Fejl i katalysator {{forumTopicSubject}}
Forsættelse på tidligere indlæg: http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1330639-vgr_ventil_
Siden bilen viste motor fejl og jeg fik fejlen læst og slettet har jeg ikke oplevet fejlen siden. Ingen VW værksteder har haft tid men de mente også at jeg sagtens kunne kører i bilen mm. at fejlen viste sig igen derudover fik jeg anbefalet at skifte Differenstryksensoren da den alene sagtens kunne være problemet - så jeg købte en forleden. Inden jeg nåede at få den skiftet meldte bilen i går "fejl i katalysatoren" (Konstant gult lys i katalysator lampen) Jeg skiftet efterfølgende selv Differenstryksensoren men der er stadig lys i lampen.
Skal fejlen nulstilles på et værksted hvis det var sensoren - eller ville lampen så stoppe med at lyse selv?.
Jeg kan forstå på en nabo at VW i Tyskland nok vil give Kulance hvis det er EGR ventilen når bilen har kørt under 145.000 km?
Jeg har ringet rundt til stort set alle VW værksteder i nærområdet og ingen har tid de næste 3 uger. De er også ret delt i forhold til om hvorvidt VW vil dække i forhold til at det kan have noget med NOx sagen at gøre og de er ligeledes ret delt om hvor vidt at de vil give kulance på regningen. De fleste af værkstederne vil skifte EGR ventilen mens et par værksteder mente at vi lige kunne starte med sensoren for at se. Nu har jeg oplevet tidligere at jeg er blevet snydt af VW værksteder herhjemme og derfor er jeg da også ret bekymret for at få bilen lavet herhjemme når de ligeledes kan være så delt.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Fejl i katalysator