2.263 visninger
|
Oprettet:
Privat og drift bil til under 80.000 {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal købe af bil.
Jeg har 80.000 at gøre godt med.
Bilen må ikke have kørt mere end 200.000 km.
Bilen skal være venstrestyret.
Vigtigst af alt så skal den udover at blive brugt privat også kunne bruges til drift.
Overvejelser:
-BMW 325i
-Lexus is200 med 1jz motor (Har hørt at den passer meget godt i bilen)
-Nissan 200sx
Er der nogen som lige tænker på den perfekte bil eller kender en "nem" tuning af en anden bil?
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 502
Når du drifter så slider det voldsomt på materialet, og halvdelen af tiden kommer du til at skifte bagtøj, kobling, ophæng mm. for ikke at nævne så er det lort at køre med fuld spær til hverdagsbrug
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Køb dig en god hverdagsbil for 30-50 og så køb en færdigbygget drifter for resten (der er et par gode til salg for 35.000 pt.) istedetfor.
En gadebil til drift, bliver du hurtigt træt af, især når du tænker på kilometrene, det er ligesom at din kæreste skal være pornostjerne, men må ikke være "kørt til", det gir ingen mening
Men kom med lidt flere oplysninger om hvad du gerne vil, så kan vi guide dig derfra.
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
Jeg vil ikke have 2 biler, jeg vil hellere køre med spær til hverdag.
Cawdy KN: Hvilke oplysninger vil du have?
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 502
God fornøjelse, du bliver en meget fattig mand tør jeg godt at love.
Taler af erfaring, med mindre du er født med en guldske i røven, så kommer du til at bruge alt hvad du ejer og har på "The best of both worlds" konstant og hele tiden.
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Er det bare til at trække et par 11taller foran teknisk skole og på Striben du er ude efter, eller vil du køre Rookie/Semipro til DHB/Allingåbro eller vil du bare til Brændertræf?
Skal du nøjes med under 200hk for at ku få råd til forsikringen, så bliver bilen ikke spændende at køre i til daglig, for at du kan få noget ud af at køre seriøst sidelæns og ikke bare rundt i en brænderring.
Køb dig evt en e46 og svejst bagtøj, så er du godt i gang med at ku køre til Brændertræf og se hvordan det går (husk Falck med i din forsikring og den dækker ikke en trailer med dæk at få hjem når gearkasse/kobling/trækaksler knækker
Billedet er af min 150hk Sierra fra DHB.
Svejst spær er nu heller ikke noget problem at køre med til dagligt, eller til syn for den sags skyld, det er dog lidt farligt i regnvejr, men tilgengæld har du mere styr på når den overstyrer, end med åbent differentiale, men den vil overstyre mere end normalt, så kæresten skal nok ikke ud og køre i den en regnvåd aften
Men at den vil fortsætte ligeud er noget vås, tværtimod, så vil den nærmere sidelæns og kan så styres på gassen, men det koster så i både dæk og trækaksler.
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 502
Men ellers hopper bagenden bare hvis det er på asfalt
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Selvfølgelig bliver køreegenskaberne da ændret, men det samme ville også ske med et spær der ikke er svejst, hvis dine fordæk ikke står bedre ved end dine bagdæk (bredden eksempelvis) når du gir den gas med forhjulene drejet og den ikke har poweren til at vride andet end forhjulene løse fra vejen
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 502
Køb en hverdags bil, og en drift bil ved siden af medmindre du har massere af penge
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
Jeg vil gerne have en bil som man kan lege lidt i på vejen (lukket vej
Men som også kan driftes med til events.
I mit hoved vil det vel være dyrere at købe 2 biler end 1?
Drift bilen skal vel laves ligeså meget som hvis det var en bil der blev brugt til det hele?
Hvad med sådan noget som 325i med M3 bagtøj?
Cawdy: Var du til DHB i år?
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3139233
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3245049
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3189987
Køb så en autotrailer og en af disse
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=64812
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=65246
Så du starter ud inde for budget og vil endda havde en god portion penge til at købe dele til driften for. Det gode ved en bane bil er at de ikke koster noget at havde stående. Det negative er at smider du 100.000kr i dem er de måske 20.000kr mere hver
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
Jeg ved bare ikke hvor smart det er at købe en ren driftbil, når jeg ikke har driftet før?
Men helt klart at overveje
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
De andre hverdags biler er alle Sjove biler der kan trække en autotrailer
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Driftbiler er VOLDSOMT ombyggede, styreudslaget skal forøges, køling skal forøges, drivlinjen skal forstærkes, og de fleste driftbiler er bastarder, vaske ægte frankenstein monstre med motor fra et bilmærke, gearkasse fra noget andet, bagaksel fra noget tredje, og tandstang fra noget helt fjerde.
Så nej, det bliver MONSTER dyrt at vedligeholde en gadebil der kan fungere som driftbil i weekenden.
Hvis du bare vil køre sidelæns rundt i den lokale rundkørsel i regnvejr kan en BMW E36 320 med et originalt spær sagtens gøre det uden problemer.
Så find ud af hvad du vil. En driftbil vil kunne sælges til næsten det samme du køber den for hvis det ikke er noget for dig. Racerbiler har ikke samme værditab som biler der er synede og på vejen.
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Døjede dog med den hydrauliske håndbremse.
Har kørt siden 2011, pånær sidste år, hvor jeg fik en søn og satsede på huset og værksted og at spare sammen til nyt projekt.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
bmw'en tror jeg sgu er for langsom ifht prisen... ville gå efter en nissan 200sx, men tror de er dyre at holde kørende..
apr 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 16 Svar: 223
Selvfølig siger det sig selv at hvis du køre sidelæns alle steder hen så går det i stykker.
Men med et budget på 80.000 kr for du mest for pengende med en volvo. Og med mindre du går helt amok og intet kan selv, så koster det heller ikke dit budget at bygge sådan en kampvogn.
og du vil bliver overrasket over hvor godt og hurtig de køre med ordentlig undervogn og lidt extra tryk på.
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
Cawdy: Jeg var selv til DHB, hvilken bil kørte du i?
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Den havde dog stået stille hele sidste år, så bøvlede med at håndbremsen ikke kunne blokere, så jeg kunne ikke initiere i svingene, så kørte kun 4-5 omgange inden førermødet kl 2 lørdag, hvor vi fik at vide at de havde bedømt under træningen og jeg ikke gik videre til kvalifikationen pga de havde mangel på tid >:(
Så kørte jeg på brænderpladsen og smed den i 2. Gear og så sprang trækakslen, så var der ikke så meget mere sjovt ved det ??
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Privat og drift bil til under 80.000