigtig koldt tager det længere tid end når det er varmt

Alle diesel biler bruger forvarmer

• F I
    F I Tilmeldt:
    jul 2015

#4   14. feb 2017 Ok. Tak for info. Men skal man vente til de bliver varme eller kan jeg godt køre , for når ved jeg det er som det skal være ?.Jeg plejer normalt at køre med lave omdrejninger indtil bilen er kørt varmt .

• F I
    F I Tilmeldt:
    jul 2015

#5   14. feb 2017 Har kigget i servicebogen,og der står intet . Det var også det første jeg gjorde, da den melding dukket op , og det er første vinter jeg køre på , da bilen blev købt i April sidste år , så har ik prøvet det før nu smiley

• #6   14. feb 2017 går meddelelsen ikke ud efter 3-5 sekunder?

• #7   14. feb 2017 Min 3BG'er starter mere eller mindre med det samme uden at jeg lader den forvarme, selv i -2,5 grader ind til videre.

• #8   14. feb 2017 Det bare for arme på gløderør. Nå den er startet så køre du bare som du plejer. Min kan drille lidt de første 30sekunder med at havde let til at gå ud, da motoren er kold.

• #9   14. feb 2017 Du skal altid lade den forvarme.

• #10   14. feb 2017 Synes ikke min 3BG'er som sagt har behov for at forvarme, eller det bare ikke er koldt nok til at den går igang.

• #11   14. feb 2017 Din bil siger ikke noget da den er for gammel.

Alle dieselbiler skal forvarme inden start, det er alm viden når man ejer en dieselbil.

Mange Nyere biler forvarmere når du trykker på åben lås på fjernbetjeningen eller når døren åbnes

• #12   14. feb 2017 Bagermesteren, min auto forvarmer ikke, jeg skal dreje nøglen til tænding, men uden at tænde for at den forvarmer. Men selv i de her kolde tider kan jeg dreje nøglen til tænding uden at vente med forvarming ligesom en benziner.

• #13   14. feb 2017 Ja det kan man, men det er ikke godt for motoren

• #14   14. feb 2017 Den starter nu uden problemer og uden at tøve, og hvis jeg forvarmer så slukker den alligevel selv for det inden for 1-2 sekunder.

• #16   14. feb 2017 Hvorfor så ikke vente de 2 sek?

• #17   14. feb 2017 Hvorfor spilde 2 sekunder når motoren starter lige så nemt uden.

• #18   14. feb 2017 Når lortet så går i stykker, så havde de 2 sek været godt givet ud.

• #19   14. feb 2017 Og hvem siger at det så gør det?. Det eneste forvarmeren gør er at gøre det nemmere for motoren at starte hvis at det er koldt. Og når nu min motor starter meget nemt når at det er koldt så.....

• #20   14. feb 2017 Ja ja du bliver klogere.

• #21   14. feb 2017 Man skal da ikke starte før lamperne er gået ud, især citybreak er ikke glad for at man starter for hurtigt hvorefter den lyser konstant da den er deaktiveret
    Begge vores diesler slukker forholdsvis hurtigt 0-3 sek men hvis det er rigtig koldt kan det da godt tage 5-7 sek, desuden kan Adbluen være blevet til grød og der går lige en halv kilometer før varmelægmet har tøet det op smiley

• #22   15. feb 2017 Bagermesteren, idag i -4 startede min bil super fint og der er ingen forskel på om jeg forvarmer eller ej :S. Men nu bliver den også passet og vedligeholdt som blommen i et æg. kan ske at det er derfor.

• #23   15. feb 2017 DD
    på mit arbejde har vi en nyere passat i forhold til din, den har kostet mange kr netop pga brugerne ikke magtede at benytte forvarmeren inden start.

Vi fik en værkfører ud fra vw for at oplyse hvorfor det var vigtigt at forvarmeren blev benyttet. Vores passat bliver passet og plejet da det er et udrykningskøretøj. Så det har intet at sige at din er vedligeholdt.

I forhold til dine forum emner lyder det ikke til, at din bil er særlig vedligeholdt.

• #24   15. feb 2017 Claus M, den er købt brugt, og den har ikke været særligt pænt vedligeholdt inden jeg købte den (beslag skåret og bare lagt løst i motorrummet, luftfilter kasse lappet med lim osv). Men nu her bliver den passet og plejet efter alle kunstens regler med service hver 15,000 osv.

• #25   15. feb 2017 DD at overholde service er vel ikke at behandle en bil specielt godt? at at du ikke aner hvad forvarmeren gør og at din bil bare starter er jo ikke ensbetydende med det ikke har en konsekvens over langtid, lige som en knallert godt kan køre langt selvom den køre for magert, hvis det giver lidt mere mening for dig? smiley

• #26   15. feb 2017 Rasmus C, service er hver 30,000 på min bil men kører afsted med min hver 15 og skifter olie, diesel, luft og pollen filter og der sker ihvertfald IKKE standard ved hvert service hos en forhandler. Men forstår godt det med knallerten, men der er endnu ikke en eneste der har forklaret mig risikoen/faren ved ikke at bruge forvarmer kontra ikke at bruge den.

Jeg har altid lært at man kun havde behov for forvarmer hvis at bilen har svært ved at starte??

Kommentér på:
"Preheating , please wait " ??

Annonce