{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.531 visninger | Oprettet:

Focus 1,0 eller 1,5 {{forumTopicSubject}}

Så kom dagen sgu, fruen skal have nyt køretøj smiley

Hun har været ude og prøve en masse forskellige og er kommet frem til at en Focus opfylder alle hendes krav.
Hun har prøvet bilen med begge de ovenstående motorer. Selvfølgelig er der noget mere skub i 1,5 Ecoboost udgaven med 150 hk kontra 1,0 Ecoboost med 125 hk.

Men nu til spørgsmålet.
Er der en af disse motorer der er at foretrække frem for den anden, med hensyn til holdbarhed og vedligeholdelse?
Kan tilføje at kørselsbehovet ikke er særlig stort (10-15.000 km/år).

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Focus 1,0 eller 1,5
  • #1   20. apr 2017 Kig på prisforskellet 125 kan du chippe ca 5000kr uden problemer til 150hk og det holder så hvis pladsen ikke er det store problem og så betaler du kun 310kr havåret i grøn afgift. Ford motore ecoboost er generelt stabile og der er ikke rigtig noget at komme efter.

• #2   20. apr 2017 1.0 er kun lige nok til en Fiesta i en focus skal det være en 1.5motor som minimum.

• #3   20. apr 2017 Havde også valgt den lidt større 1,5 liters ecoboost.
    Kører en del bedre, mere moment og forholdsvis økonomisk.

• #4   20. apr 2017 Mit første valg ville også uden tvivl være den større 1,5 liters motor, grundet de flere hk og ikke mindst moment.
    Så er der den lille 1,0 og en chip. Det er ikke noget jeg ville være tryk ved og slet ikke på en helt "ny" bil.
    De ekstra årlige omkostninger i forbindelse med grøn afgift er ikke noget jeg ser så stort på, det er trods alt småpenge at bruge, hvis den større motor både køre og holder bedre.

• #5   20. apr 2017 Chiptuning af den lille så får den faktisk samme hk som den "store" har (150 hk og 250 nm)
    Og de holder de sagtens til, så det skal du ikke være nervøs for hvis valget falder på 1,0 smiley

• #6   20. apr 2017 Når jeg siger at jeg ikke er meget for at chippe den, så er det fordi jeg ikke har lyst til at miste min garanti. smiley

• #7   20. apr 2017 Nu køber man jo ikke ny bil med det formål straks at smide ens motor/drivlinie garanti ud ved at chiptune den, jeg havde under alle omstændigheder valgt den med 1,5 den køre bare så meget bedre især på motorvejen.
    Edit: prisforskellen er omkring 20000kr, jeg havde valgt 1,5

• #8   20. apr 2017 På Focusen har jeg ikke set chippen give mere end 145 hk, på fiestaen giver chippen mere.

Jeg ville vælge 1.5'eren.

• #10   20. apr 2017 Anden motorstyring.

• #11   21. apr 2017 Nu siger alle. bare chip 1.0 motoren.

meen 1.5 motoren kan jo også chippes. og så så yder den igen mere end en chippet 1.0 smiley

• #12   21. apr 2017 Ja de får vidst lidt over 200 hk

• #13   21. apr 2017 Hej Før jeg fik min Focus STC 1,6 ecoboost fra 2012, havde jeg en Fiesta 1.0 125 hk.

Fiestaen kørte fint og var forholdsvis frisk, men når jeg skulle til jylland med fuld opparkning ryg km/l helt i vasken hvis jeg skulle holde de 130 km/t når det var lovligt. Mine forældre havde på det tidspunkt en focus med 1,6 150 hk og den gjorde det noget bedre på motorvejen og holdte økonomien bedre end 1,0 fiesta. Så da jeg fik en barn her for 9 måneder siden valgte jeg at bytte min fiesta til brugt 1,6 150 istedet for en næsten ny 1,0, da jeg gerne ville kunne overhale selvom bilen var fuldt læsset og samtidigt ikke smide benzin økonomien ud af vinduet hver gang det skulle gå tjept... Jeg har ikke fortrudt mit valg. Og som en anden bemærkede for 1,5/1,6 ecoboost 200 hk og 300 NM med chip og at købe en helt ny bil med henblik på at ydelsen skal være bassert på at cippe den, er efter min mening forkert.

1,5 er efter min mening vejen frem, desuden tror jeg det vil være en langt mere eftertragtet bil den dag i skal af med dem, da 80 % idag købes med 1.0 og brugtmakedet vil flyde med disse kontra 1,5.... (se bare brugtpriserne idag)

Kommentér på:
Focus 1,0 eller 1,5

Annonce