{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.654 visninger | Oprettet:

Camilla H
Camilla H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Rumdimensionerne på en varevogn/kassebil {{forumTopicSubject}}

Halløjsa folkens derude smiley

jeg er et kreativt menneske, der har tænkt sig at købe en brugt billigt skrammel af en varevogn for at omdanne den til et midlertidigt hjem for en stund indtil mine boligforhold bliver i orden.

jeg har dog kigget igennem diverse nye modeller for at prøve at finde de basale facts omkring størrelsen på sådan en basse.

Det jeg i særdeleshed ikke har kunne finde er selve bredden på en typisk kassevogn, da det er vigtigt at vide i henhold til min planlægning af dens indretning. (ved godt at kassevogne kommer i alle mulige forskellige længder/akselafstand og højder. Men jeg mangler bredden!

bonus spørgsmål:
- jeg har kun det lille kørekort, så der er da visse varevogne/kassevogne, som jeg ikke må køre, eller? smiley

Med venlig hilsen
Camilla

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rumdimensionerne på en varevogn/kassebil
  • #1   6. jun 2017 Du må køre alle varevogne op til 3.500 kg totalvægt. Og du må ikke indrette en kassevogn til beboelse med fast inventar.

• #2   6. jun 2017 Du må gerne transportere campingudstyr i varerummet, da den er indrettet til godstransport, men du må ikke fastmontere "beboelses-udstyr" i en gulpladet bil. Du skal betale afgift af bilen, og få den indrettet som personbil, og så må du gerne ombygge den til beboelsesvogn (som jeg forstår).

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jun 2017

#3   6. jun 2017 Okay mange tak omkring med info om jeg måtte køre i alle varevogne med "lille kørekort" (sålængen vægten holdes)

Ja de ting ved jeg godt ^^ Det har jeg allerede tjekket smiley
    skaffe hvid nummerplade til den, da den ikke er erhvervs smiley

Men ja så mangler jeg bare at vide sådan hvor bred en typisk varevogn plejer at være smiley

• #4   6. jun 2017 Du kan jo ikke "bare" omregistrere din bil fra gule til hvide plader, du skal betale afgift af ombygningen. Du skal ligeledes have delene til at ombygge den til "personbil", f.eks. sæder, seler o. lign. Og det kan koste mange penge i afgift!

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jun 2017

#5   6. jun 2017 hhmmmm.... Så burde jeg nok søge fra starten af en kassevogn, som allerede er til privatbrug, har set på et par forskellige smiley

• #6   6. jun 2017 Jeg har sovet i firmaets iveco en gang på en madras med sovepose og de er vel 2 meter brede i kassen smiley

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jun 2017

#7   6. jun 2017 Mange tak Kasper J ^^!

• #8   6. jun 2017 Det er dem med glasfiber kasse og lift vi kører i, tror også de er begyndt at lave dem som almindelige og de er måske mindre smiley
    Vores er 3500 kg (alm kørekort) ved ikke om de fås tungere men tror det ikke

• #9   6. jun 2017 Det er ikke nok at finde en momsfri varevogn, bilen skal have hvide nummerplader. Du kan ikke bygge en momsfri varebil om til en camper, den skal være indregistreret til personbefordring.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #11   6. jun 2017 Man kan købe udmærket campingvogne fra ca 10.000 og op. Det koster kun en brøkdel af, hvad det koster hvis skat fanger dig i det du har planlagt. Jeg havde klart købt en billig campingvogn i stedet.

• #12   7. jun 2017 Jeps tag helt sikkert og køb en der allerede er til privatbrug, så kan du også allerede ved køb vide hvad den koster i vægt/ejerafgift, da det godt kan blive meget dyrt og er lidt af en jungle ellers.

Kommentér på:
Rumdimensionerne på en varevogn/kassebil

Annonce