{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

sars .
sars .
Tilmeldt:
20. aug 2006
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

ny bil Ford Focus 1,0 SCTi 125 Titanium st.car 5d {{forumTopicSubject}}

Jeg står over for mit første bilkøb, altså af en nyere bil, så jeg har aldrig prøvet at forhandle før. Bilen er indregistreret for et år siden, så den er et år gammel og har kørt ca. 11.000km.

Bilen (som er en Ford Focus 1,0 SCTi 125 Titanium st.car 5d) koster ca. 224.000kr.
Så har jeg en gammel bil som jeg ca. kan få 10.000 kr for i handlen.
Hvor meget er et realistisk bud på hvad jeg kan få den forhandlet ned til? Der er nogen ting jeg kunne tænke mig: mørklagte bagruder, anhængertræk og vinterdæk. Er det sådan noget man kan forhandle sig til, eller afslag på prisen?

Venlig hilsen og på forhånd tak
1. gangskøberen som er blank på forhandling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil Ford Focus 1,0 SCTi 125 Titanium st.car 5d
  • #1   31. maj 2017 Tja. - jeg gav ikke ret meget mere for min nye Ford Focus. Det var nemmere at handle en god pris på en ny end på en brugt.

  • #2   31. maj 2017 Fords nypriser er meget til forhandling men vi forhandler mig os altid til vinterdæk og hvad vi gerne vil have smiley
    Jeg lader dem også altid skrive min bils pris højere eller lavere end hvad vi aftaler hvis de vil det, og det vil de som regel gerne smiley Det vigtigste for mig er hvad jeg skal betale i sidste ende og ikke om jeg får 10 eller 100.000 kr for min bil


  • sars .
    sars . Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #3   31. maj 2017 Hvis man tager udgangspunkt i hvad den ville koste fra ny, så er den jo sat meget ned. Men min umiddelbare tanke er også vinterdæk og træk. Men Kasper hvad er fordelen for dem at de skriver den højere?

  • #4   31. maj 2017 Det ved jeg ikke det er vel noget med registreringsafgiften eller afskrivning af tab eller noget, men ved ikke om det er det samme ved brugtbils handler

    Men for mit vedkommende er det jo ligemeget om jeg har betalt 200.000 for den nye og har fået 25.000 for min = 175.000 i bytte
    Eller om jeg giver 225.000 for den nye og får 50.000 for min = 175.000 i bytte
    Hvis han kan tjene på dette og jeg ender med en billigere slutpris så er det jo win win smiley


  • sars .
    sars . Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #5   31. maj 2017 smiley

  • #6   1. jun 2017 Det jeg har mest held med er at sælge den gamle bil selv, enten privat eller til en forhandler og så købe den nye i ren handel - fik faktisk tilbud på en ny Ford Focus Fun st.car 1,0 125 hk til 226.000 på gaden med træk og vinterhjul her i foråret - valgte dog en med lidt mere udstyr og lidt højere pris

Kommentér på:
ny bil Ford Focus 1,0 SCTi 125 Titanium st.car 5d

Annonce