{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.054 visninger | Oprettet:

Tysk bil på plader i DK? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har købt en Fiat Barchetta fra 1998 med 95000km.

Nu skal den svares afgift af, og på danske plader..

Emnet har temmelig sikkert været oppe og vende tidligere-men kunne ikke lige finde svar i historikken..

Jeg skal til toldsyn/syn-og der skal bestemmes en afgift.
Er der her nogle fif at hente.

jeg tænker forberedelse, er der kendskab til synsvirksomheder der er mere fleksible?? End andre?

Bilen står med 95000km og den har en temmelig trist kaleche, lidt småredsel samt nogle næsten utydelige buler.

Jeg kan se på skats hjemmeside at de svinger fra 28000 til 58000 kr i afgift på ca samme modelår. Det synes jeg lyder temmelig vildt..

På forhånd tak -Klaus.

PS. Alt konstruktivt feedback hilses mere end velkommen!!??????


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tysk bil på plader i DK?
  • #1   10. mar 2017 http://www.bilgalleri.dk/galleri/361581-fiat_barchetta <-- Det ligner jo du har lyst problemet ved at tage nr. plader fra en anden Fiat, hvorfor dog det?

    Det bliver jo ret sikkert vurderet til middelstand, og det er vel fint at syningshallen tjekker at den er ok. Så det er vel bare at vælge et sted der er godkendt til at lave toldsyn. Jeg bruger selv bilsyn i Nyborg til toldsyn, det er altid gået godt og med en god dialog ved ting der har skulle undersøges.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #2   10. mar 2017 Ved ikke om det passer men der er nogen af de virksomheder der er godkendt til at ordne afgift paa biler der kan tilbyde nogen "fornuftige" priser,til gengaeld skal de jo saa have et gebyr.
    Igen,ved ikke om det passer eller om det bare er rygter.
    PS: Fatter slet ikke at du toer koere rundt med nummerplader fra en anden model bil der endda er afmeldt for 4 aar siden,du er en modig mand smiley


  • #3   10. mar 2017 Av ja, hvis han har nok penge til at køre i en uforsikret og uindregistret bil kan man jo undre sig over han ikke bare køber en fabriks ny Fiat 124 spider det er højest sandsynligt billigere end erstatning hvis uheldet skulle være ude

  • #4   10. mar 2017 Du får den ikke sådan lige vurderet til under middel eksempelvis, da det kræver der virkelig er noget om snakken, og at synshallen indsender billeddokumentation og alt muligt.

    Jeg var selv igennem det afgifts halløj for 1 år siden. Mit RIGTIG gode råd, som jeg råder dig til at følge; Brug en anden virksomhed end SKAT til at vurdere bilen. Brug Automenter, Quickimport eller noget helt tredje. Havde jeg gjort det havde jeg sparet flere tusinde kr ihvertfald - og det går meget hurtigere


  • #5   10. mar 2017 Nu er kalechen på sådan en bil jo rimelig væsentlig. Jeg har ladet mig fortælle af flere der har betalt afgift på cabriolet biler, at hvis toppen er træls så bliver den vurderet til under middel. Så på med lidt Gaffa i samlingerne.

  • #6   10. mar 2017 Told og skat bruger i bedste fald terninge kast til at bestemme afgiften, da min escort skulle vurderes gik man ud fra en 98' escort der koster 9500 ved en forhandler, det klagede jeg ikke over. Du kan altid klage over en vurdering men sørg for at have argumenterne iorden, evt salg annoncer i den billige ende.
    Hvad angår stand er de til at snakke med de fleste steder og et ødelagt kludetag med lidt Gaffa hjælper på det, at det så er begrænset hvad det betyder for afgiften er noget andet.


  • #8   10. mar 2017 Ligner da ikke en dansk nrplade det der..

  • #10   10. mar 2017 Stand under middel: Angives for køretøjer, der er i tydeligt dårligere stand end køretøjer med tilsvarende kilometerstand og alder. Flere mindre buler, større skrammer og mange ridser, farveforskelle, manglende pyntedele, huller i indtræk, evt. rustpletter osv. er typisk for et køretøj med stand under middel.



    Middelstand: Angives for køretøjer, der svarer til det gennemsnitlige køretøj, som det kan findes på vejene efter det konkrete antal år og kørte kilometer. Middel stand skal således angives for et fx 10 år gammelt køretøj, der har tydelige brugsspor,

    småridser og mindre lakfejl og evt. enkelte lakskader fra korrosion, slidt indtræk og småfejl i funktion af udstyrsdetaljer.



    Stand over middel: Angives kun for køretøj, der fremstår i usædvanlig flot stand i forhold til dets alder og kørte kilometer og ikke har nævneværdige skader eller fejl.



    BEMÆRK: SKAT fratrækker som udgangspunkt nogle procenter ved værdifastsættelsen for klargøring til salg hos en forhandler for alle køretøjer bedømt til at have middel stand. Dette fradrag kompenserer for udbedring af evt. småridser og/eller buler, og vil være gradueret efter køretøjets alder. For køretøjer under middel stand er reduktionen større. Baggrunden for fradraget er, at SKAT som udgangspunkt anvender markedspriser ved salg fra forhandlervirksomheder, og at disse køretøjer normalt vil være salgsklargjorte.

    Der skal derfor ikke ved Toldsynet (ved bedømmelsen af køretøjets stand) tages hensyn til evt. nødvendig klargøring til salg. SKAT forventer med ovenstående retningslinier, at mindst halvdelen af alle toldsynede køretøjer vurderes til at være i middel stand.


  • #11   10. mar 2017 Den skal virkelig være ramponeret, hvis den skal under middel. ....... og de fleste, som vurderes under middel kaldes efterfølgende ind af Trafikstyrelsen....... ( Bigbrother is watching You smiley

  • #12   10. mar 2017 Og en synshal kan ikke bare fuske og sige den er under middel. Da han så skal sende fotos ind Og det er kun 5% ekstra man vil spare dog maks 20.000 kr i forhold til middel stand

    Under middel stand

    Hvis køretøjets stand er bedømt til at være under middel, bliver handelsprisen/markedsprisen som udgangspunkt reduceret med yderligere, (dvs. ud over de 3 pct., jf. ovenfor) 5 pct., dog max. 20.000 kr. Se § 30 i bekendtgørelse nr. 879 af 1. juli 2013 om registreringsafgift.

    Det samlede fradrag kan ikke overstige 20.000 kr. i handelspris/markedspris, medmindre køretøjet bliver besigtiget af SKAT.
    Over middel stand

    Sættes der kryds ved over middel, vil der som udgangspunkt ikke ske korrektion af handelsprisen/markedsprisen, idet køretøjet er i en tilsvarende stand, som det salgsklargjorte køretøj. Se dog § 30 i bekendtgørelse nr. 879 af 1. juli 2013 om registreringsafgift, hvorefter handelsprisen/markedsprisen kan forhøjes med 5 pct., for køretøjer med stand over middel.
    Dokumentation

    Når standen bliver fastsat til andet end middel, skal synsvirksomheden altid optage fotodokumentation af køretøjet til brug for SKAT's værdifastsættelse. Dokumentationen skal bestå i et tilstrækkeligt antal farvefotos, der tilsammen tydeligt viser køretøjets stand, så den kan bedømmes uden, at man ser køretøjet. Det skal også kort beskrives, hvad der har givet anledning til en anden vurdering end middel stand.

    Beskrivelsen skal anføres på den originale Toldsynsrapport i rubrikken "Bemærkninger", eventuelt fortsat bag på blanketten eller på et bilag.


  • #13   10. mar 2017 Til synet skal bilen blot kigges efter generelt. At den svarer til teksten i papirerne. Om under middel eller over middel bliver nok ikke aktuelt, da begge dele skaber for mange spørgsmål og unødvendig opmærksomhed.

    Skat er totalt i deres egen verden i fastsættelse af afg. på brugte importbiler. Deres vurderinger har ofte ikke ret meget med virkeligheden at gøre. I øvrigt kan de vurdere 2 ens biler til henholdsvis 200000 og 300000 i afg. Altså en forskel på 100000 på 2 ens biler (5000KM forskel i KM stand, samme årg og udstyr bortset fra at den billige også havde læder indtræk, hvilket den dyre ikke havde). Forskellen er, at det er 2 forskellige medarbejdere, som har lavet de 2 vurderinger. Bananrepublik. Og ja nu køres der klagesag på det. Det ender nok med "vi er Skat og vi er enevældige, go fuck yourself", men det vil så ikke være første gang.....Andre har været gennem samme galskab.

    Men fordi vi andre er røvrendt af Skats ligegyldighed og inkompetence, behøver det ikke at gå dig lige så slemt. Så fat mod og håb på, at Skats terninger lander fordelagtigt i din sag.


  • #14   10. mar 2017 Mikkel Synsmanden skal skrive stand i papirerne så det kommer han ikke uden om.

  • #15   10. mar 2017 Når en synsmand skal vurdere en bil har han en liste med ting der skal udfyldes. Hvis bilen er under middel eller Over middel stand skal han tage bilder af bilen og sende dem ind til skat. Jeg var til told syn med en Audi 80 2,0 og synsmanden fortalte om en kollega der havde vurderet flere biler under middel og hvor skat indkaldte dem igen for skat selv kunne se på dem da det ikke kunne passe og fælden klappede. Find et sted der er god og ikke snyder dig eller skat det kommer du længst med. Vi kom af med 5012 kr for Audi en i afgift.

  • #16   11. mar 2017 Hej. Tak for alle svarene. De tages til efterretning.

    Den kører ikke med de plader. Ro på:-).

    Det var bare for at se placeringen- synes frontpladen sidder lidt højt som standart.

    Pladerne er afleveret hos skat. Og jeg har ikke haft ejerforholdet på den. Det var sælgers bedsteforældres.


  • #17   11. mar 2017 Som skrevet tidligere.
    Pladerne blev kun sat løseligt på med 1 skrue med fingrene. For at se placeringen.

    Den står stadig til opbevaring-uden plader.

    Disse er nogle gamle plader-spm intet har med bilen at gøre


  • #18   11. mar 2017 Tak for alle kommentarerne.
    Jeg bliver lidt klogere hele tiden


  • #19   11. mar 2017 Der er vist lidt misforståelser.

    JEG kører ikke rundt på forkerte plader-jeg kører slet ikke endnu, da den ikke er afgiftet, synet eller lignende.

    Når vejret bliver fint samt vejene saltfrie-henter jeg den hjem på prøveskilte og får svaret afgift deraf.


Kommentér på:
Tysk bil på plader i DK?

Annonce