{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Niels M
Niels M
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 28

Skift af kofanger {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved ikke meget om biler, har lavet forskellige på biler før.
men jeg skal skifte min forkofanger på min Suzuki Alto fra 2005.
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan, det gøres? Skal man feks havde hjul og sådan noget af?
Og hvilket værktøj jeg skal bruge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af kofanger
  • #1   7. maj 2017 Bedst hvis du kan komme på lift og af med hjulene .,men ikke nødvendig bare mindre træls.
    Du skal bruge en lille flad skruetrækker til de plastik klips og en lille 10-er top,
    så tror jeg du kan klare dig .det er ikke ret mange skruer på den.men de kan være rustne

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    maj 2011

#2   7. maj 2017 Tak for dit svar. Det lyder dejligt ligetil. Har desværre ikke mulighed for lift. Men har 2 bukke som jeg kan klodse bilen op på. Ang rust så har jeg WD40 som jeg håber kan opløse det væreste rust. Håber det vil være nok

• #3   8. maj 2017 Lad være med at give dem wd40, det kommer bare ind i selve hovedet, og så kører skruetrækkeren bare rundt i stedet for at skrue den af..

hvis du ikke kan få boltene af, så giv dem et par slag, og hvis du SKAL bruge wd40 sø sørg for at det kun kommer ned i gevindet...

• #4   8. maj 2017 køb heller noget rigtig rust løsner,
    istedet for wd 40, som er godt/skidt til alt ting,

der findes bedre. produkter til smør og til rust løsner som wd 40

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    maj 2011

#5   8. maj 2017 Hvad vil du anbefale til at løsne rust i stedet for wd40

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #6   8. maj 2017 Jeg syntes heller ikke at wd40 er særligt godt, brug caramba eller noget andet decideret rustløsner. Biltemas er ganske OK syntes jeg.

Hvis jeg skal tackle noget på min egen bil som jeg ved er rustet rigtigt godt sammen giver jeg skruer og bolte et solidt sprøjt rustløsner et par gange over et par dage op til jeg skal i gang, evt. kombineret med et par slag på en slagskruetrækker eller fastnøgle så det bliver stresset lidt.

Varme er det bedste, hvis man kan varme emnet op så det bliver rødglødende og så smelte et stearinlys direkte på så løsnes selv bolte på en udstøsningsmanifold som regel uden problemer.
    Men man kan jo ikke varme på skruer der sidder i plastic så det var vist et sidespring..

• #7   8. maj 2017 Sorry låner lige tråden. Igår skulle jeg pille en sidespejl på min getz fordi varmen virker ikke på venstre sidespejl. Jeg skulle pille den af og måle ledingerne for at se hvad der var galt. Der sidder 3 skruer på den og den ene sad godt fast (ikke rust) har prøvet alt men jeg kunne ikke får den af, også wd40. Var ved at ødelægge skruen til sidst og blev derfor nødt til at give op smiley

Kommentér på:
Skift af kofanger

Annonce