{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.794 visninger | Oprettet:

Vic
Vic
Tilmeldt:
7. okt 2015
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24

Skift af bærearme - sporing? {{forumTopicSubject}}

Mil bil fik i går nye bærearme i begge sider + knokkelled i venstre side.
Der blev IKKE skiftet styrekugler, da de blev skiftet for et års tid siden.
Min mekaniker sagde at det ikke var nødvendigt at spore, men da han skiftede styrekugler sidst glemte han at nævne at den skulle spores, så det kostede 2 nye vinter + 2 nye sommerdæk smiley
Så jeg vil bare være helt sikker denne gang smiley

Skal den spores når der ikke er skiftet styrekugler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af bærearme - sporing?
  • #1   8. apr 2017 Den skal spores. Bærearmene skal ikke afvige ret meget før den står forkert i sporingen.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #2   8. apr 2017 Det kommer vel også an på om der er kan justeres på bærearmen. Men en sporing koster ikke ret meget, så det er dumt at lade være.

    Uanset hvilke spørgsmål man har, så er det bedst at oplyse hvilken bil det handler om, motorstørrelse, årgang osv. smiley


  • Vic
    Vic Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24
    #3   8. apr 2017 Det glemte jeg lige - det er en Passat 1.6 fra '99 smiley
    Det er faste bærearme, ingen justeringspunkter.


  • #4   8. apr 2017 ja

  • #5   8. apr 2017 den skal spores. Kan godt være den ikke kan justeres. Men nye bærarme ændre stadigvæk på camber. Da bøsninger er nye. Da den sidst blev sporet var det jo med gamle bærarm. Nu er der kommet ny camber, så skal den spores.

    Ny camper vinkel. Så ændre du på på toe


  • Vic
    Vic Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24
    #6   8. apr 2017 Super - jeg bestiller en tid til sporing smiley
    Tak for svar smiley


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #7   8. apr 2017 Sidder dit rat stadigvæk lige efter skift af bærearmene så er det nok iorden stadig.
    Kunne være int og vide om der skulle justeres!


  • #9   8. apr 2017 Få den altid sporet hvis du er det mindste i tvivl.. Dumt at spare de 400-600 kr smiley

  • Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   5. dec 2019 Min erfaring efter skift af begge bærearme: Den skal spores. Det blev den ikke oprindeligt og i nogle uger virkede bilen som om den ville i to retninger.
    Argumentet fra min mekaniker er i øvrigt, at da det ikke blev gjort ved udskiftningen, så skal jeg betale for det nu. At de afleverede en dårligt styrende bil, til at begynde med, spiller åbenbart ikke ind. Heller ikke, at han nu har kørt 40 km for at teste (og aflevere sin søn hjemme). Jeg er ikke helt tilfreds, men det er første gang han har lavet fejl.


Kommentér på:
Skift af bærearme - sporing?

Annonce