{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.044 visninger | Oprettet:

Køre med olie i vandet {{forumTopicSubject}}

Min olie køler var gået på min Audi 80 1,8s så den blandede olie i vandet(heldigvis ikke omvendt) jeg har skiftet kølervæsken men der er stadig lidt Mayo i ekspansionsbeholderen.. det er svært at få helt væk. Kan jeg godt køre sådan? Kølervæsken er helt ren der sidder bare lidt snask på indersiden af beholderen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre med olie i vandet
  • #1   1. jun 2017 rent vand i anlægget, sammen med en god sjat opvaskemiddel, og så kør en rigtig god lang tur, gerne et par timer, og så skifte vandet ud med ren kølervæske bagefter.

• #2   1. jun 2017 Prøv lige at undersøge hvad beholderen koster. Er den billig, så skift den uden at tappe vandet af den, så bliver mayo nemlig i den gamle beholder og render ikke ned i motoren igen.

• #4   1. jun 2017 Man skal lige passe på med at bruge noget hidsigt skidt, da det kan angribe køleslanger og sådan, så de mørner indefra.

Fordelen ved opvaskemiddel, er at det er kraftigt fedtopløsende, og ganske effektivt, men harmløst overfor alt andet.

• #5   1. jun 2017 Olie vil altid lægge sig oven på kølervæsken, derfor er det i beholderen. Vi plejer at kunne fjerne det ved at skifte kølervæske, og derefter skifte beholderen efter nogle dage, og efterfylde kølervæske. Du må ikke tappe vandet af den, for så render olien ned i motoren igen. Men hold det i beholderen og skift den smiley

• #6   1. jun 2017 Mon ikke den tåler en køretur på 50km med lidt Mayo i beholderen? Renser det imorgen

• #7   1. jun 2017 Tak for svar smiley

• #8   1. jun 2017 Du kan bare afmontere beholderen, fylde en håndfuld småsten i den sammen med lidt vand og sæbe, og så ryster du til den er ren.
    Super enkelt og gratis, og jeg garanterer den bliver som ny smiley

• #9   2. jun 2017 ulempen ved olie i vand, eller det har været olie i vandet, er at slanger mørne indefra, pga olie nedbryder gummiet,

køler slanger, tåler ikke olie,

har prøvet på flere biler, hvor der har været olie i vandet, at efterfølgende er køler slange begyndt og blive utæte,

så jo før man få det ud, jo bedre er det

Kommentér på:
Køre med olie i vandet

Annonce