{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.454 visninger | Oprettet:

Jonas
Jonas
Tilmeldt:
18. jan 2015
Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341

Købe bil, som kun sælges til engros {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på en bil, som kun sælges engros, når jeg ikke har noget CVR nummer, har jeg så nogle muligheder for at købe den.
Kan man låne et CVR nr. Af nogle man kender og hvad vil det have af betydning for dem der udlåner CVR til mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe bil, som kun sælges til engros
  • #1   14. mar 2017 Der sker ikke noget ved at låne et CVR nummer til slutsedlen.. Det kommer sjældent videre i systemet alligevel..

  • #2   14. mar 2017 Det er selskabet der køber bilen og dermed skal overføre penge til bilhandleren og dermed sælge den til dig. Man skal kunne følge transaktionerne i selskabet (det CVR nr du låner). Det er i hvertfald sådan det skal gøres ( jeg er revisor) hvis man følger lovgivningen

  • #3   14. mar 2017 Men hvis manden står med kontanter i hånden og et CVR-nr så er den også klaret fint. Det er en gråzone.

  • #4   14. mar 2017 Det er ikke en gråzone, det ikke tilladt at gøre det på den måde, men kan sikkert sagtens lade sig gøre

  • #5   14. mar 2017 CVR Nr bruges kun af sælger, for at kunne afskrive garanti/reklamations ret.
    CVR Numre står frit tilgængelig på firma biler idag, og du kan "låne" et derfra. Det har flere bekendte gjort igennem tiden, og der er aldrig sket noget ved det. Da det som sagt kun bruges, til at fraskrive sig garanti/reklamations ret.


  • #6   14. mar 2017 Det tror jeg sgu er bedrageri, men ja hvis bilen er billig så er det ok haha

  • #7   14. mar 2017 Jeg vil absolut ikke anbefale at gøre, som Morten S beskriver. Det er klokkeklart bedrageri, som giver nogle grimme pletter på straffeattesten.

    I praksis sker der intet ved at låne et CVR-nummer af en bekendt, da det ingen konsekvenser har/får. Endvidere er det lovligt, hvis det bogføres i firmaet osv. (det vælger mange så at lade være med...). I teorien kan det have konsekvenser, men kun hvis du begynder at påstå, at det reelt er dig, der har købt bilen osv. for at snyde forhandleren eller lignende.


  • #8   14. mar 2017 Det er lige en kende for smart,(#5 metode) enhver bilsælger med respekt for sig selv vil bruge de 19sek det tager at tjekke om det holder vand. Der er absolut intet gråzone over det, det er ikke lovligt slut færdig.
    Det med engro biler bruges for at undgå reklamationsret, nogen sælger dog alligevel til private, og køber du en engro bil bedes du venligst sætte dig ind i at al reklamation og garanti er væk.


  • #9   14. mar 2017 Der kan laves en kontrakt mellem sælger og privatperson, som påviser at bilen købes uden garanti med samme vilkår som en engros handel.

  • #10   14. mar 2017 #9
    Det kan der sagtens, ja. Kontrakten er bare ikke mere værd, end det papir, den er skrevet på, for forbrugerbeskyttelsesreglerne i Købeloven kan man ikke skrive sig ud af.


  • #11   14. mar 2017 #9
    Nej, en forhandler kan ikke fraskrive sig reklamations retten ved handel med privat, en del forhandlere er kommet i klemme når folk "glemmer" hvad der blev aftalt da det nye vidunder blev hentet.
    Gloserne købt som beset, uden garanti, med div fejl og mangler osv holder ikke i byretten.


  • #12   14. mar 2017 Der kan ikke laves en kontrakt som omgår købeloven. Så enkelt er det.

  • #13   14. mar 2017 Jesper J
    Jo, Købeloven i almindelighed kan man sagtens fraskrive sig. Bare ikke lige reglerne om forbrugerbeskyttelse smiley


  • #14   14. mar 2017 #8 - Bilsælgere/brugtvogns forhandlere og respekt for sig selv? De 2 ting hører meget sjældent sammen.
    Har aldrig hørt om problemer ved at låne et cvr nr, da det som sagt kun er til brug, for at bilen kan sælges engros mellem 2 firmaer uden garanti/reklamationsret.


  • #15   14. mar 2017 Du låner heller ikke med den metode, du beskriver, Morten. Du stjæler. Det er en kæmpe forskel.

  • #16   14. mar 2017 Muligt, men tvivler på ejeren af det CVR nr er intr du lige "låner" det, det er ganske enkelt ikke iorden hverken moralsk eller juridisk, det er ganske enkelt ikke iorden at rende rundt og udgive sig for at have et firma man ikke har, længere er den ikke.

  • #17   14. mar 2017 Mig bekendt kan man som firma ikke fraskrive sig købeloven overfor en privat, men fra firma til firma er det en anden ting.

    Der er ingen problemer for en privat køber, ved at låne et CVR-nummer til at købe en bil for.

    Det er der til gengæld for sælgeren, hvis køberen pludselig bagefter påstår at bilen er købt privat. Jeg kunne aldrig finde på at sælge noget til en der ikke havde en reelt CVR-nummer, i mit firma.


  • #18   14. mar 2017 Jeg låner ingenting, det er folk jeg kender der har gjort det op til flere gange. Uden "problemer".
    Jeg har ikke selv behov for det. smiley


  • #19   14. mar 2017 Jo, man kan godt fraskrive sig købeloven som udgangspunkt over for private - med undtagelse af reglerne om forbrugerbeskyttelse.

  • #20   14. mar 2017 Købeloven gælder mig bekendt i alle handler, men man kan aftale andre betingelser, hvis handlen foregår mellem to PRIVATE eller to ERHVERVSDRIVENDE.

    Ikke firma til privat.


  • #21   14. mar 2017 Kun reglerne om forbrugerbeskyttelse. Ikke de øvrige paragraffer i Købeloven. De øvrige kan man sagtens skrive sig ud af.

  • #22   14. mar 2017 Låne et CVR nr. ? Hvis en " lånte " mit cvr nummmer bliver han meldt omgående til politiet , vi chekker altid de små leverandører vi bruger har et gyldig cvr nr for ikke at komme i klemme og vi vil ikke bruges i en grå handel smiley

  • #23   14. mar 2017 Også gik der ordkløveri i den igen, reklamationsretten gælder ved salg af en brugt til fra forhandler til privat, færdig slut, du kan ikke skrive dig ud af det, lige meget hvad du så vælger at kalde det....

  • #24   14. mar 2017 Medmindre man stjæler et CVR-nummer, må vi jo så konkludere smiley

  • #25   14. mar 2017 Ja, eftersom reklamationsret er en del af forbrugerbeskyttelsesreglerne, kan man ikke skrive sig ud af den. Det har vi hele tiden været enige om. Jeg påtalte blot Jespers påstand om, at det var købeloven generelt, man ikke kunne skrive sig ud af - men det er faktisk netop udgangspunktet for loven.

  • #26   14. mar 2017 Ja åbenbart, hvad min personlige holdning er til den løsning skal jeg nok holde for mig selv.....


  • #27   14. mar 2017 Er cvr nummer ikke gratis? Så hvorfor ikke bare selv oprette en hurtig

  • #28   14. mar 2017 Skal ikke kunne sige, om et privat CVR-nummer er gratis, men et selskab koster 670 kr. at oprette.

  • #29   14. mar 2017 Privat CVR nr??? smiley

  • #31   14. mar 2017 Ja, altså... Hvis kan som privat bare vil oprette sådan et lille hobby CVR-nummer.

  • #32   14. mar 2017 Jamen så fik vi den afklaret - det er gratis. Det er så åbenbart kun selskaber, der koster penge smiley

  • #33   14. mar 2017 Jeg synes trådstarter skal droppe det eller tale med forhandleren om hvad det vil koste og købe bilen som forbruger. Hvis han ikke er villig til det, så er den nok helt galt med bilen og du har sparet dig selv for en hovedpine

  • #34   14. mar 2017 Der er ikke noget der hedder privat CVR nr, nu må i sku stoppe

  • #35   14. mar 2017 Da jeg var i gang med bygningsmaler uddannelsen fik jeg tit at vide at man kunne oprette cvr nummer helt gratis for at se hvordan det går første omgang.. Men i denne situation kan han oprette cvr nummer købe bilen og afmelde den cvr nummer igen. Simpelt

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #36   14. mar 2017 Jeg har ikke tænkt mig at "stjæle" et CVR nr., men derimod tage en kammerat med som har CVR nr. Så han også er til stede når jeg køber bilen af forhandleren.
    Men er det lovligt?
    Samt skal min kammerat betale moms eller noget for det køb?


  • #37   14. mar 2017 Tror det Bay mener er et personligt selskab (enkeltmandsvirksomhed, I/S osv) hvor man hæfter personligt også et selskab (ApS , A/S) hvor det er selve selskabet der er en selvstændig juridisk enhed der hæfter for en evt. Gæld

  • #38   14. mar 2017 Alle ved, hvad jeg mener - også Bjørn. Han vælger bare at hævne sig over mit tidligere (påståede) ordkløveri. Det må han gerne sidde og hygge sig med for min skyld smiley

  • #39   14. mar 2017 Hvilken type selskab har din kammerat? Og får du plader på med det samme?( så er det vel virksomheden der skal stå som ejer?)

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #40   14. mar 2017 Min kammerat er selvstændig, med eget værksted

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #41   14. mar 2017 Ja, jeg omregistrere den med det samme, så pladerne medfølger

  • #42   14. mar 2017 Virksomheden køber af forhandleren. Du laver en slutseddel samme dag, hvor du køber af din bekendtes virksomhed. Bilen indregistreres i dit navn.

    Intet ulovligt i det, hvis ellers din bekendte laver bogføringen korrekt. Det er så hans opgave og ikke din. Men det burde han vide, hvis han driver virksomhed.


  • #43   14. mar 2017 Så er der ikke noget problem, går ud fra det er et bilværksted? Hvis ja så kan han bare købe bilen og sælge den til dig med det samme uden problemer. For hans egen skyld skal han nok bare overføre fra hans virksomhedskonto, men du kan sagtens overføre til ham først, da han godt må sælge en bil inden han har købt den.

  • #44   14. mar 2017 Også kan du få lavet alle fejl på bilen på hans regning hahaha.

  • #45   14. mar 2017 Hævner smiley sådan en gang vrøvl, du vrøvler om privat CVR nr, det er der ikke noget der hedder, man opretter ikke bare et CVR nr for at købe en bil og lukker CVR nr igen, opretter du en virksomhed og afvikler den følger nogen ting med hvad angår økonomi, moms og skat, det her er lidt for smart i en fart.

  • #46   14. mar 2017 Eh... Nu skal du ikke lige blande sammen, hvem du skal beskylde for hvad. Det var ikke mig, der skrev, man bare kunne åbne og lukke det uden videre.

  • #47   14. mar 2017 Man kan oprette gratis ja.. Så hvorfor kan man ikke lukke den igen er der en bindingsperiode?

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #49   14. mar 2017 Har snakket med sælger og han forlanger CVR. Hvilket er fair nok, for at han har sit på det rene.

  • #50   14. mar 2017 Hvis man skal løbe den helt ud så så hænger din kammerat jo på garantien da han sælger den til en privat,eller tager jeg fejl ??

    Der sker i praksis intet ved at bruge et tilfældigt cvr nr da ingen anden end dig og forhandler ved det og han gør det kun for at kunne fraskrive sig garantien da det så er en handel mellem 2 virksomheder og du frit kan aftale vilkår der.

    Du køber blot bilen og angiver cvr nr betaler og omregistrere den og så er der ikke mere i det.
    Du kan bruge alle cvr nr uden der sker noget som helst ved det,brug blot kammeradvokatens det kunne være sjov

    Vester Farimagsgade 23
    1606 København V
    CVR: 64952811


  • #51   15. mar 2017 Ja, det kunne da være sjovt, hvis forhandleren var med på en gang bedrageri... smiley

  • #52   15. mar 2017 Du kan sikkert sagtens købe den på en eller anden måde, men husk nu at du har sagt ja til at købe bilen uden nogen form for reklamationsret....
    Hvis du om en uges tid opretter en tråd om at det var en møgbil med en eller anden alvorlig fejl, som du er helt sikker på at sælgeren vidste alt om og at du føler at du er blevet snydt, så får du ikke min medfølelse og kan forvente en mindre shitstorm... smiley smiley

    http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1294618-hvordan_staar_jeg_stillet_


  • #53   15. mar 2017 Ibo.
    Jeg købte min 406 engros for 2½år siden. Den har kostet 16500kr i indkøb og er oppe og koste ca 12000kr i vedligeholdese. (bremser. Dæk. Udstødning. Tandrem. Fjedre og dæmpere plus det løse) så det ikke en selvfølge at en engros bil er dårlig. I mit tilfælde solgte forhandleren ikke biler med over 250.000km eller under 25000kr. Derfor var min engros

    Har tjent mig 100.000km nu og har totalt gået 445.000km


  • #54   15. mar 2017 Jeg har købt de sidste 3 biler engros. Ingen har fejlet det mindste - og den Audi, vi har nu, kostede da næsten 300.000 kr., så det er heller ikke nødvendigvis bare billige biler smiley

    Jeg har så selv nogle selskaber, jeg kan bruge CVR-numre fra, så jeg ikke skal ud at låne.


  • #56   8. sep 2018 Dét indlæg kan besvares med ét enkelt ord: Vrøvl smiley

  • #58   8. sep 2018 Det opsummerer nu meget godt det hele smiley

  • #60   8. sep 2018 Jeg har heller ikke noget behov for, at du skal have værdi af mit indlæg. Du kan læse mine indlæg længere oppe, som kan give dig og andre værdi - det må være tilstrækkeligt smiley

  • #62   8. sep 2018 ??

  • #64   8. sep 2018 Snakker du for at holde dig vågen?

Kommentér på:
Købe bil, som kun sælges til engros

Annonce