{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Køle blæser 1.5 crdi {{forumTopicSubject}}

Hej, blæseren til min køler vil ikke tænde det har den ikke gjordt i et stykke tid overhovdet. Med temp laser kan jeg kun måle den øverste kølerslange til at være max 80-85 grader dog bliver indsugningen 50-60 grader. Jeg har byttet rundt på relæerne og tjeket sikringer. Der er ikke tempatur måler i bilen så jeg ved ikke om den bliver for varm. Håber i har nogle ideer
Hyundai getz motor kode d4fa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køle blæser 1.5 crdi
  • #1   17. maj 2017 Der må jo sidde et stik et sted og dermed en termostat, der skal tænde for blæseren? Tag stikket af og tjek hvor mange ben det har. Er der to ben "luser" du dem over, men uden at have fingrene i farezonen hvis blæseren starter.
    Er der tre ben, vil det ene sikkert være en plus til to hastigheder. "Lus" imellem det strømførende ben og de to andre på skift.
    Kører blæseren, er termostaten muligvis defekt, men da du ikke har en måler, er du ilde faren hvis den pludselig koger kølevandet af sig.
    Hvis du er modig og har et øje på temperaturen, kan du jo lade den gå tomgang til den øverste kølerslange når 95 grader. Der BURDE blæseren køre.
    Hvis den ikke gør det, er det tid at stoppe, da temperaturen stiger når du standser motoren.

Hvis muligt, kan du lave en snydekontakt, så du manuelt kan starte blæseren
    og lade den køre, når du holder stille.

Jeg ville nok ofre et termometer hvis jeg var dig. Jeg ville være panisk ved tanken om en rygende varm motor, som ingen kender temperaturen på.

• #2   17. maj 2017 Ok så tage en eller anden ledning og sætte på batteriet og til blæser stikket ?

• #3   17. maj 2017 Og termostaten er skiftet for et par måneder siden

• #4   17. maj 2017 Prøv i første omgang at se hvor mange ben der er i stikket. Så laver du en stump ledning eller metal og luser benene i stikket. Det burde få blæseren til at rotere.

• #5   17. maj 2017 Mon ikke der er en advarsel ved for varm motor? Vores jazz har hellere ingen visning af temp, men viser blå og derefter rød hver gang man sætter tænkning på mens nålene kører op og ned og kontrollere
    Hvis motoren er kold så lyser den blå lampe når man har startet motoren og slukker lidt tid efter og går ud fra den også bliver rød hvis den når varm

• #6   17. maj 2017 Jo ved 120 grader den har aldrig lyst. men det kunne vel være tempatur måleren der er i stykker eller har den 2 ?

• #7   18. maj 2017 Temperatur føler sidder lige over gearkassen ind i topstykke med 2 ben i. Men har nu aldrig set problemer med køleblæser eller temperatur føler. De skal stå i tomgang i længe, for at blæseren starter. Men ellers sæt tester på, så kan du aflæse temperaturen smiley

• #8   18. maj 2017 Kasper jeg har kørt i kø ved harmborg i lang tid i varmen. Og kørt 160 hele vejen fra jylland til lyon og tilbage i et ruf. Uden blæseren på noget tidspunkt har tændt. Jeg under mig også over at jeg kan brænde mig på indsugningsmanifolden. Dog er intercooleren altid kold.

• #9   18. maj 2017 Jeg kom lige hjem fra arbrjde og tempaturen målte 76 grader (30 km) så lod jeg den stå i tomgang til den nåede omkring 84, og så tændte blæseren og tempaturen fladt lyn hurtigt til under 80 så alt virker vidst og efter at have byttet relæer ?

Kommentér på:
Køle blæser 1.5 crdi

Annonce