{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr undervognsbehandling (Pava eller Dinitrol)
  • #1   17. mar 2017 Det er nok lidt en smagssag for begge produkter virker efter hensigten... men Jeg vil anbefale dinitrol- det er voksbaseret, og lugter ikke som pava gør. Har selv fået lagt 2 lags på sidste år

  • #2   17. mar 2017 Men Husk at Ikke undervognsskylle når bilen vaskes- ellers kan det ryge af pga højtryks vandet smiley

  • #3   18. mar 2017 ikke så meget et spørgsmål om hvilket produkt MEN om hvor omhyggelig den som sprøjter det på er smiley smiley smiley
    polobjørn


  • #4   18. mar 2017 Ville foretrække Dinitrol over Pava.

    Dinitrol er en voksbehandling, og holder dermed længere, hvor Pava størkner hurtigere, og holdes det ikke ved lige kan du risikere det bare falder af igen eller der ligger vand under pavaen.

    Dinitrol størkner også, men der går i hvert fald 4 års tid.


  • #5   18. mar 2017 Hvis Dinitrol er voks ... hvad er Pava så? smiley

  • #6   18. mar 2017 Min 407 fik Pava behandling inden den blev leveret i 2004, FDM sagde sidst at den var som ny i bunden, jeg fik dog efter råd fra PAVA en hulrumsbehandling og propper udskiftet i 2010
    Men jeg kan ikke se spor af rust nogen steder. Og nu er den 10år gammel.
    Og byttet til Honda Accord, som også har fået Pava
    Før den havde jeg en Audi A4, den fik Dinitrol, da den var 5 år og den var også god i 10 år

    Jeg har altid brugt Pava og bilerne har ikke haft rust problemer efter de 10 år jeg har haft dem


  • #7   18. mar 2017 Har købt brugte biler med både Pava og Dinitrol behandling .og de va ca 10-12 år gamle og var undervogns behandlede fra ny mindst to gange .
    Kunne ikke se betydelig forskel ang rust . Alle var super fine .
    Det er nok vigtig at biler er ny eller hel rene for de er behandlede.


  • #8   18. mar 2017 suvo er best

  • #9   18. mar 2017 Jeg har altid været glad for Dinitrol, men det er også fordi der hvor vi plejer (Fyns undervognscenter i Odense) er omhyggelig og dygtige.

    Forarbejdet er nu det vigtigste.. Produkterne minder meget om hinanden alligevel.

    Jeg har fået deres lyddæmpning på min i30..
    Jeg er ikke særlig imponeret, for jeg bemærkede ikke den store forskel, men det afhænger nok også af bilen. smiley
    Hvis du vil have den lavet, så få den lavet sammen med en alm undervognsbehandling, så er det langt billigere smiley


  • #10   18. mar 2017 Michael N
    Når du nævner Dinitrol så husker jeg jeg havde en bil hvor det var en CD med.Den var med billeder fra den gang bilen blæv behandlet.fra start til slut.alle plastik inderskærme var afmonteret.
    Og det blæv boret kun der hvor de ikke kunne komme ind af de existerende huller på bilen.
    Daewoo lanos som kører endnu hos min min ven og bliver synet uden at den skal svejses.


  • #12   18. mar 2017 #10

    Du får nu også billeddokumentation i dag smiley I en fin holder smiley


  • #13   26. jun 2017 Pava er det mest slidstærke rustbeskyttelsesprodukt der findes.

  • #14   17. aug 2017 suvo dur bare

  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   19. jan 2018 Er det ikke lidt hip som hap? Min første bil fik altid Pava, fordi det var det værksted som forhandleren samarbejdede med. Min nuværende får Tectyl... Jeg har aldrig prøvet Dinitrol, men principperne er nok lidt de samme...

    Jeg synes selv Tectyl lugter meget mindre og det er virkelig rart. Men ellers tror jeg mest forskellen ligger i hvor dygtige dem der udfører undervognsbehandlingen er. Det er noget med at nogle biler skal sprøjtes på en særlig måde.

    Jeg tjekkede lige det værksted som min bil har været hos (det er en Touran) og de er med i en mærkningsordning hvor de har scoret nul fejl i mange år. Det ville jeg bestemt kigge mere på end selve mærket. Det er her: https://fynsundervognscenter.dk/

    Er der nogen af jer, der også bruger dem? Jeg har kun været glad de to gange jeg har fået min bil tilbage.



  • #16   19. jan 2018 Christian,

    Hvad skulle du betale for det ?


Kommentér på:
vedr undervognsbehandling (Pava eller Dinitrol)

Annonce