E60 M5/M6 vs 550 eller AMG? {{forumTopicSubject}}
Haaaaløjsa,
Står og lurer på ny vogn, har lidt kig på E60 M5/M6 eller 550, som jeg har haft en af.
Er M5 eren en problem bil? Ja ved godt at jeg nok ikke kommer til at køre 20 km/l men er nu ikke derfor jeg har kig på den, eller skal jeg springe over i en helt anden grøft og gå efter en AMG i forhold til pålidelighed?
Helst nogen som kender til bilerne tak.
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 81 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.016
M5 har problemer med plejllejer ligsom E92 m3'eren har..
AMG'en kender jeg ikke til..
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
Det er ikke nok at have pengene til bilen, regn med at sæt et mærkbart beløb til side til løbende rep og vedligeholdelse af den. Har du ikke til det, så vælg hellere en mindre model, som du kan holde kørende istedet for.
Nu er jeg ikke helt inde i E60 reservedels priser, men en vandpumpe uorg til E39 520i koster ca 250kr hvor en vandpumpe til en E39 M5 til sammenligning koster små 3000kr, også uorg.
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 797
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 797
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 270 Svar: 675
Jepsen koblingen er et svagt punkt på SMG gearkassen, specielt hvis du bruger launchcontrol, havde tænkt på manuel gearkasse, schmiedmann siger 12.000 alt inkl. På koblingskift på en M5'er.. jeg tror sgu det bliver en M5'er, det skal fandme prøves:-)
Tak for input allesammen
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Du bør have god luft i økonomien med sådan en bil, også selvom de efterhånden ikke koster så meget længere. Alene forsikring og ejerafgift kan være dyrt.
Det kan også nemt koste en del hvis den skal på værksted. Min Audi fik eks. et problem med bagtøjet, eller noget i den stil, og det havde været en udgift på 100.000 kr. hvis ikke der havde været garanti på den.
Sidste service kostede over 10.000 kr. (Audi laver det dog langt billigere hvis man forudbetaler for flere services). Dæk er dyre fordi man sætter ikke discountdæk på en performance bil. Bilen er tørstig, og skal jævnligt forbi tanken og have mere V-Power (min kører 5.5 km/l ved normal kørsel).
Man kan selvfølgelig god smide sådan en bil til service/rep. hos den lokale fusker mekaniker, som er billig, men tør man?
Det koster at have det sjovt, men er man villig til at betale, så er det også sjovt
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
Men biler er i dag nået dertil, hvor de er blevet så kvikke, at man ikke længere kun bør at gå op i, om det er 3.9s eller 4.5s til 100km/t. Det er langt hen ad vejen også et spørgsmål om, hvilket bil man smiler mest i! Og der vinder BMW's NA M-modeller generelt for rigtig manges vedkommende. Selv BMW er jo også ligeglade med det der ræs nu om dage.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 797
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Husk de snoet veje skal være på en tør sommer dag (dem har vi jo så ikke så mange af desværre) er det normal dansk vådt føre så havner du i grøften hvis du skal følge RS6 og snakker vi sne eller is så lad du heller BMW stå i garagen.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 797
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 797
E60 M5/M6 vs 550 eller AMG?