{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

Autolakopgave: Skille bil ad og samle igen {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg overvejer at få restaureret mit bil komplet. Til formålet skal den skilles komplet ad så man står tilbage med et nøgent karosseri (for den skal også males i bunden). Efter restaurering skal det hele samles igen. De autolakerere jeg har spurgt gør ikke den slags - det må man selv stå for. Er der nogle som kender til steder der gør den slags (skiller ad og samler) - evt hvor jeg bringer bil på autotrailer og kører den væk igen til maling? Jeg har bare ikke tid og plads til selv at klare sådan en skille ad opgave smiley

L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autolakopgave: Skille bil ad og samle igen
  • #1   1. mar 2017 Hvis du ikke kan sådan noget selv, skal du have mange penge på kontoen.
    At skille og samle en hel bil, kan tage op mod 200 arbejds timer hvis det skal være så omfattene som du beskriver, tag så et værksted der bare tager 400 kr plus moms og lav selv regnestykket....

• #2   1. mar 2017 Glemte at sige at det er en relativt simpel bil a la Golf II uden for meget snik snak.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   1. mar 2017 regn med 60-70000kr for den lakering, måske op til 100.000kr. De fleste værksteder vil nok bede dig om at smutte igen.

• #4   1. mar 2017 Find et anderkendt værksted i Polen og få det gjort for 15-20.000kr

• Kompressor Knud

#5   1. mar 2017 kort sagt, medmindre den bil skal ind på national museet og være ambassadør for golf 2, så glem alt om det, du kan købe en helt ny bil for de penge. Og en ny lakering til 80.000kr gør altså ikke bilen meget mere værd, den er stadig under 25.000kr værd helt ny samlet og lakeret. Med mindre det er en g60 rallye, så er skrot og en en fabriksny bil en bedre løsning

• Kompressor Knud

#6   1. mar 2017 Jeg har lige hørt mit lokale værksted her i sønderjylland, med en timepris på 550kr inkl moms vil de have 137500kr bare for at adskille og samle, så kommer der en lakering til omkring de 30-40.000kr plus transport, og det er her i tønder kommune, gang prisen med 3 i københavn

• #7   1. mar 2017 Som zeeberg skriver så kommer det stadigvæk til at koste kassen.
    Nu siger du du ikke har tid til at skille bilen af, hvordan har du tænkt dig det nogensinde skal kunne betale sig for dig? Før det er gjort + lakering er du oppe i næsten 50-75000 kr.

Desuden så tvivler jeg på bilen er klar til at blive fuldlakeret når den er skilt af. Der gemmer sig uden tvivl noget rust et eller andet sted.

Hvis det skal gøres rigtigt så skal instrumentbordet også ud alt + alt indtræk loft, glas osv.

Varmeapparat alle ledninger skal afdækkes

Nu til spørgsmålet, jeg kunne sagtens gøre det for dig, men er selv i gang med at renovere en bil.
    Tror man skal finde en mekaniker der har plads og lyst til at adskille bilen for dig. Hvis det skal være på papir skal du nok regne med det bliver halvpebret.
    Et lille råd det er at kende den person der skal ordne det for dig, for er personen et sjuskehoved så står du måske i sidste ende med en bil der er totalt adskilt men aldrig kommer videre.

• Kompressor Knud

#8   1. mar 2017 INGEN almindelig golf 2 er i nærheden af at være det værd som det koster, medmindre man er en hjernedød milliardær som bare skal have brændt et par millioner af på det mest latterlige, bare for at konen ikke skal bruge dem.

• #9   1. mar 2017 Jeg er selv igang med en scirocco fra 87 og det er så omfattende og dyrt når ALT skal laves korrekt

Karrosse
    Buler og evt rust skal laves nye pladesele skal købes vis det er nødvendig

Motor
    Alt skilles ad og tjekkes efter dele skiftes vis det er nødvendig nye pakninger pakdåser lejer ringe alt rengøres blæses og males

Undervogn/bremser alt skilles ad renses blæses males købe nye bøsninger ophæng

Ja og man kunne blive ved

Kig evt inde på Facebook i vores lille gruppe hvor vi gær lidt i at lave vores egne biler under navnet

26th garage

https://m.facebook.com/26thGarage/

• #10   1. mar 2017 Det bliver vanvittigt dyrt. Har en kammerat der kører drift, og det tog alligevel overraskende lang tid for os og hans far at skille en E36 ad helt til bar karros, og det var altså hvor næsten alt bare bliver flået ud og smidt i containeren. Hvis tingene skal passes på og sorteres tør jeg ikke tænke på hvor længe det tager. Kan sgu ikke betale sig hvis du ikke selv gør det medmindre du har meget dybe lommer.

• #11   1. mar 2017 det pladesmeden du skal have fat i til af/på mont.

mvh. Patrick
    god dag smiley

• #14   1. mar 2017 Chris.. Det lyder som en meget normal pris til en almindelig lakkering, altså adskille døre, skærme, lygter, låse, kofangere og måske kabine.Men skal hele undervognen med så bilen kan males overalt, så er det en helt, helt anden pris.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #15   1. mar 2017 Var det reklame for eget eller en brors firma Chris? smiley

• DisConFlubberated

#17   2. mar 2017 Det ville være en helt anden pris end de 10.000 du skrev, hvis en fremmed kom ind fra gaden, det er helt sikkert... smiley

• DisConFlubberated

#19   2. mar 2017 Nej jeg ved ikke hvor meget din bil har været skilt ad, men til 10.000 i timepris, så kan den ikke have været adskilt totalt. Så meget ved jeg. Det er ikke noget man lige gør på en arbejdsdag.

• #20   2. mar 2017 Hvis timeprisen er 500kr, så har han vel brugt 3 fulde dage på at skille og samle, kofanger, lister, skørter, sidespejle, lygter, og forrude.. lyder det som for lang tid?

• DisConFlubberated

#21   2. mar 2017 Mirza - Det du nævner er heller ikke en total adskillelse, som trådstarter spørger efter. Men lad nu det ligge...

• DisConFlubberated

#23   2. mar 2017 Har karossen været helt tom pånær motor?

Kommentér på:
Autolakopgave: Skille bil ad og samle igen

Annonce