{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Privat og drift bil til under 80.000 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal købe af bil.
Jeg har 80.000 at gøre godt med.
Bilen må ikke have kørt mere end 200.000 km.
Bilen skal være venstrestyret.
Vigtigst af alt så skal den udover at blive brugt privat også kunne bruges til drift.

Overvejelser:
-BMW 325i
-Lexus is200 med 1jz motor (Har hørt at den passer meget godt i bilen)
-Nissan 200sx


Er der nogen som lige tænker på den perfekte bil eller kender en "nem" tuning af en anden bil? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privat og drift bil til under 80.000
  • #1   6. jun 2017 Drift bil og en nogenlunde driftsikker hverdags bil hører på ingen måde sammen.
    Når du drifter så slider det voldsomt på materialet, og halvdelen af tiden kommer du til at skifte bagtøj, kobling, ophæng mm. for ikke at nævne så er det lort at køre med fuld spær til hverdagsbrug smiley


  • #2   6. jun 2017 GLEM DET!
    Køb dig en god hverdagsbil for 30-50 og så køb en færdigbygget drifter for resten (der er et par gode til salg for 35.000 pt.) istedetfor.
    En gadebil til drift, bliver du hurtigt træt af, især når du tænker på kilometrene, det er ligesom at din kæreste skal være pornostjerne, men må ikke være "kørt til", det gir ingen mening smiley

    Men kom med lidt flere oplysninger om hvad du gerne vil, så kan vi guide dig derfra.


  • #3   6. jun 2017 Den skal ikke sættes 100% op til drift, kan røven ikke komme ud så bliver det med fuldt spær :).

    Jeg vil ikke have 2 biler, jeg vil hellere køre med spær til hverdag.

    Cawdy KN: Hvilke oplysninger vil du have?


  • #4   6. jun 2017 Hvis du kører med fuld spær, så skubber du forhjulene hen af astfalten ved lav fart da begge hjul køre lige hurtigt rundt. Og det er ikke godt i længden!
    God fornøjelse, du bliver en meget fattig mand tør jeg godt at love. smiley
    Taler af erfaring, med mindre du er født med en guldske i røven, så kommer du til at bruge alt hvad du ejer og har på "The best of both worlds" konstant og hele tiden.


  • #5   6. jun 2017 Så lad os sige at den kan smide røven uden fuldt spær, kan folk så komme med et forslag til en bil? smiley

  • #6   6. jun 2017 Jonas, jeg tror ikke helt du fanger at det ikke er spær/ikke spær det kommer an på, det er hvad der bliver belastet/smadret af at køre drift smiley
    Er det bare til at trække et par 11taller foran teknisk skole og på Striben du er ude efter, eller vil du køre Rookie/Semipro til DHB/Allingåbro eller vil du bare til Brændertræf?
    Skal du nøjes med under 200hk for at ku få råd til forsikringen, så bliver bilen ikke spændende at køre i til daglig, for at du kan få noget ud af at køre seriøst sidelæns og ikke bare rundt i en brænderring.

    Køb dig evt en e46 og svejst bagtøj, så er du godt i gang med at ku køre til Brændertræf og se hvordan det går (husk Falck med i din forsikring og den dækker ikke en trailer med dæk at få hjem når gearkasse/kobling/trækaksler knækker smiley
    Billedet er af min 150hk Sierra fra DHB.
    Svejst spær er nu heller ikke noget problem at køre med til dagligt, eller til syn for den sags skyld, det er dog lidt farligt i regnvejr, men tilgengæld har du mere styr på når den overstyrer, end med åbent differentiale, men den vil overstyre mere end normalt, så kæresten skal nok ikke ud og køre i den en regnvåd aften smiley
    Men at den vil fortsætte ligeud er noget vås, tværtimod, så vil den nærmere sidelæns og kan så styres på gassen, men det koster så i både dæk og trækaksler.


    profilbillede
  • #7   6. jun 2017 Vås? Prøv du at drej med 5-10km/t i en S14 med svejst diff. på f.eks grus.
    Men ellers hopper bagenden bare hvis det er på asfalt smiley


  • #8   6. jun 2017 Om det er en S14 eller en BMW eller en Ford kommer ud på det samme, og Forden har jeg kørt drift med svejst spær i 7år og BMW før det på gaden og endda til syn, så det er skam afprøvet i andet end bare et enkelt tilfælde smiley
    Selvfølgelig bliver køreegenskaberne da ændret, men det samme ville også ske med et spær der ikke er svejst, hvis dine fordæk ikke står bedre ved end dine bagdæk (bredden eksempelvis) når du gir den gas med forhjulene drejet og den ikke har poweren til at vride andet end forhjulene løse fra vejen smiley


  • #9   6. jun 2017 Korte af det lange.
    Køb en hverdags bil, og en drift bil ved siden af medmindre du har massere af penge smiley


  • #10   6. jun 2017 Præcis, Larting smiley

  • #11   6. jun 2017 Jeg ved godt at drift presser mange ting på bilen og at det vil gå i stykker.
    Jeg vil gerne have en bil som man kan lege lidt i på vejen (lukket vej smiley ).
    Men som også kan driftes med til events.

    I mit hoved vil det vel være dyrere at købe 2 biler end 1?
    Drift bilen skal vel laves ligeså meget som hvis det var en bil der blev brugt til det hele? smiley

    Hvad med sådan noget som 325i med M3 bagtøj? smiley


    Cawdy: Var du til DHB i år?


  • #12   6. jun 2017 Køb en. Fin hverdagsslider så som

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3139233

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3245049

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3189987

    Køb så en autotrailer og en af disse

    http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=64812

    http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=65246

    Så du starter ud inde for budget og vil endda havde en god portion penge til at købe dele til driften for. Det gode ved en bane bil er at de ikke koster noget at havde stående. Det negative er at smider du 100.000kr i dem er de måske 20.000kr mere hver


  • #13   6. jun 2017 Meget fine links.

    Jeg ved bare ikke hvor smart det er at købe en ren driftbil, når jeg ikke har driftet før?

    Men helt klart at overveje


  • #14   6. jun 2017 Man skal starte et sted og det altid godt at starte i en bil der kan det og på et område hvor der er erfarende til at hjælpe samt ordnede forhold...

    De andre hverdags biler er alle Sjove biler der kan trække en autotrailer



  • #15   6. jun 2017 Jonas, du kommer til at skal lave opsætninger og ændringer på bilen der er så groteske at du aldrig kommer igennem en synshal, og hvis bent betjent fanger dig bliver du skudt og din døde krop smidt i en grøft.

    Driftbiler er VOLDSOMT ombyggede, styreudslaget skal forøges, køling skal forøges, drivlinjen skal forstærkes, og de fleste driftbiler er bastarder, vaske ægte frankenstein monstre med motor fra et bilmærke, gearkasse fra noget andet, bagaksel fra noget tredje, og tandstang fra noget helt fjerde.

    Så nej, det bliver MONSTER dyrt at vedligeholde en gadebil der kan fungere som driftbil i weekenden.

    Hvis du bare vil køre sidelæns rundt i den lokale rundkørsel i regnvejr kan en BMW E36 320 med et originalt spær sagtens gøre det uden problemer.

    Så find ud af hvad du vil. En driftbil vil kunne sælges til næsten det samme du køber den for hvis det ikke er noget for dig. Racerbiler har ikke samme værditab som biler der er synede og på vejen.


  • #16   7. jun 2017 Ja det var jeg smiley
    Døjede dog med den hydrauliske håndbremse.
    Har kørt siden 2011, pånær sidste år, hvor jeg fik en søn og satsede på huset og værksted og at spare sammen til nyt projekt.


  • #17   7. jun 2017 Du behøver jo heller ikke fuld spær for at smide hjulene rundt og lave et flot drift... fuld spær er virkelig irriterende at køre rundt med til alt andet end fuld attack...

    bmw'en tror jeg sgu er for langsom ifht prisen... ville gå efter en nissan 200sx, men tror de er dyre at holde kørende..


  • #18   7. jun 2017 gamle volvo med turbo kværn, så har du en bil der kan køre sidelæns hvis du beder om det. find en 945 med turbo, smid lidt penge efter den, også har du nemt en baghjultrukket tank med 250-300 hk. som kan holde til at blive misbrugt. og som er praktisk oven i. der kan man også købe Jeep spær som stort set passer lige ind bagi på sådan en volvo.

    Selvfølig siger det sig selv at hvis du køre sidelæns alle steder hen så går det i stykker.

    Men med et budget på 80.000 kr for du mest for pengende med en volvo. Og med mindre du går helt amok og intet kan selv, så koster det heller ikke dit budget at bygge sådan en kampvogn.

    og du vil bliver overrasket over hvor godt og hurtig de køre med ordentlig undervogn og lidt extra tryk på.


  • #19   7. jun 2017 Tak for alle de forskellige råd, det bliver 2 biler. En til vejen og en til banen smiley

    Cawdy: Jeg var selv til DHB, hvilken bil kørte du i? smiley


  • #20   8. jun 2017 Lidt sjovt at dette billede dukkede op da jeg kom med mit første svar

    profilbillede
  • #21   8. jun 2017 Jonas L, min Xr4i du kan se i min profil smiley
    Den havde dog stået stille hele sidste år, så bøvlede med at håndbremsen ikke kunne blokere, så jeg kunne ikke initiere i svingene, så kørte kun 4-5 omgange inden førermødet kl 2 lørdag, hvor vi fik at vide at de havde bedømt under træningen og jeg ikke gik videre til kvalifikationen pga de havde mangel på tid >:(
    Så kørte jeg på brænderpladsen og smed den i 2. Gear og så sprang trækakslen, så var der ikke så meget mere sjovt ved det ??


  • #22   8. jun 2017 150hk ;)??

    profilbillede
Kommentér på:
Privat og drift bil til under 80.000

Annonce