{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Bo C
Bo C
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 25

BENZIN PRISER::: PROTESTER.... {{forumTopicSubject}}

Hej alle bil tosser....

Send lige en mail til Skatteministeren, og opfordrer alle til det. Jeg skrev:

Nu må det snart være slut! Det kan simpelthen ikke passe at prisen på 1 liter benzin, nærmer sig de 10kr. Prøv at sætte jer ind i hvor stor en udgift det efterhånden er for den alm. borger. Hvis priserne fortsætter sit styrtløb opad, presser i mange mennesker til at sælge deres bil og i væreste fald, deres hus! Mange mennesker er dybt afhængige af deres bil osv. hver dag og har, lige meget hvor meget i tror det, ikke mulighed for at komme på arbejde osv. ved hjælp af de offentlige transportmidler.

Hermed en opfordring til ministeren om at nedsætte
afgiften på benzin og olie der efterhånden ikke er til
at betale for almindelige borgerer i dette land.

Så kom i gang, det er kopieret fra VAGCARS.DK hvor mange allerede har skrevet mails... Det hjælper kun hvis vi er nok, så fat tastaturet!!!

Mvh Bo 16V

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BENZIN PRISER::: PROTESTER....
  • #1   26. maj 2004 Fed idé. Smider du lige et link til adressen på de kære minister...

• #2   26. maj 2004 Ja, det kommer her,,, Sorry...:

skm@skm.dk

• #3   26. maj 2004 Til Lars T... I USA, som nok i bund og grund er skyld i de priser, ligger niveauet på 1,00- 1,50 kr pr liter, så det er vist et spørgsmål om afgift.... Har jeg ret?

• #4   26. maj 2004 Fed idé.... Tror ikke at folk bliver nødt til at sælge hus og bil, men selfølgelig skal prisen da ikke være så høj! Til Lars T: Det er muligt at Benzinen er dyrere i England, men de betaler jo heller ikke så meget i div. afgifter, forsikringer osv. På den måde, vejer det jo så sig selv op!

• #5   26. maj 2004 Fed idé.... Tror ikke at folk bliver nødt til at sælge hus og bil, men selfølgelig skal prisen da ikke være så høj! Til Lars T: Det er muligt at Benzinen er dyrere i England, men de betaler jo heller ikke så meget i div. afgifter, forsikringer osv. På den måde, vejer det jo så sig selv op!

• GHOST (WTP) .
    GHOST (WTP) . Tilmeldt:
    feb 2004

Følger: 2 Emner: 26 Svar: 170
    #6   26. maj 2004 Har sendt!

• #7   26. maj 2004 Er gjort... Synes alle skal gøre det..!!

• #8   26. maj 2004 Nu skal i jo lige huske at det ikke kun er i dk at priserne stiger ! det er over hele verden..

Bo C : ifølge en amerikansk boende dansker her fra bilgalleri er prisen på benz altså oppe på 2,5 - 3 kr derovre =) hehe.. men stadig billigt..

• #9   26. maj 2004 Hey Henrik M.. Ja, det stiger over hele verden, og det kan vi intet gøre ved, men afgiften, kan ændres, og det må vi jo så forsøge at gøre... Den pris jeg havde fra US var fra efteråret, men alligevel, hvor meget ville din økonomi være bedre, hvis vi kun skulle betale en tredje del i benzin?

• #10   26. maj 2004 Hey Henrik M.. Ja, det stiger over hele verden, og det kan vi intet gøre ved, men afgiften, kan ændres, og det må vi jo så forsøge at gøre... Den pris jeg havde fra US var fra efteråret, men alligevel, hvor meget ville din økonomi være bedre, hvis vi kun skulle betale en tredje del i benzin?

• #11   26. maj 2004 har sendt.......vi må jo stå sammen !!!!

• #12   26. maj 2004 Lars T: Jeg mener nu ikke at forsikringerne er dyrere derovre, havde engang en kammerat der var forsikret ved Lloyd i England, og der var det jævnt billigere end man kunne opdrage en forsikring magen til i Danmark. Men tiderne skifter, og de kan selfølgelig være steget, skal ikke kunne sige det!

• GHOST (WTP) .
    GHOST (WTP) . Tilmeldt:
    feb 2004

Følger: 2 Emner: 26 Svar: 170
    #13   28. maj 2004 her skal i se...jeg skrev som sagt til skatte ministeren...Fik svar idag.

Svar lød sådan:

Kære ****** ******
    Tak for din mail om benzinpriserne. Skatteministeren har bedt mig om at svare på din henvendelse.

Det er ikke regeringen eller Folketinget, der træffer beslutning om fastsættelsen af priserne på benzin. Afgiften på benzin m.v. er en afgift pr. liter og er derfor uafhængig af de svingende priser. Lige som afgifterne udgjorde et fast beløb, da priserne for nogen tid siden på grund af konkurrencen på markedet var lavere, udgør de også et fast beløb nu, hvor priserne stiger.

Hvis man nedsatte afgiften på benzin m.v., ville der komme til at mangle betydelige beløb i den "fælles samfundshusholdning". En regering er altid nødt til at prioritere de økonomiske midler, der er til rådighed. Det er regeringens opfattelse, at det økonomiske råderum, landet har, skal bruges målrettet på at nedsætte skatten på arbejde. Dette er netop sket. Der er derfor ikke planer om at nedsætte afgiften på benzin eller anden form for motorbrændstof.

Med venlig hilsen

Vibeke Houmand

• #14   1. jun 2004 Så er den sendt

Det kan sku ikke være rigtig

Kommentér på:
BENZIN PRISER::: PROTESTER....

Annonce