{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Vand på motorstyreboks {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Peugeot 206 1,4 benzin fra 2006 som har kørt 170.000.
Motorstyreboksen sidder ude i højre side af motorrummet, nærmest nedenunder de der riller i kølerhjelmen, hvor tårnlejet osv. Sidder nedenunder.
I går da jeg kørte i regnvejr og stillede den ind i garagen, åbnede jeg motorklappen og kunne se, at der lå vand på motorstyreboksen og stikkene til den.
Mit spørgsmål er så, er dette en kendt fejl og hvad kan man gøre for at udbedre den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand på motorstyreboks
  • #1   29. apr 2017 ja det er en kendt fejl har også døjet med at der kommer vand i ecuen (styreboxen) på både 206 og 307er det jeg har gjort ved min 307er for at løse det problem tog styreboxen op opdaget den faktisk at den var våd i selve stikket til selve ecuen og ecuen udvendig og nede hvor stikket sidder jeg lå den i varme rummet jeg har lod den tøre i et døgn og blæste stikket tør gav stikket nogen vandafviser på dåse der efter lavet jeg en vandtæt kasse der passet ned over sikringkassen og ecuen uden i motorrummet hvor stadig den originale kasse der sider oven på passer på i nu så men stadig så det hele kan ånde så der ikke kommer kondens der inden ved ecuen og stikket plus jeg lavet en ny stil fra batteriet minus til motor og selve karossen da lige 307er er kendt for dårlig stil så nu var det også så godt forbygge som man kan men vis du ikke har en kasse til at lave det med kan du også bruge en vandtæt pose bare husk at den skal kunne ånde fra bunden af ellers kommer der meget kondens i den og så har du fugt problemet igen

• #2   29. apr 2017 Hvordan har du lavet den kasse? Kan du ikke sende et billede?

• #3   29. apr 2017 skal jeg nok når jeg engang kommer hjem

• #4   29. apr 2017 blev selv opmærksom på det problem første gang da jeg har en ven der har en magen til min bil hans bil meldte nye fejlkoder hver gang man sætte tester på den og ville kunne starte hver 2 gang man forsøgte da jeg tog stikket af til ecu var den rigtig fugtig og selve de stifter er går ind i stikket var der tæret 2 væk så det skulle ikke ske med min så tog de forhold regler med at vandsikre min ecu for på hans måtte jeg finde en ny brugt ecu med samme nummer og få et firma til at flytte alle data over I den nye ecu fra den gamle så nøglen bsi og andet ikke skulle kodes igen

• #5   1. maj 2017 Ville du ikke sende et billede af din vandsikring? smiley

• #6   1. maj 2017 ja skal nok få taget et i dag men det bare en alm slik kassen der passer ned over så der er ikke noget indviklet i det

• #7   10. maj 2017 Vil du ikke sende et billede af din kasse? skal nemlig lave en til min egen i morgen smiley

• #8   10. maj 2017 jeg kan ikke lægger billederne ind har forsøgt mange gange nu har du et nummer jeg evt kan sende det til på mms

• #9   10. maj 2017 Ja 31148619
    Tusind tak smiley

• #10   10. maj 2017 har sendt de billeder

Kommentér på:
Vand på motorstyreboks

Annonce