{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.238 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 1,2 benzin. Artikel vedr olieforbrug {{forumTopicSubject}}

http://www.fdm.dk/nyheder/lille-motor-med-stort-olieforbrug

Det lyder jo ikke super godt.
Den nye 208 diesel som de kører reklamer om. 140.000 kr.
Kan det gå hvis, fruen kommer til at køre 8-10.000 km årligt?
Vil skyde på der vil være længere ture hver 3-4 uge. 40-120 km.

Er diesel de sidste par år blevet bedre til at holde til en del korte ture?

Hvilken bil i samme størrelse/klasse kan anbefales med de km pr år?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 208 1,2 benzin. Artikel vedr olieforbrug
  • #1   30. mar 2017 Vi har ingen problemer haft med vores 208 diesel, den har snart kørt 70.000 og er fra september 15
    Om den er god til korte ture ved jeg ikke da vores kører 200 km om dagen, men den bruger ingen olie og har intet mekanisk fejlet
    Hvis i hat iPhone så køb en med CarPlay smiley

• #2   30. mar 2017 Havde taget en Swift især da der er en ny på vej så kan man lave en go handel på den nuværende (som også er den pæneste)

• #3   30. mar 2017 selve bilen 208 er rigtig fin, 1,2 benzin døjer/har døjet meget med olieforbrug, man fandt ud af at bunden ikke blev varm nok (stempler osv) når stempel-ringe osv, ikke bliver varmt, udvider det sig ikke, så olien kan komme rundt om ringene, derved et stort olie forbrug, dette er fordi at der er 2 termostater i, en "normal" og en kun til topstykke, den til topstykket åbner først, så alt varmen kommer i toppen, derfor en kold bund, man gør det på samtlige 1,2 liters psa kværne, at man fjerner termostaten til topstykket, det mener man skulle gøre, at de ikke bruger olie, teorien er god nok, men om de stadig bruger olie, det vides ikke.

• #4   30. mar 2017 Takker for jeres svar! Hvor ofte - som minimum - bør en diesel have en længere tur? (jeg er med på at jo flere jo bedre).
    Det er vel mest partikelfilter der er problemet eller hva?

• #5   30. mar 2017 De bruger stadig olie har en kollega med en, Pegeout vil skide ham et stykke fordi han kørte noget få tusinde km for meget mellem to service.
    Den har fået lavet termostat ændringen uden det har hjulpet.

Virkeligt flot PSA - men inden længe blæses der til shit storm i alle beskidte medier... det er vi en del der hjælper på vej med.
    Måske er slaget tabt - men dør ikke i stilhed.

• #7   30. mar 2017 Ville I købe en ny 208 diesel til 140.000 eller
    en brugt 208 diesel fra fx 2014 til ca. 100.000 kr?
    fx denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/208/16-e-hdi-92-active-5d/3210745
    Ved ikke helt hvor stor forskellen er.

• #8   30. mar 2017 De har også haft problemer med aksial slør i krumtappen de 1,2 82 hk motorer. Peugeot har skiftet nogle motorer efterhånden på garanti.

Generelt er en 208´er ikke en ret god bil. Meget støj, både fra motor (3 cylindret), gearkasse og støj i kabinen.
    Affjedringen i bag er lige til at lukke op og skide i, aaaaalt for blød, hver gang man giver gas synker den et godt stykke i bag, føltes helt forkert.

• #9   30. mar 2017 #7 : Diesel motorene kører ikke i nærheden af de de er opgivet til. Regn med 20-25 km/l. Men de er billige i afgift og 100.000 for en 3 år gammel dieselbil der har kørt 40.000 kan sku ikke gå helt galt.

• #10   30. mar 2017 20-25 km/L er helt fint. Om man skulle have købt en ny med garanti - er man klogere på bagefter smiley
    Er der alternativer i samme størrelse og prisleje der er bedre?

• #11   30. mar 2017 Kan sagtens få vores til at køre 30 i snit men kræver morfarkørsel
    Mit snit ligger på 23-24 men kører nogle gange hjem om natten med 160-170 på motorvejen og der er den virkelig tørstig smiley
    Jeg ville købe en af de nye de koster kun 120 kr i afgift og nogle af dem har CarPlay der fungere fantastisk og så har den jo også navi på skærmen igennem din iPhone smiley

• #12   30. mar 2017 Angående affjedring har jeg haft 450 kg i bagagerummet på den gamle model med 1,0 motor og den var tung at danse med... Dog lå den fint på vejen og tog bump osv fint bortset fra jeg skrabede på da jeg skulle bakke ind i vores indkørsel, men hvad fanden det var en lånebil

Havde tager vores stationcar men ville ikke svine vores egen bil smiley

• #13   30. mar 2017 Kasper; har en ny ikke navi uden det er via iphone?
    Men det har måske ingen betydning. Er det via en app eller hvordan fungerer det?

• #14   30. mar 2017 Kan godt se at grøn afgift er 1180 kr årligt på en 2014 diesel mod 260 kr for en 2016-2017. Det er også værd at tage med når man er "nede i billigbil".

• #15   30. mar 2017 Du kan selvfølgelig tilkøbe navi til dem alle som ekstraudstyr

CarPlay bringer nogle af din iPhones apps op på touch skærmen så som kort, SMS, opkald og Spotify samt flere
    Siri kan læse dine sms'er op og du kan fortælle hende hvad hun skal svare eller bede hende skrive en ny besked eller lave et opkald osv så det hele er håndfrit smiley
    Jeg er super glad for det og bruger altid Spotify og kortet som selvfølgelig kan lave turn by turn med pile og afstande osv på kortet smiley

• #16   30. mar 2017 Kan man sige noget om hvilke årgange eller modeller der har carplay indbygget?

• #17   30. mar 2017 Fra hvilke måned og år er der sket facelift?

• #18   30. mar 2017 September 2015 kom faceliftet, min er en af de første smiley Da jeg købte min var det kun Allure der havde CarPlay men nogle af deres kampagne modeller har det vist også nu smiley

• #19   30. mar 2017 Hvor meget skal man regne med der kommer oven i prisen på de 140.000. Kan man mon få dem til at sløje "leveringsomkostningen"?
    Kommer der måtter og hvad mere oven i? Hvad kan det beløbe sig til?
    Kan se at en Peugeot 107 fra 2007 med ca. 100.000 km på tælleren står til ca. 30.000 kr. Hvis vi siger den er 30.000 værd i privathandel. Hvad skal man så regne med i byttepris?

Kommentér på:
Peugeot 208 1,2 benzin. Artikel vedr olieforbrug

Annonce