{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.350 visninger | Oprettet:

Rensning af dyser {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som, med god erfaring, kan fortælle mig hvordan jeg selv bedst og mest effektivt renser min bils dyser. Der er tale om en commonrail diesel. Jeg vil gerne undgå at afmontere dyserne.
At hælde et produkt i tanken er selvfølgelig nemt, men jeg tvivler på effekten.
Jeg overvejer at afmontere diesel filtret, skifte filtret og fylde det nye filter med god diesel dyserens og montere det igen. Så er koncentrationen af dyserens stor og forhåbentlig effektiv.
Håber på lidt feedback, evt gode råd og erfaringer.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rensning af dyser
  • #2   8. jun 2017 Tak, men jeg er desværre fra Greve på Sjælland. Så er for langt væk. Men tak.

  • #3   8. jun 2017 der er nok ingen tvivl om at maskinen #1 er det bedste.
    Men den billigste alternativ er at købe ½L mineralske terpentin og held i tanken og fyld den helt op, det er alligevel det de små flasker indeholder forskellen er bare at de koster omk. 100kr og terpentin koster under 20kr


  • lasse  N
    lasse N Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   8. jun 2017 #3 ....vil det ha effekt på benzin osse ?

  • #5   8. jun 2017 Søren i bell adds datablad står der det kun er 25 procent mineralsk terpentin smiley

  • #7   8. jun 2017 Ja det har også effekt på benziner.
    #5 det kommer da virkelige an på hvilke af deres produkter du kikker på, nogle produkter er en blanding af Mineralsk terpentin og petroleum, de sidste par % er sikkert farve / duftstoffer, og nogle tilsætninger er / var ren mineralsk terpentin.
    Så i min verden er alle de forskellige mærker af rens bare en fin dåse med en af overstående produkter eller en blanding af dem.
    Har da også set produkter hvor 5-15% er Alcohol. men hvad skulle 10-30ml Alcohol hjælpe i 60-90L benzin eller diesel ?? (nej vel, ren salgs gas intet andet)

    På samme måde kan de 2 produkter også sagtens bruges som olie/motor rens i forbindelse med olieskift, hvor man tapper af til min. mærket og så fylder efter til max og lader motoren køre i 10-20 min i tomgang, hvor man af og til lige giver lidt gas til et par tusinder omdr.


  • klaus s
    klaus s Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 4
    #8   9. maj 2018 Prøv TUNAP, det skulle være det bedste, og de har en til at fylde i brændstoffilter,start bilen og stop igen efter cirka 40 sekunder og vent et par timer inden du starter igen.
    Og det overskydende hældes i tanken.


  • #9   9. maj 2018 Klaus : Jeg kan ikke tage producenter særlig seriøs når der i deres indholds fortegnelse står det indeholder 50-100% af x og 10-20% af xx og 3-5% af xxx hvilket må betyde at produktet ikke nødvendigvis er ens fra gang til gang..

    Syntes det forekommer mig at deres olierens blev nævnt i en anden tråd som meget bedre end Bell Add, og så vidt jeg husker var det 100% petroleum.




  • klaus s
    klaus s Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 4
    #10   9. maj 2018 Søren A: Du skulle prøve at tage med til en af deres demonstrationer.
    Det virker rimelig overbevisende.
    Du kan også ringe og snakke med dem.
    Jeg vil ikke gøre mig klog på det,men vil gerne høre hvis du finder noget bedre.


Kommentér på:
Rensning af dyser

Annonce