{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.137 visninger | Oprettet:

Lydisolering af peugeot 206+ {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Min peugeot (diesel drevet og med stort set ingen lydisolering) larmer som en traktor. Jeg har ingen erfaring med lydisolering af biler og alle råd kan bruges, herunder:
- Der findes meget forskelligt derude (er det godt nok det fra biltema eller t-hansen): http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddamper/
- Hvad skal jeg have fokus på for at reducere vejstøj? Jeg har læst mig selv frem til at hjulkasserne skulle være godt at lydisolere, men problemet er at jeg for 1 år siden har fået rustbeskyttelse fra pava, så hvis jeg skal isolere der så skal det næsten sættes fast på indersiden af inderskærm (dvs. mellem hjulkassen og inderskærm hvor man klister det fast på inderskærmen). ALLE RÅD KAN BRUGES... PÅ FORHÅND TAK. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydisolering af peugeot 206+
  • #1   21. jun 2017 Min Kia Ceed(også en del vejstøj) skal til Køge undervognscenter. Han har et produkt som sprøjtes på inder og ydersiden af inderskærmene og på bunden af bilen. Et slags gummiprodukt, som sprøjtes på og svulmer op til ca 3-4mm tykt lydisolerende materiale. Er spændt på hvad det giver af forbedring. Koster omkring 2000kr. Jeg kan give dig en update på hvordan det virker senere i dag

  • #2   21. jun 2017 Køb noget kvalitets produkter og rådføre dig med en professionel. Jeg har dæmpet min vogn med STP og Dynamat. Jeg rådføre mig hos Vandel Audio (gamle carsound Roskilde)..

  • #3   21. jun 2017 #1 Lyder ret interessant, glæder mig til at høre din update! smiley

  • #4   21. jun 2017 Min Pava "ven" siger det ikke giver meget forskel det man sprøjter på, men glæder mig til at få nogle førstehånds erfaringer
    Men ellers er det bare at kører stp eller lignede på i døre og bagagerum samt ved torpedopladen så godt man kan komme til
    Nogle isolere både gulve, loft og kølerhjelm men jeg har følt at døre og bagagerum samt fodrum og kanter foran har taget det meste smiley


  • #5   21. jun 2017 Tak for alle de gode råd folkens.
    #1 glæder mig til at høre om resultatet. smiley


  • #6   21. jun 2017 For det første skal du isolere indvendigt... ikke udvendigt på pava'en... Så det er ikke et problem... Og så bør du enten køre til Crasound hillerød, Carsound Holbæk, Eller du er velkommen hos mig I Skælskør.. (Soundplanet.dk) Hos ingen af os vil det koste noget at spørge om råd...

  • #7   21. jun 2017 Carsound sælger komplette pakker (Gør mange andre nok også)..

    Jeg har selv købt en komplet pakke ved dem til min i30, som jeg skal rode med i min sommerferie smiley

    Det er købt i Carsound Odense.. Super flinke, også til at vejlede smiley

    PS.: Jeg har fået Dinitrols lyddæmpningsbehandling på min i30 og der er ikke den store forskel... Det er ikke hvad jeg har oplevet i hvert fald smiley


  • #8   21. jun 2017 Jeg hentede min bil i dag, og jeg kan sagtens høre forskel. Der er ikke samme mængde støj i bilen som før. Bilen er naturligvis ikke lydløs i kabinen, men et godt bud er at 30-40% af støjniveauet der var før, er væk. Det er specielt tydeligt fra bagenden af bilen. Arbejdsmængde, pris, vægt og støjreducering taget i betragtning, så synes jeg bestemt det er pengene værd. Hvis det giver mening i forhold til produktet, og med udsagn fra leverandørens side, så skal den have en behandling mere efter sommerferien. Men som sagt, kun hvis det giver mening og den tilsvarende ekstra støjreducering.
    Jeg har aftalt med Køge undervognscenter at tage en vurdering af produktet og videre forløb efter ferien. Jeg er i hvert fald tilfreds indtil videre.


Kommentér på:
Lydisolering af peugeot 206+

Annonce