{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Fælge og sommer dæk. For stort ? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen. Står lidt på herrens mark. I det jeg har fået sommer sutter på. Fordi jeg købte dæk og fælge brugt til min nissan almera 1, 5 2003. Men højre forreste hjul går imod, engang i mellem. Når man bremser og tag højre sving.. fælge og dækkene har målet. 205/55 16 tommers. Er det for stort for min bette nissan eller har jeg en defekt. Der meget mere hjul plads. I venstre forreste end der er i højre. Har det evt. Noget at gør med den trækkende hjul ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælge og sommer dæk. For stort ?
  • #1   16. maj 2017 Hvis hjulene er samme str. I begge sider så tjek lige om du har knækket en fjeder så bilen er lavere i højre side

• #2   16. maj 2017 Kan også være, at højre fælg har en andet ET tal (også kaldet indpresning).
    Hvis det er tilfældet skal du have en fælg med korrekt ET.
    Specifikationerne er:

NISSAN Almera 95- N15 Bolt afstand 4 x 100 ET 40 Center hjul 59,1 Møtrik M12x1,25

Prøv evt. først med reservehjulet. Du kan evt. søge hos autoophuggere.

• #3   17. maj 2017 Hey ja, men inpressningen er inden for tolerancen.den står mellem 37 til 45. Og de er 45. Men jeg mistænker dæk profilen selv. Det er en n16 så målene hedder 4×114,3. Max 65 dæk profil og 16 fælge. Mistænkte om ser evt var noget med styre tøjet.

• #4   17. maj 2017 Melander helt præcist tænker jeg det samme ik fjederen men måske min stød dæmper. Den har jeg også overvejet og få checket

• #5   17. maj 2017 støddæmper ændre ikke på højden,
    med mindre der er monteret en forkert en

støddæmper, dæmper kun svingninger, fra ujævn vej

det er fjedrennsom holder bilen oppe i højden

Kommentér på:
Fælge og sommer dæk. For stort ?

Annonce