{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bilvask med højtrykrenser
  • #2   23. mar 2017 Vandslange og børste har jeg i alle dage brugt.
    Det skåner lakken imod alle de bar.


  • #4   23. mar 2017 Bruger højtryksrenser med 120 bar. Fungerer markant bedre end bare vandslange og børste.

    Skidt og snavs bliver fjernet bedre, og dermed færre ridser når man vasker bilen.

    Min bil er sort, og jeg kan se markant forskel efter jeg er begyndt at bruge højtryksrenser.


  • #5   23. mar 2017 Chris B

    Du kan prøve at vaske med din højtryksrenser på din bil vær gang i 10 år.
    Så skal jeg med glæde vaske med børste som skåner bilen.

    Så kan vi se hvem der er lak tilbage om 10 år hihi


  • #6   23. mar 2017 Min jeep er altid vasket med vandslange og børste.
    Og den står som ny den dag i dag.
    Hvis man brugte højtryksrenser ville den har set grim ud, og taget skade af trykket.
    De små sandkorn der er på lakken bliver presset afsted med højtryksrenser.
    Brug lige den øvereste lidt.


  • #7   23. mar 2017 #5 jeg kommer aldrig til at eje en bil i 10 år, udover min Beach Buggy, så den test er ret uaktuel.

    Derudover er jeg overbevist om at lakken ikke tager markant mere skade af højtryksrenseren, og slet ikke når bilen bliver poleret og vokset.

    Ved vandslange og børstevask udsætter man lakken for langt flere ridser, og dermed er man nødt til oftere at bruge lakrens for at fjerne ridserne. Det slider ligeledes på lakken.


  • #8   23. mar 2017 ja du er vist ikke til at diskutere med og kan indse tingene

  • #9   23. mar 2017 #8 og det er du heller ikke, og det kan du heller ikke smiley

  • #12   23. mar 2017 Inden jeg griner mig selv i stykker haha

  • #14   23. mar 2017 #12 hvis ikke der skal mere til at more dig, så vil jeg anbefale dig at se 'Ingrid og lillebror'

  • #15   23. mar 2017 hold da op troede i var kloger herinde på siden.
    I virker noget barnlige må jeg sige.
    Så er det rigtig nok hvad andre siger og bg


  • #16   23. mar 2017 Den gammel jeep er mere værd end du har råd til.
    Spare du bare krudt på den skønhed du aldrig kommer til at få finger i.


  • #18   23. mar 2017 Hvad er du så.
    En useriøs dreng der ikke ved hvad han snakker om.
    FJOLS


  • #20   23. mar 2017 #16 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley Tænk at du ligefrem selv tror på at din bil er penge værd!!!!!!

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #21   23. mar 2017 Det er sjovt at folk idag tror at skum er det eneste rigtige.. For 5år siden var der ingen herhjemme, som kendte til skumlanser!
    Så dengang var alle biler jo beskidte og ridsede pga alt muligt skrammel man vaskede med..

    Jeg bruger selv skum, da jeg da også vil prøve det, og det fungere ganske fint med min 120bar renser.. Men får var det jo med haveslange, og vil ikke sige at de gamle biler var grimmere eller mere ridsede end nuværende...


  • #22   23. mar 2017 Hold da op hvor spiller i seje om noget i er uviden om.

    Det virker mere som børnesnak.
    Får i penge for at lukke lort ud lyder ellers sådan.
    Uviden er i vist om alt.
    Sikkert derfor i sidder herinde vær dag og skriver om noget i ikke kender til.


  • #23   23. mar 2017 #22 og du udtaler dig om ting du intet aner noget om smiley

  • #24   23. mar 2017 Kan da ser hvad du skriver her det er vist svar nok fra dig haha

  • #25   23. mar 2017 Det siger vist lidt om den person bag skærmen

  • #26   23. mar 2017 Lige som folk ved carsound ikke ved noget om bilsterio (Ikke dem alle)
    Så behøver du jo ikke vide noget om lak bare fordi du kan sætte en hækspoiler på.

    Har en makker der gør i klargøring af biler, Han siger det eneste NEJNEJ i det er at man bare ikke må bruge Rotordyse på sin højtryksrenser, da det netop trækker sandkorn rundt i lakken istedet for at skylle dem af.

    De 120 bar er kun i mundstykket på renseren, Så med mindre du holder den helt ind til bilen, får den slet ikke de 120 bar som i taler om.
    en halv meter væk er der maks 80bar ville jeg skyde på uden at vide det.. man kan ihvertfald roligt stå i det.. smiley


  • #27   23. mar 2017 #24 du har jo med tydelighed vist at der ikke skal ret meget til at underholde dig, så glædeligt at jeg kan bidrage til din ellers indholdsløse dag smiley

  • #29   23. mar 2017 ja det var dagens underholdning når i tror på højtryksrenser er gangen frem i verden.

    Det er averligt at tro på den ting og stakkels lak på bilerne.
    Det er heldighvis ikke mine det går ud over.


  • #30   23. mar 2017 her bruger vi trailer skum vær gang.
    og det tager fedt og skidt med børsten, ikke med højtryksrenser den tager kun det øvereste lag.


  • #31   23. mar 2017 #29 Giv den bare gas med din vandslange og børste, men pas på ikke at gnubbe for hårdt smiley

  • #33   23. mar 2017 Det er ikke nødvendigt hvis man bruger det rigtige sæbe kan man se skidtet løber af.

  • #34   23. mar 2017 Nej det forståes bare på en anden måde fra din side

  • #35   23. mar 2017 #33 lige præcis derfor vi er nogen der benytter højtryksrenser smiley

  • #36   23. mar 2017 Godt der er nogle som ikke gør.
    Så er maler ikke helt bukket op.


  • #37   23. mar 2017 #36 jeg har brug for en ledetråd mht anden sætning!!???

  • #38   23. mar 2017 Du skal naturligvis ikke stå 20cm fra bilen men start med at skylde ned fra lidt afstand 1½meter og lad snavset løbe af. Nå det værste er væk på med en sæbelance. Sæben skal være voks og silikone fri. Vask igen grundigt. Poler bilen med silikone frie produkter. Evt påføres en silikone fri lakforsejler og slut af med en go voks. Evt med nanobehandling. Så den til at skylle af et godt stykke tid frem over

  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #39   23. mar 2017 Højtryksrenser.
    Skumlinse, ordenlig handske to spands system etc.

    vandslange og "børste" fra t-hansen og direkte ridsemaskine... ufatteligt folk stadig tror det ikke ridser.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #40   23. mar 2017 #28
    Jeg ved godt hvordan det fungere, og hvorfor det er smart, men som jeg skriver, så er det jo noget relativt nyt herhjemme.. Og folk havde stadig lækker lak før i tiden.. Ja det var måske lidt mere besværligt at vaske bilen, men folk har gjort det i 100år uden tryk, så man kan sagtens vaske uden, og få et flot resultat stadig.


  • #41   23. mar 2017 Har en 160 bar højtryksrenser og kan holder hånden 20 cm foran strålen uden det gør ondt...
    Plejer man ikke at sige at hvis det ikke gør ondt på hånden gør det ikke ondt på lakken

    Vasker så aldrig min bil men lader værkstedet gør det de par gange om året hvor den skal til service
    Nogle gange spuler jeg den dog af


  • #42   23. mar 2017 #Hotti
    Du er godt klar over at de 120 bar er hvad maskinen max kan lever, lige så snart vandet forlader dysen falder trykket og 1m væk er det ikke meget hårdere end med vandslangen.
    Jeg bruger om sommeren selv højtryk når tiden er til det, med skum forvask. Ellers er det en grundig afskyldning med haveslangen og vask med vaskehansken. Om det ene eller andet er bedst er vel et spørgsmål om religion...
    Kan ikke forstå at der skal Babygalleri i den pga måden man vasker bil på smiley


  • #43   23. mar 2017 børste er vejen frem. længere er den ikke smiley

    men jaja, Hvad ved sådan en dum karrosseri teknikker som mig.

    håber du kan bruge det smiley

    good dag til alle.


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #44   23. mar 2017 Det er jo ikke sandt Patrick? Fakta? beviser?
    det ridser?


  • #45   23. mar 2017 det jo det jeg siger. Jeg ved ikke noget smiley sorry. bare glem mig.



  • #46   23. mar 2017 smiley

  • #48   23. mar 2017 Er du sindsyg nogle knaldskaller xD
    Børster i på lakken så ridser i hele lortet!


  • #49   23. mar 2017 Årh jeg blir så træt af at læse sådanne indlæg.
    En højtryksrenser med den almindelige dyse. Ridser på ingen måde. Hold en hånd foran dysen i 20 cm afstand og vurder selv om din lak burde kunne holde til det..


  • #50   23. mar 2017 ved ikke om andre har skrevet det, men til bilvask er det ligegyldigt om den er på 130 bar eller 160 bar eller 200 bar.

    kig hellere på L/minut. det giver også langt bedre skum hvis du bruger skum kanon.


  • #51   23. mar 2017 Trine du vasker bare din jeep med børste, husk at pas på rustpletterne på motorhjelmen.

    Jeg bruger også højtryksrenser men har ikke skumlanse, har bare sådan en sæbedispenser til at koble på, og det virker helt fint med en god bilsæbe. Sidste gang eksperimenterede jeg med at bruge en god sæbe uden voks, en ganske alm universalrens og bilen blev super ren og rigtig fin.

    En gang tørpolering bagefter med en wienerkalk polish og så skinner bilen som kattelort i måneskin smiley


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 31 Følgere: 31 Svar: 6
    #53   24. mar 2017 Man skal høre meget før ørene falder af, som der siges!
    Har 17 års erfaring fra ind og udland, har arbejdet for SONAX som international træner, testet polermaskiner for RUPES og testet produktet for diverse andre producenter.
    Startede i 2000 med storproduktion af biler, dvs 2-3 biler komplet pr dag og som i nok selv kan tænke jer, er det begrænset hvor meget kvalitet man kan presse ud af det. Idag poler vi hovedsageligt dyre biler og det er lige fra AUDI, BMW, Mercedes, Porsche, Ferrari, Rolls Royce etc.
    Jeg har testet utroligt meget igennem tiden og jeg kan med 100% garanti sige at en højtryksrenser IKKE ridser, det er simpelt hen noget vrøvl! Jeg har måleudstyr som ingen anden i landet, hvormed jeg kan inspicere lakken i microskop, måle lakkens glans, lakmåler etc og disse apparater lyver ikke!

    Mvh Lars


  • #54   24. mar 2017 Lars

    Kan du så fortælle hvad der er bedst at vaske sin bil med, og hvad der er bedst til at tørre sin bil af med.
    Jeg bruger selv mikrofiberhandske og mikrofiber håndklæder. Er det vejen frem, eller har du viden til at komme med et bedre alternativ?



  • #55   25. mar 2017 microfiber er super. Det bedste der findes til at tørre vand af med. Men husk microfiber er ikke bare microfiber. der er stor forskel på kvalitet og brugsområder. nogen er god på lak. nogen på glas, andre til interiør.
    men til vask er jeg mere glad for uld end microfiber.


  • #56   25. mar 2017 Tak for svar smiley

  • #57   25. mar 2017 syntetiske vaskepuder som de her er også super gode

    25x25cm


    profilbillede
  • #58   26. mar 2017 Hvor har du købt dem? Jeg købte en uldhandske ved bilvask.nu. Den holdt ikke længe før sygninger røg og hårtotterne faldt af. Max 10 vaske før den røg ud.

  • #59   26. mar 2017 hvordan vasker du den? eller mener du 10 bilvask?

    Jeg køber via en norsk hjemmeside, da jeg bor her.
    men søg på Adams washpad. de er bl.a på ebay


  • #60   26. mar 2017 10 bilvaske mener jeg.

  • #61   26. mar 2017 Det var dårligt. Jeg brugte også den fra bilvask.nu i et år. ca 40-50 bilvaske.
    men de har washpad er jeg mere glad for. de tar meget vand og skum med op på bilen.


  • #62   26. mar 2017 en gang pløre op på lakken og så smøre det godt rundt med en "slagter-handske".. derefter hælder jeg bremsevæske ud tilfældige steder, og lader det "trække" til dagen efter, her efter skylles det blidt af med haveslangen eller slangen i buksen hvis du ikke ejer en haveslange..

    - nu er din bil totalt renset og uden ridser....

    jeg vasker bar min bil med lidt af vært hahahahah! så kan i lære det alle i korrekte mennesker herinde!!!!
    og så prøv dog lige at trække vejret jer der gakker fuldstændigt ud og snakker om at andre er barnlige??!! smiley

    det jo helt slukket at man kan sidde og seriøst køre sig selv op så man skal bliver personlig over........... HVORDAN ANDRE VASKER DERES BIL?!!!!!!!!!!!!! wooow man.... smiley smiley


  • #63   26. mar 2017 nico>> det ses tydeligt på din bil at du vasker sådan smiley

  • #64   26. mar 2017 årh thomas!!! smiley

    hehe ej jeg ved det "men der ingen ridser mere" de væk!!! ;P


  • #65   26. mar 2017 Ja der skal vel være lak for at være ridser smiley

  • #66   26. mar 2017 lige præcis!! og efter 6-7 gange med min metode sker der intet mere.. du også færdig med alt det polerings pjat nogle "spilder tid på" det er virkeligt vejen frem denne metode! - prøv på Porschen! ;P mere tid til konen og børnene!!! ;D

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 31 Følgere: 31 Svar: 6
    #67   27. mar 2017 Christian

    Jeg har forskellige setups, men det jeg bruger mest er microfibersvamp og efterfølgende aftørring med et microfiberhåndklæde. Det er et godt setup og fungere rigtig godt og har samtidig en fornuftig levetid. Som Thomas er inde på er der rigtig mange forskellige typer microfiberklude, og som alt andet er noget bedre end andet, sådan er det jo altid. Carpros Fatboa er godt, der er 80x60 750GSM (grams pr squaremeter). Min microfibervamp er fra SONAX, billig og god. Den skiftes jævnligt for at være sikker på den er ren. Til de biler jeg plejer løbende for mine kunder bruger jeg en svamp af morinould fra CarPro, den er dyr med super blød og holdbarheden er desværre begrænset.
    For at det ikke skal være løgn kan du mærke forskel på hvilken type der arbejder bedst ved rengøring af ruder efter hvilken luftfugtighed der er. Er luften tør brug tæt vævede klude og når det er fugtigt er de langhårede bedst, dog afgiver de små microfibre på glasset. Det ses dog ikke under normal belysning.

    Mvh Lars



  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 31 Følgere: 31 Svar: 6
    #68   27. mar 2017 Bilpleje er noget sjovt noget og der er rigtig meget forskel på hvor meget tid mennesker bruger på deres bil og det er okay! De fleste bruger børsten på tanken og efterfølgende en tur i vaskehallen og hvad er der galt i det, hvis "man" er tilfreds med resultatet? Andre bruger en hel weekend eller længere før deres bil står som den skal og der heller ikke noget galt i! Bilpleje er det som indehaveren synes er korrekt. Da jeg startede ud i branchen i tyskland, skulle jeg klargøre 3 biler komplet pr dag for at økonomien kunne hænge sammen og jeg kan sige jer at der var fart på! Servicen var billig kr 600 for en kompletklargøring, så der var ikke tid til at gå i detaljen. Men kunderne var tilfredse, da de fik valuta for pengene! Idag er det omvendt, det vi laver mest af er polering at "fine" biler og vi bruger i snit en til 2 dage af disse. Dog har vi ydelser der tager +50 timer for en polering, det er ikke ofte vi laver den slags, men der er mennesker der er klar til at betale for den ultimative service.
    Der skal være plads til alle typer synes jeg, og håber vi kan drøfte tingene fornuftigt herinde. Lyt på hinanden og lær af hinandens fejl, det er meget bedre og sjovere!

    Mvh Lars Oxholm Jensen


  • #69   28. mar 2017 Det kommer meget an på person. Personligt kan jeg bedre lide at gøre det i hånden. Dog ikke med børste, det er altså latterligt at se én gøre sine fælge rene med børste og så lige give hele en bil med samme børste...

  • #71   28. mar 2017 Hvad er den korrekte måde at rengøre/ vedligeholde sine polerpuder af denne type skum?

    profilbillede
  • #72   28. mar 2017 Du må ikke gå tættere på end den afstand du kan stå med hånden i strålen på højtryksrenseren. Vil tro ml 50-70 cm fra lakken

  • #73   28. mar 2017 Jeg har brugt børste i mange år på den gamle bmw ( spulet først selfølgelig ) og kan nikke bekræftende til at det ridser lakken med tiden... det ses nok hurtigere på mørke farver, nu er jeg gået over til at højtrykspule først og så vaske med en stor mikrofiber- handske, det fungerer fint og tar en lille time... ( kvalitets tid med vognen :-)) jeg trenger til gengæld ikke at tørre bilen af bagefter da vi bor et sted i Norge hvor der er absolut ingen kalk eller mineraler i vandet !! smiley

  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #74   28. mar 2017 Jeg starter med at skylle bilen uden tryk.
    Så bruger jeg skumlancen, og mens det sidder og løsner snavset, pensler jeg vindeuslister mm.
    Så skyller jeg skummet væk med min højtryksrenser (oppe fra og ned) og er bilen meget beskidt gentager jeg med skumlancen. Derefter spuler jeg bilen flere gange med højtryksrenseren, for at komme helt ind i revner osv, og når jeg synes bilen er så ren som mulig (uden at have brugt mine hænder på lakken), går jeg igang med at håndvaske den, med to spande som har gritguard riste. Til sidst tørre jeg bilen med microfiber håndklæder (oppe fra og ned), og tjekker om microfiber håndklædet bliver beskidt, eller om jeg har vasket grundigt nok. Det tager mellem 2-4 timer.


  • #75   28. mar 2017 #73, det er super fedt med helt rent kalkfrit vand ja.
    men jeg tørre nu alligevel bilen helt af. bare fordi det giver lige prikken over i'et at den er tør og fin når man bakker ind i garagen.
    hvor i Norge bor Du?


  • #76   28. mar 2017 Nikolai, vasker du ikke fælgene? smiley

  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #77   28. mar 2017 Ups, jo fælge og dæk:)

  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #78   28. mar 2017 Men skulle jeg som skrevet vaske bilen hver anden dag, ville jeg nok nærmere vælge nogle neutrale produkter fremfor at fravælge højtryksrenseren. Ved ikke om det er bedre, men kunne forstille mig det ikke er ligeså aggressivt mod voks og forsegler?

  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #79   28. mar 2017 Min elskede Peugeot 407 2.2 Hdi 2007 stod flottere en ny da jeg solgte den i 2015 med 300000 km på bagen.
    Den er hele tiden blevet vasket med 140 bar og torpedolanse.



  • #80   28. mar 2017 Nikolai >> neutrale produkter bruger du bare hvis bilen er vokset eller behandlet på andre måder.
    højtryksrenser kan du alltid bruge.
    det er tit jeg bare nøjes med skumkanon og så spule den ren med højtryk. og så lufttørre. ikke vaske og tørre af med hånden. og alligevel er bilen så godt som helt ren, da kemikalierne har gjort sit arbejde.

    hvilken shampoo bruger du i skumkanon og i spand?


  • #81   28. mar 2017 Højtryksrenser til bilvask er noget opreklameret pis.....
    Du kan trykrense nok så meget men vis du ikke børster i det kommer det ikke af.
    Så derfor kan du lige så godt bruge en spuleslange smiley


  • #82   28. mar 2017 vrøvl jesper. hvem har lært dig det? du behøver slet ikke at børste hvis du bruger det rigtig grej

  • #83   28. mar 2017 Hvad tænker du på med grej Thomas ? Mere tryk gør ingen forskel smiley


  • #84   28. mar 2017 shampoo og vaskemidler


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #85   28. mar 2017 Thomas > Til forvask bruger jeg Valet Pro PH neutral snowfoam (færdig blandet) og til håndvask bruger jeg Poorboys Super Silk uden voks, da jeg bruger en mild voksblanding når jeg tørre bilen. Jeg har også en sjælden gang i mellem nøjes med skum og spul, men det giver grimme kalkpetter på en sort bil:) Det er faktisk også en af grundene til at jeg bruger Valet Pro Citrus Bling når jeg tørre bilen, fordi det er lettere at tørre bilen af og det minimere antallet af kalkpletter.

    Jeg vil altid mene det er en god ide at bruge højtryksrenser. Man kan evt købe en autodyse, så spredningsvinklen er større og dermed mindre tryk. Jeg synes den helt store fordel med højtryksrenseren er at jeg kommer ned i mellem gummilisterne og få alt det skidt ud.. det eneste jeg har hørt man skal passe på med højtryksrenser, er parkeringssensorer.


  • #86   28. mar 2017 Nicolai / Thomas

    Har I overhovedet ikke en vaskehandske eller lignede hen over lakken for at vaske skidt af?
    Synes også det lyder voldsomt hvis trykket fra en højtryksrenser kan fjerne alt uden lidt manuelt håndarbejde.


  • #87   28. mar 2017 Jo da.

    men er bilen vokset eller behandlet og hvis bilen vasks ofte, behøves det faktisk ikke at vaske med hånden.
    på med skum med skumkanon på tør bil. lad det stå i 7-8 min. Og så spule det af. tror du skal ha en lup for at finde snavs, i nogen tilfælde. Det må man jo vurdere hver gang. for det er klart at en berøringsfri vask er den bedste, hvis man synes bilen er ren nok.

    min højtryksrenser er en Kränzle K1152TST og laver 130 bar ved normalt brug. man behøver ikke mere tryk til bilvask.
    den lå lave 150 bar hvis jeg trykker på boost, men det gør ingen forskel på resultatet


  • #88   28. mar 2017 lyder fint Nicolai.
    ja det er noget lort med kalkpletter.
    men i Norge har vi intet kalk i vandet, så bilen kan nemt stå og lufttørre.

    Har du ikke overvejet et filter?


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #89   28. mar 2017 Christian> Jeg bruger lammeulds handske når jeg vasker med hånden og enkelte gange microfiberhandske.

    Thomas> Ja det er rigtig irreterende! Har overvejet mange muligheder.. eksempelvis at fylde en tryksprøjte med deminiraliseret vand, så jeg evt kunne skylle bilen af med den til sidst, men synes det er lidt omfattende:) har engang læst at kalkfiltre eller kalkspaltere ikke fjerner kalk, men i stedet gør at det ikke sætter sig særlig godt fast.. men det afhænger nok også meget af prisen:) måske skulle jeg bare flytte til Norge:)


  • #90   28. mar 2017 Du må ha sådan en her. de koster 250 dollars

    profilbillede
  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #92   28. mar 2017 Thomas> det kunne være en mulighed. Jeg vil ihvertfald undersøge det:) takker!!

    Bl> Jeg har desværre ikke plads til at have en opsamler stående, ellers vill det være en kanon ide!


  • #93   28. mar 2017 Thomas du skriver shampoo og vaskemidler og netop derfor behøver du ikke alt det tryk smiley


  • #94   29. mar 2017 smiley

  • #95   29. mar 2017 jesper, jo fordi med tryk, behøver jeg ikke bruge hånden på bilen.. Du skrev jo selv at man må børste for at få den ren.

  • Tobias N
    Tobias N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #96   29. mar 2017 Det har ikke så meget og gøre med hvor mange bar man kører med, men nærmere afstanden.
    Man plejer og sige at den afstand, hvor du kan sætte fingrene foran uden det gør ondt, er den afstand du skal have til bilen.
    Hvis det ikke gør ondt på dig, gør det heller ikke ondt på bilens lak smiley


  • #97   2. maj 2018 Gammelt dødt indlæg, men har alligevel lyst til at kommentere lidt.

    Højtryksrens ridser ikke, faren ved samme er at der kommer vand ind steder hvor man ikke ønsker det og for højt tryk kan ødelægge lakken eks. hvis der er rust. Men så holder man sig til under 2000 PSI, burde det ikke være et problem.

    Fordelen ved Højtryksrens er primært at det er sjov og nemt, alle kan lide legetøj og det er hvad det er, du får ikke en bedre eller mere sikker vask med højtryk end du gør med eks. en mikrofiber klud og autoshampoo eller no rinse.

    Højtryksrens er super til forvask og afskylning, men ikke til vask af bil, du får et bedre resultat med kuld til selve bilvasken.


  • #99   7. maj 2018 enig Chris.

    og højtrykket er med at at fjerne sæberester og de kemikalier som er brugt i løbet af vasken.

    til en ordentlig bilvask er højtryk et must. uundværligt imo.


  • #100   7. maj 2018 #98
    Præcis smiley

    #99
    Ja, men når man bor på 3 sal midt i København, så er højtryk ikke en mulighed smiley


Kommentér på:
Bilvask med højtrykrenser

Annonce