{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Anders M
Anders M
Tilmeldt:
2. apr 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21

Gitter på kofanger AC-beskyttelse - Clio {{forumTopicSubject}}

Hej herinde,

Håber I kan hjælpe.

Hastekøbte en Clio 3 dCi i februar da den gamle 206'er brød sammen. Jeg nåede at researche lidt inden, og en gængs fejl på Clio'en kunne være defekt aircondition, da luftindtagene på kofangeren er meget store. Jeg tog chancen.
Nu har jeg så betalt en pæn sum for skifte af kondensor/køler + diverse, surt!
Men jeg vil ikke have at stenslag eller lignende skal skade den igen, så nu vil jeg have gitter for luftindtagene. Jeg søger råd og vejledning til, hvordan dette monteres.
Er det bare at købe noget gitter hos THansen eller lign., noget rudelim og evt. lidt strips?

Tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gitter på kofanger AC-beskyttelse - Clio
  • #1   14. apr 2017 Strips er den bedste måde at spænde gitter med:)

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   14. apr 2017 ja

  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #3   14. apr 2017 Cool, tak. Det vil jeg få gjort snarest.

  • Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   16. jun 2018 Hej Anders - Jeg har haft samme problem med min Clio III ST 2012 - Fik du sat net i? - og i så fald, hvordan har det så virket? - + og -'er smiley

  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #5   17. jun 2018 Hej Kristian,

    Det har ikke fungeret. Har fået den skiftet igen her for et par uger siden smiley :(
    Fik at vide af mekanikeren, at den slet ingen beskyttelse har under bunden! Så sten kan ende mellem blæser og radiator, hvor sten bliver slynget rundt og ind i radiatoren. Skal til mekaniker i morgen og høre til, om de kan montere beskyttende gitter under bunden - med nem afmontering og adgang til bundkar, eksempelvis. (+ have hornet fikset).

    Har brugt alt for mange penge på den bil. Ikke Renault igen smiley


  • Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   30. jun 2018 Hej Anders
    Tak for dit svar. Jeg er lidt usikker på, om du endte med at montere et gitter elle ej? - og i så fald, hvilken slags? - Derudover forstår jeg simpelthen ikke det med, at du ingen beskyttelse har underneden. Min Clio III St har en bundpalde, og det eneste sted, hvor der kan komme sten ind er forfra gennem rillerne i kofangeren? - Jeg har tænkt på at montere voliere trådnet https://goo.gl/meFTVu , og håber det kan minimere risikoen. Meget af det der sports-gejlings-gitter man kan købe er meget fint masket, og jeg er bange for at det vil begrænse luftindtaget - f.eks. https://www.biltema.dk/bil---mc/styling/udvendig-styling/grillnet-2000019015 eller https://www.thansen.dk/soeg/?q=sportsgitter

    Vh Kristian


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #7   30. jun 2018 Hej Kristian,

    Jeg monterede selv gitter foran sidste år uden effekt. Og det er sådan noget finmasket sportsgejl. Jeg har ikke haft problemer, selvom bilen er chippet, og derved burde have brug for lidt ekstra luft/køling af og til.

    Har ikke selv kigget min under bunden, men tager mekanikerens ord. Burde undersøge, om der findes en helt almindelig reservedel, som kan beskytte lidt.



Kommentér på:
Gitter på kofanger AC-beskyttelse - Clio

Annonce