{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.365 visninger | Oprettet:

Singstar
Singstar
Tilmeldt:
31. maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hente bil i udlandet !! {{forumTopicSubject}}

Hej, kan nogen beskrive lidt mere tydeligt hvad der skal til eks fra *holland eller Tyskland?
*Er reglerne forskellige?
*kan bilen kæres hjem?
*Hvad skal man have af dokumenter eks reg attest, evt andet?
*Er der noget papirer der kan mangle, som gør at man ikke kan få på plader her hjemme?

Til sidst, hvad kan i anbefale som kan svare sig? Har mange kontakter i udlandet. havde lidt ældre biler i tankerne men i god stand, eks velholdt eller lav km.. gerne cabriolet.

Alle råd/ideer velkomne.. evt hvad der vil være klogt eller dumt,?

Søger bare en bil til 3-4 år som så kan sælge til ok penge til den tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente bil i udlandet !!
  • Diego A
    Diego A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   14. jun 2017 Følger lige med

  • #2   14. jun 2017 det skal da godtnok være en speciel bil før at det kan betale sig, for man blir squ da flået helt vildt i afgift når man importere.

  • #4   14. jun 2017 Jeg har for et par måneder siden hentet min Audi hjem fra Tyskland, jeg valgte den simple og hurtigste måde og fik et bindene svar om afgift gennem Automentor.dk, da jeg så var sikker på, at ikke bliver tørkneppet alt for meget af Skat bagefter, hvis afgiften skulle være dyrere end jeg lige havde regnet ud.

    Dette betød også, at jeg allerede 3 dage efter, at jeg havde importeret bilen, kørte til Toldsyn og efter Toldsynet var færdig, fik jeg Automentor til at betale afgiften (pengene var forudbetalt til dem) og da synsmanden kunne se i systemet, at afgiften på bilen var betalt, fik jeg udleveret danske nummerplader til bilen, dejligt nemt og hurtigt.

    *Er reglerne forskellige?
    Fisk.

    *kan bilen køres hjem?
    Jeg havde fået forhandler (sælger) til at skaffe tyske korttidsprøveplader og en dertilhørende forsikring allerede inden jeg hentede bilen, en privat vil nok ikke gøre dette på forhånd, men vil forhåbentlig være behjælpeligt med at skaffe dem på dagen. Du skal medbringe originale dokumenter på køretøjet, dit kørekort/pas, gyldig TÜV (syn).
    Disse plader kørte jeg bilen hjem på og derefter til toldsyn.
    Pladerne må så vidt jeg ved, ikke have en gyldighed på mere end max 5 dage, da de så ikke må benyttes i DK, som jeg lige har forstået det.
    Er der alm. Tyske plader på, så er der vidst lidt andre fremgangsmåde, men dette har jeg ikke nogen viden om.

    *Hvad skal man have af dokumenter eks reg attest, evt andet?
    Du skal sørge for at få begge dele af den tyske registreringsattest (Teil I og Teil II), mangler du Teil I, kan det betyde er der er gæld i bilen, da som jeg har forstået det, så vil banken eller hvem der nu har pant i bilen have Teil I ved dem.
    Begge skal ligeledes medbringes til toldsynet.

    Forhandleren jeg købte bilen ved, havde på en eller anden måde allerede omregisteret bilen til mit navn og adresse, så jeg allerede inden afhentning og betaling af bilen, stod som ejer i Tyskland, hvordan han har gjort dette, ved jeg ikke helt.
    (Han havde i forvejen fået en kopi af mit Pas, kørekort og sygesikring, så han kunne skaffe prøvepladerne, så oplysninger kommer der fra.)

    *Er der noget papirer der kan mangle, som gør at man ikke kan få på plader her hjemme?
    Hvis Teil I har et EU-typegodkendelsesnummer på, så burde du ikke skulle have ydeligere papir med i synshallen (udover Teil I og Teil 2).

    Quickimport har en god guide med en masse info: http://www.quickimport.dk/import/guide-til-koeb-af-bil-tyskland/

    Jeg benyttede Automentor i stedet for Qucikimport, da de ikke vil komme med en vurdering på min bil, da der var et for lille / ingen sammenligningsgrundlag til udregning af afgiften i DK.


  • #5   14. jun 2017 "det skal da godtnok være en speciel bil før at det kan betale sig, for man blir squ da flået helt vildt i afgift når man importere. "

    Ikke hvis man gør sit for og efterarbejde ordentligt..


  • Singstar
    Singstar Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   14. jun 2017 Mange tak for de brugbare svar.. dejligt høre om lidt mere bindende afgift satser..
    Sagen er fleste biler herhjemme er rustne eller kørt 300.000+
    Nogle af de klassikere cabrio er jo meget stabile bare de ikke er forskruede.. havde sådan noget i tankene lidt comfort udgave måske meget lav km..


  • #7   14. jun 2017 Bare lige så du er forberedt. Der findes tonsvis af biler i Tyskland der er skruet i KM. Det er tydelig at se på slitage de gange jeg har set på især BMW & Mercedes.

    -Og ja det gør der også i DK.


  • Singstar
    Singstar Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   15. jun 2017 Præsis, derfor haster jeg ikke med at købe en, eks har Jeg sidste år set en bmw 325 cabrio bare fra 92 78000 km.. Nogle tyskere haft den nabo til noget familie, de boede i usa var hjemme hver sommer i tyskland. kunne få den for sølle 3000 euro da de havde købt helt ny. Sådan en kunne nemt svare sig at hente da den lignede fabriksny og lød som ny.
    Har rigeligt med kontakter dog aldrig hentet ting som krævede afgifft, KUn mc jeg har hentet solgt uden afgift eller ældre yamaha 4g knallerter nogle gange.

    Denne gang bil til migselv,derfor ville sikre hvad man skulle være OBS på var rart at vide


  • #9   21. jun 2017 Hej Singstar,
    Jeg er journalist på DR1 på programmet Penge. Jeg er ved at lave en udsendelse om at købe bil i udlandet - priser, afgifter, ting man skal være særligt opmærksom på osv. Jeg leder efter nogen, der er på vej til udlandet for at se på og måske købe en bil. Har du fundet en bil endnu? Og kunne du være interesseret i at høre mere?
    Skriv gerne her eller til mig på klaa@dr.dk hvis du kunne være interesseret
    Med venlig hilsen
    Klaus Schjerning Andersen
    Journalist, Penge DR1


  • #10   21. jun 2017 Kunne i ikke bruge lidt mere tid på at hjælpe skat med at finde penge istedet? Nu er i jo også en del af mafia-inddrivelsen i Danmark, så et samarbejde kunne måske hjælpe begge parter?

    Ps. Hvordan har du det egentlig med at arbejde for en "virksomhed" der tvinger folk til at betale penge fordi de f.eks. bare har en mobiltelefon? Sover man godt om natten?


Kommentér på:
Hente bil i udlandet !!

Annonce