{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Mads R
Mads R
Tilmeldt:
10. jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Erfaringer med "billige" turboer. {{forumTopicSubject}}

Halløj kompetente mennesker.

Jeg sidder lige og tjekker priser, på en ny turbo til min 2008 Altea 1,9 tdi (BLS), som nu har rullet 260.000 km. Jeg har en lumsk mistanke om, at den desværre ikke holder evigt. Der er ikke de store svaghedstegn endnu...men man vil jo gerne være lidt på forkant med tingene.
Jeg finder helt nye turboer til bilen fra 3000,- til 7500,-!!!
Alternativt kan man få en renoveret original turbo fra 3000,- og opefter.
Er der virkelig så store kvalitetsforskelle på turboer, som kan retfærdiggøre den højere pris?....Altså lejerne i turbo'en er vel ikke lavet af guld, eller er de smiley Hvad er jeres erfaringer på dette område. Jeg vil da helst bare smide en helt ny original på den, når den gamle står af, men jeg vil heller ikke tages i rø..., af min mekaniker. Han har allerede bygget nyt hus med pøl i haven, for de penge jeg har lagt ved ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med "billige" turboer.
  • #1   14. apr 2017 Jeg har prøvet 3 gang at købe billige turboer fra ebay og jeg kan kun sige lad være det er spild af penge og tid køb orginal fra start det er billigere i den lange ende

  • #2   14. apr 2017 En turbo er som sådan en rimeligt simpel ting, men tolerancerne skal satanrasme være i orden, og afbalanceringen ligeså, og det er den bare ikke på de billige.

    Kort og godt, køb hellere renoveret kvalitet end en ny kina turbo.


  • #3   14. apr 2017 evt få den du har renoveret det plejer jeg at give mellem 2000 og 3000 kr for men vis du passer din tdi motor med olie skift og filter ved 10.000 til 15.000km så skulle din turbo holde mange km i nu skiftet først min turbo på min 1.9 pd tdi ved 460.000 km det var første gang den fik en skiftet

  • #4   15. apr 2017 Få den renoveret her hos min kammi smiley

    http://www.turbohuse.dk/

    Ikke fordi han er min kammi ,men fordi han laver godt stykke arbejde og har nye maskine til det.
    Det er garanti og certifikat på afbalancering.
    Men den der montere Turbo skal også finde og fjerne årsag til hvorfor den gik i stykker .ellers vil hvilken som helst Turbo gå i stykker hurtig eller med det samme .
    Smørings problem ??
    Modtryk i udstødning ?? til stoppet partikel filter
    Fremmedlegeme ??
    Andre fejl og mangler
    Og sælfølgelig rensning af olie system,af med bundkar,tjek af olie sien,ny kvalitets olie og filter ,luft filter også.


  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #5   16. apr 2017 Mange tak. Dejligt med kompetente svar.
    Mido Z: Turbohuse.dk har jeg allerede kigget på smiley


  • #6   16. apr 2017 det også ham i Nørresundby jeg kun bruger har fået renoveret mange turboer ved ham så kan også sige hans arbejde er i orden og vis der er en fejl bliver det lavet igen

Kommentér på:
Erfaringer med "billige" turboer.

Annonce